Show simple item record

Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities
dc.contributor.advisorBlažková, Veronika
dc.creatorAndršová, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-31T20:48:17Z
dc.date.available2017-05-31T20:48:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74131
dc.description.abstractNÁZEV: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení AUTOR: Dagmar Andršová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce bylo zorientovat se v typech poruch učení, jejich příčinách a projevech při výuce cizích jazyků. Dále pak popsat metody výuky a osvojování vědomostí a dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. Zaměřila jsem se i na úlohu a přístupy učitelů ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjišťovala připravenost a způsoby vzdělávání učitelů cizích jazyků v této problematice s vyhodnocením nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale i pro informovanost učitelů cizích jazyků a možnosti výběru jejich další práce při výuce žáků se specifickými poruchami učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelůcs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities AUTHOR: Dagmar Andršová DEPARTMENT: Department of pedagogy SUPERVISOR: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRACT: Aim of my baccalaureate work was to find my orientation in types of learning disabilities, their causes and effects on teaching of foreign languages. And then describe educational methods and adopting of knowledge and skills for students with learning disabilities. I also aimed on role and attitude of teachers in education of pupils with learning disabilities. Through questionnaire inquiry I was investigating readiness and forms of education by teachers of foreign languages in this problematics, with evaluation of collected data and final summarization of this problematics. Work should serve not only for academical purposes, but also for informing teachers of foreign languages and choosing of their future work in educational process of pupils with specific learning disabilities. KEYWORDS: Specific learning disabilities, educational methods, teaching foreign languages, education of teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectmetody výukycs_CZ
dc.subjectvýuka cizích jazykůcs_CZ
dc.subjectvzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectSpecific learning disabilitiesen_US
dc.subjecteducational methodsen_US
dc.subjectteaching foreign languagesen_US
dc.subjecteducation of teachersen_US
dc.titlePřipravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-16
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162092
dc.title.translatedReadiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
dc.identifier.aleph002088146
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení AUTOR: Dagmar Andršová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce bylo zorientovat se v typech poruch učení, jejich příčinách a projevech při výuce cizích jazyků. Dále pak popsat metody výuky a osvojování vědomostí a dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. Zaměřila jsem se i na úlohu a přístupy učitelů ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjišťovala připravenost a způsoby vzdělávání učitelů cizích jazyků v této problematice s vyhodnocením nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale i pro informovanost učitelů cizích jazyků a možnosti výběru jejich další práce při výuce žáků se specifickými poruchami učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelůcs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities AUTHOR: Dagmar Andršová DEPARTMENT: Department of pedagogy SUPERVISOR: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRACT: Aim of my baccalaureate work was to find my orientation in types of learning disabilities, their causes and effects on teaching of foreign languages. And then describe educational methods and adopting of knowledge and skills for students with learning disabilities. I also aimed on role and attitude of teachers in education of pupils with learning disabilities. Through questionnaire inquiry I was investigating readiness and forms of education by teachers of foreign languages in this problematics, with evaluation of collected data and final summarization of this problematics. Work should serve not only for academical purposes, but also for informing teachers of foreign languages and choosing of their future work in educational process of pupils with specific learning disabilities. KEYWORDS: Specific learning disabilities, educational methods, teaching foreign languages, education of teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020881460106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV