Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení
Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74131Identifikátory
SIS: 162092
Kolekce
- Kvalifikační práce [16259]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelůKlíčová slova (anglicky)
Specific learning disabilities, educational methods, teaching foreign languages, education of teachersNÁZEV: Připravenost učitelů cizích jazyků na výuku žáků se specifickými poruchami učení AUTOR: Dagmar Andršová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce bylo zorientovat se v typech poruch učení, jejich příčinách a projevech při výuce cizích jazyků. Dále pak popsat metody výuky a osvojování vědomostí a dovedností u žáků se specifickými poruchami učení. Zaměřila jsem se i na úlohu a přístupy učitelů ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjišťovala připravenost a způsoby vzdělávání učitelů cizích jazyků v této problematice s vyhodnocením nasbíraných dat a závěrečným shrnutím této problematiky. Práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale i pro informovanost učitelů cizích jazyků a možnosti výběru jejich další práce při výuce žáků se specifickými poruchami učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody výuky, výuka cizích jazyků, vzdělávání učitelů
TITLE: Readiness of foreign languages teachers to teach students with specific learning disabilities AUTHOR: Dagmar Andršová DEPARTMENT: Department of pedagogy SUPERVISOR: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRACT: Aim of my baccalaureate work was to find my orientation in types of learning disabilities, their causes and effects on teaching of foreign languages. And then describe educational methods and adopting of knowledge and skills for students with learning disabilities. I also aimed on role and attitude of teachers in education of pupils with learning disabilities. Through questionnaire inquiry I was investigating readiness and forms of education by teachers of foreign languages in this problematics, with evaluation of collected data and final summarization of this problematics. Work should serve not only for academical purposes, but also for informing teachers of foreign languages and choosing of their future work in educational process of pupils with specific learning disabilities. KEYWORDS: Specific learning disabilities, educational methods, teaching foreign languages, education of teachers.