Show simple item record

Gender Aspects of Education and Profession of Teachers in Kindergarden
dc.contributor.advisorHavelková, Hana
dc.creatorBoumová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-25T12:31:42Z
dc.date.available2020-08-25T12:31:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74091
dc.description.abstractThe aim of this work is to reflect the experiences of teachers and reveal their attitudes and opinions in connection with the study and their work in kindergarten. How they perceive their experience of studying at the faculty of education? And how they understand their position of students in the context of their profession? Which gender issues are they talking about in connection to their studies and practice in kindergarten? What range of opinions and attitudes they hold against gender aspects of their profession? The work combines two sources of analysis to be interconnected and complement. That is the Framework educational program for preschool education and interviews with teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractCílem této práce je reflektovat zkušenosti učitelek a odhalit jejich postoje a názory v souvislosti se studiem a jejich prací v mateřské škole. Jak reflektují svou zkušenost se studiem na pedagogické fakultě? A jak ji dávají do souvislosti se svou profesí učitelek? Jaká genderová témata zvýznamňují, když mluví o studiu a vlastní praxi v mateřské škole? A jaké spektrum názorů a postojů zastávají vůči genderovým aspektům své praxe? Kombinuje přitom dva zdroje analýzy, které se prolínají a doplňují. Jedná se o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a polo strukturované rozhovory s učitelkami, které jsou zároveň, které jsou zároveň absolventkami či studentkami kombinovaného oboru Učitelství pro mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectGENDER TEACHERS KINDERGARDEN PROFESSIONen_US
dc.subjectGENDER UČITELKY MATEŘSKÁ ŠKOLA PRAXEcs_CZ
dc.titleGenderové aspekty studia a pedagogické praxe učitelek v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-15
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId136955
dc.title.translatedGender Aspects of Education and Profession of Teachers in Kindergardenen_US
dc.contributor.refereeEzzeddine, Petra
dc.identifier.aleph002092918
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je reflektovat zkušenosti učitelek a odhalit jejich postoje a názory v souvislosti se studiem a jejich prací v mateřské škole. Jak reflektují svou zkušenost se studiem na pedagogické fakultě? A jak ji dávají do souvislosti se svou profesí učitelek? Jaká genderová témata zvýznamňují, když mluví o studiu a vlastní praxi v mateřské škole? A jaké spektrum názorů a postojů zastávají vůči genderovým aspektům své praxe? Kombinuje přitom dva zdroje analýzy, které se prolínají a doplňují. Jedná se o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a polo strukturované rozhovory s učitelkami, které jsou zároveň, které jsou zároveň absolventkami či studentkami kombinovaného oboru Učitelství pro mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to reflect the experiences of teachers and reveal their attitudes and opinions in connection with the study and their work in kindergarten. How they perceive their experience of studying at the faculty of education? And how they understand their position of students in the context of their profession? Which gender issues are they talking about in connection to their studies and practice in kindergarten? What range of opinions and attitudes they hold against gender aspects of their profession? The work combines two sources of analysis to be interconnected and complement. That is the Framework educational program for preschool education and interviews with teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV