Show simple item record

Creating Memory in Public Broadcasting
dc.contributor.advisorAbu Ghosh, Yasar
dc.creatorNovotná, Petra
dc.date.accessioned2017-05-31T20:40:40Z
dc.date.available2017-05-31T20:40:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74090
dc.description.abstractV diplomové práci popisuji proces, ve kterém vznikají jednotlivé díly rozhlasového pořadu Příběhy 20. století, vysvětluji na něm, jaké faktory ovlivňují vzpomínání ve veřejnoprávním médiu a jak vznikají místa paměti v jeho vysílání. Zkoumám, jak jsou natáčena vyprávění lidí, jejichž příběh pak může být v pořadu prezentován, jak k nim jednotliví tazatelé přistupují a jakou motivaci k takovéto činnosti mají. Zabývám se také tím, jak jsou příběhy do pořadu vybírány, jak jsou zpracovávány, kdo se na jejich zpracování podílí i tím, jak je možné, že má k takové činnosti pověření. Součástí diplomové práce je rovněž podrobný popis společenského postavení organizace Post Bellum a jejího stěžejního projektu, sbírky Paměť národa, která je s tvorbou pořadu Příběhy 20. století úzce spojená. V závěru práce se zabývám tím, že toto společenské postavení je jedním z důležitých prvků v procesu tvorby paměti ve veřejnoprávním médiu, který nepřímo ovlivňuje. V diplomové práci se snažím odpovědět také na to, jaký vliv může mít zkoumaný pořad, jako součást institucionalizované vzpomínání a mediální komunikace na sociální paměť.cs_CZ
dc.description.abstractIn my diploma thesis I describe the process, in which some episodes of the radio program Příběhy 20. století are made and with this example I explain, which factors can influence remembering in a medium of the public sphere and how "lieux de mémoire" occur in its broadcasting. I examine the recording of some of the narratives that can possibly be presented in the radio program, how the interviewers handle the interviewees and what motivation do they have to work in a project like this. I focus on how the stories are picked for the radio program, how are they edited, who takes part in the editing and how is it possible that they are in charge of it. My diploma thesis also includes a detailed description of the social position of Post Bellum organisation and its fundamental project Paměť národa, which are both closely connected to radio program Příběhy 20. století. In the conclusion of my thesis I deal with the fact, that this social position is one of the main elements in the process of memory making in public sphere medium, because it has an indirect impact on it. In my thesis I try to answer, what influence can the examined radio program (as part of institutionalized remembering and media communication) have on social memory.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectrozhlascs_CZ
dc.subjectvzpomínánícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectsociální paměťcs_CZ
dc.subjectmísta pamětics_CZ
dc.subjectvysílánícs_CZ
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectradioen_US
dc.subjectrememberingen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectsocial memoryen_US
dc.subjectlieux de mémoireen_US
dc.subjectbroadcastingen_US
dc.titleJak se dělá paměť ve veřejnoprávním rozhlasecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-08
dc.description.departmentDepartment of General Anthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra obecné antropologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId147279
dc.title.translatedCreating Memory in Public Broadcastingen_US
dc.contributor.refereeZandlová, Markéta
dc.identifier.aleph002092101
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV diplomové práci popisuji proces, ve kterém vznikají jednotlivé díly rozhlasového pořadu Příběhy 20. století, vysvětluji na něm, jaké faktory ovlivňují vzpomínání ve veřejnoprávním médiu a jak vznikají místa paměti v jeho vysílání. Zkoumám, jak jsou natáčena vyprávění lidí, jejichž příběh pak může být v pořadu prezentován, jak k nim jednotliví tazatelé přistupují a jakou motivaci k takovéto činnosti mají. Zabývám se také tím, jak jsou příběhy do pořadu vybírány, jak jsou zpracovávány, kdo se na jejich zpracování podílí i tím, jak je možné, že má k takové činnosti pověření. Součástí diplomové práce je rovněž podrobný popis společenského postavení organizace Post Bellum a jejího stěžejního projektu, sbírky Paměť národa, která je s tvorbou pořadu Příběhy 20. století úzce spojená. V závěru práce se zabývám tím, že toto společenské postavení je jedním z důležitých prvků v procesu tvorby paměti ve veřejnoprávním médiu, který nepřímo ovlivňuje. V diplomové práci se snažím odpovědět také na to, jaký vliv může mít zkoumaný pořad, jako součást institucionalizované vzpomínání a mediální komunikace na sociální paměť.cs_CZ
uk.abstract.enIn my diploma thesis I describe the process, in which some episodes of the radio program Příběhy 20. století are made and with this example I explain, which factors can influence remembering in a medium of the public sphere and how "lieux de mémoire" occur in its broadcasting. I examine the recording of some of the narratives that can possibly be presented in the radio program, how the interviewers handle the interviewees and what motivation do they have to work in a project like this. I focus on how the stories are picked for the radio program, how are they edited, who takes part in the editing and how is it possible that they are in charge of it. My diploma thesis also includes a detailed description of the social position of Post Bellum organisation and its fundamental project Paměť národa, which are both closely connected to radio program Příběhy 20. století. In the conclusion of my thesis I deal with the fact, that this social position is one of the main elements in the process of memory making in public sphere medium, because it has an indirect impact on it. In my thesis I try to answer, what influence can the examined radio program (as part of institutionalized remembering and media communication) have on social memory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV