dc.contributor.advisor | Uličný, Oldřich | |
dc.creator | Lacinová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T15:58:38Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T15:58:38Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7406 | |
dc.description.abstract | V posledních letech jsme svědky postupného oživování teoretického zájmu o češtinu pro cizince. Vzrůstá záj em studentů o český jazyk a současně s tím potřeba nových učebních materiálů, které by odpovídaly jejich požadavkům a úrovni znalostí. Stále chybějí další publikace nezbytné pro praktickou výuku cizího jazyka, jako j sou specializované mluvnice a slovníky nebo metodické příručky pro učitele. Metodologický zájem o výuku cizích jazyků j e inspirován také evropskými programy. Jednou z nejproblematičtějších pasáží češtiny jako cizího jazyka je jak pro učitele, tak studenty pádový systém. Prezentace pádového systému ovlivňuje podobu učebnic, výběr témat, slovní zásoby. Dalším velkým problémem zůstává také, jak studentům pád vysvětlovat. Tyto otázky se dostávají v poslední době znovu do popředí v souvislosti s rozvojem kognitivní lingvistiky. Cílem této diplomové práce je poukázat na význam pádu ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Ve druhé kapitole se zaměříme na jazykové a komunikační funkce pádu jako jednoho z prostředků gramatické výstavby věty. Ve třetí se pokusíme zhodnotit dosavadní pedagogické popisy češtiny pro potřeby cizoj azyčné výuky z hlediska vztahu k lingvistickým poznatkům o pádu a výhodnosti pro jazykovou výuku. Na závěr, ve čtvrté kapitole, budeme sledovat zpracování problematiky pádu v... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Prezentace pádového systému ve výuce češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-25 | |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27164 | |
dc.title.translated | The case in Czech and foreign language learning | en_US |
dc.contributor.referee | Rejzek, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 000731238 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature - History | en_US |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura - Historie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura - Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | V posledních letech jsme svědky postupného oživování teoretického zájmu o češtinu pro cizince. Vzrůstá záj em studentů o český jazyk a současně s tím potřeba nových učebních materiálů, které by odpovídaly jejich požadavkům a úrovni znalostí. Stále chybějí další publikace nezbytné pro praktickou výuku cizího jazyka, jako j sou specializované mluvnice a slovníky nebo metodické příručky pro učitele. Metodologický zájem o výuku cizích jazyků j e inspirován také evropskými programy. Jednou z nejproblematičtějších pasáží češtiny jako cizího jazyka je jak pro učitele, tak studenty pádový systém. Prezentace pádového systému ovlivňuje podobu učebnic, výběr témat, slovní zásoby. Dalším velkým problémem zůstává také, jak studentům pád vysvětlovat. Tyto otázky se dostávají v poslední době znovu do popředí v souvislosti s rozvojem kognitivní lingvistiky. Cílem této diplomové práce je poukázat na význam pádu ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Ve druhé kapitole se zaměříme na jazykové a komunikační funkce pádu jako jednoho z prostředků gramatické výstavby věty. Ve třetí se pokusíme zhodnotit dosavadní pedagogické popisy češtiny pro potřeby cizoj azyčné výuky z hlediska vztahu k lingvistickým poznatkům o pádu a výhodnosti pro jazykovou výuku. Na závěr, ve čtvrté kapitole, budeme sledovat zpracování problematiky pádu v... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007312380106986 | |