Zobrazit minimální záznam

Algorithms for Mancala games
dc.contributor.advisorPelikán, Josef
dc.creatorBerkman, Tadeáš
dc.date.accessioned2017-05-31T20:17:48Z
dc.date.available2017-05-31T20:17:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73983
dc.description.abstractTato práce zkoumá možnosti konstrukce počítačového hráče ke hraní her z rodiny deskových her Mankal (fazolové hry), konkrétně her Toguz kumalak, Oware, Kalaha, s důrazem na první jmenovaný. Věnuje se především algoritmu minimax a jeho optimalizacím (alfa-beta prořezávání, transpoziční tabulky aj.). Dále se zabývá vytvořením a optimalizací ohodnocovací funkce, pomocí simulovaných partií v rámci evolučního programování. Experimentuje s ohodnocovací funkcí se statickou a dynamickou složkou, kde se váha každé započítávané charakteristiky pozice plynule mění v závislosti na fázi partie. Součástí je implementace programu využívající získané teoretické poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis studies options of writing a computer player able to play board games from the Mancala family, namely Toguz kumalak, Oware, Kalah, with emphasis on the first one. It focuses mainly on the minimax algorithm and its optimalizations (alpha-beta pruning, transposition tables etc.) It also explores construction and optimalization of an evaluation function, using simulated games in evolutionary programming. It experiments with an evaluation function consisting of a static and a dynamic part, with weight of every included position characteristic changing according to the game phase. The text is accompanied by a program written to use the gathered theoretical knowledge. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectMankala minimax deskové hry umělá inteligencecs_CZ
dc.subjectMancala board games minimax artificial intelligenceen_US
dc.titleAlgoritmy pro hry Mankalacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-08
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId144950
dc.title.translatedAlgorithms for Mancala gamesen_US
dc.contributor.refereeČerný, Martin
dc.identifier.aleph002102535
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá možnosti konstrukce počítačového hráče ke hraní her z rodiny deskových her Mankal (fazolové hry), konkrétně her Toguz kumalak, Oware, Kalaha, s důrazem na první jmenovaný. Věnuje se především algoritmu minimax a jeho optimalizacím (alfa-beta prořezávání, transpoziční tabulky aj.). Dále se zabývá vytvořením a optimalizací ohodnocovací funkce, pomocí simulovaných partií v rámci evolučního programování. Experimentuje s ohodnocovací funkcí se statickou a dynamickou složkou, kde se váha každé započítávané charakteristiky pozice plynule mění v závislosti na fázi partie. Součástí je implementace programu využívající získané teoretické poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis studies options of writing a computer player able to play board games from the Mancala family, namely Toguz kumalak, Oware, Kalah, with emphasis on the first one. It focuses mainly on the minimax algorithm and its optimalizations (alpha-beta pruning, transposition tables etc.) It also explores construction and optimalization of an evaluation function, using simulated games in evolutionary programming. It experiments with an evaluation function consisting of a static and a dynamic part, with weight of every included position characteristic changing according to the game phase. The text is accompanied by a program written to use the gathered theoretical knowledge. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021025350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV