dc.contributor.advisor | Gregor, Vít | |
dc.creator | Štěpánková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T20:02:36Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T20:02:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73912 | |
dc.description.abstract | Práce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Working in the introduction briefly remind the life of the composer and readers closer Lyrical pieces, which for the analysis of piano works, the author chose. In other chapters focuses on the individual characteristics of the piano music of Edvard Hagerup Grieg and proves it on the selections. Among the discovered features include: inspiration folk creation, simple composition works, playing with basic motive, use of arpeggios, composer's creative work with octave and unison, shortened echoes, long bass, chromatic and diatonic practices and changing hands in the lead melody. It is focused on a brief analysis of the lyrical piece Wedding Day at Troldhaugen, proves on analysis discovered features work and strive to interpret the songs where the author comes from her own experience and from listening to recordings stored on Bergen library and recordings of the Edvard Hagerup Grieg interpretation. In conclusion, the author presents a chapter on the possible use of Lyrical pieces. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Edvard Grieg | cs_CZ |
dc.subject | rysy tvorby | cs_CZ |
dc.subject | interpretace | cs_CZ |
dc.subject | Lyrické kusy | cs_CZ |
dc.subject | klavírní dílo | cs_CZ |
dc.subject | Edvard Grieg | en_US |
dc.subject | features work | en_US |
dc.subject | interpretation | en_US |
dc.subject | Lyrical pieces | en_US |
dc.subject | piano work | en_US |
dc.title | Klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega, jeho interpretace a možné využití v ZUŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-13 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 135261 | |
dc.title.translated | Piano oeuvre of Eduard Hagerup Grieg, its interpretations and possible aplicattions | en_US |
dc.contributor.referee | Tichá, Libuše | |
dc.identifier.aleph | 002103542 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Music | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Music | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Working in the introduction briefly remind the life of the composer and readers closer Lyrical pieces, which for the analysis of piano works, the author chose. In other chapters focuses on the individual characteristics of the piano music of Edvard Hagerup Grieg and proves it on the selections. Among the discovered features include: inspiration folk creation, simple composition works, playing with basic motive, use of arpeggios, composer's creative work with octave and unison, shortened echoes, long bass, chromatic and diatonic practices and changing hands in the lead melody. It is focused on a brief analysis of the lyrical piece Wedding Day at Troldhaugen, proves on analysis discovered features work and strive to interpret the songs where the author comes from her own experience and from listening to recordings stored on Bergen library and recordings of the Edvard Hagerup Grieg interpretation. In conclusion, the author presents a chapter on the possible use of Lyrical pieces. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021035420106986 | |