Zobrazit minimální záznam

Piano oeuvre of Eduard Hagerup Grieg, its interpretations and possible aplicattions
dc.contributor.advisorGregor, Vít
dc.creatorŠtěpánková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-31T20:02:36Z
dc.date.available2017-05-31T20:02:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73912
dc.description.abstractPráce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb.cs_CZ
dc.description.abstractWorking in the introduction briefly remind the life of the composer and readers closer Lyrical pieces, which for the analysis of piano works, the author chose. In other chapters focuses on the individual characteristics of the piano music of Edvard Hagerup Grieg and proves it on the selections. Among the discovered features include: inspiration folk creation, simple composition works, playing with basic motive, use of arpeggios, composer's creative work with octave and unison, shortened echoes, long bass, chromatic and diatonic practices and changing hands in the lead melody. It is focused on a brief analysis of the lyrical piece Wedding Day at Troldhaugen, proves on analysis discovered features work and strive to interpret the songs where the author comes from her own experience and from listening to recordings stored on Bergen library and recordings of the Edvard Hagerup Grieg interpretation. In conclusion, the author presents a chapter on the possible use of Lyrical pieces.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEdvard Griegcs_CZ
dc.subjectrysy tvorbycs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectLyrické kusycs_CZ
dc.subjectklavírní dílocs_CZ
dc.subjectEdvard Griegen_US
dc.subjectfeatures worken_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectLyrical piecesen_US
dc.subjectpiano worken_US
dc.titleKlavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega, jeho interpretace a možné využití v ZUŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-13
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId135261
dc.title.translatedPiano oeuvre of Eduard Hagerup Grieg, its interpretations and possible aplicattionsen_US
dc.contributor.refereeTichá, Libuše
dc.identifier.aleph002103542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce v úvodu stručně připomene život skladatele a přiblíží čtenáři Lyrické kusy, které si pro analýzu klavírního díla autorka vybrala. V dalších kapitolách se zaměřuje na jednotlivé charakteristické rysy klavírní tvorby Edvarda Hagerupa Griega a dokazuje je na vybraných ukázkách. Mezi objevené rysy patří: inspirace lidovou tvorbou, jednoduchá kompozice díla, hra se základním motivem, začátek skladby formou předtaktí, užívání arpeggií, nátrylů a přírazů, tvůrčí práce skladatele s oktávou a unisonem, užívání ojedinělých pauz, zkrácených ozvěn, ligatur, zadržovaných basů, chromatických a diatonických postupů a střídání rukou ve vedení melodie. Poté se práce zaměřuje na stručný rozbor Lyrického kusu Wedding Day at Troldhaugen, prokáže na rozboru objevené rysy tvorby a věnuje se též interpretaci skladby, kde autorka vychází z vlastní zkušenosti a z poslechu nahrávky uložené na stránkách bergenské knihovny a ze záznamu provedení daného kusu Edvardem Hagerupem Griegem. Na závěr autorka uvádí kapitolu o možném využití Lyrických kusů. V rámci práce autorka užívá anglických názvů jednotlivých skladeb.cs_CZ
uk.abstract.enWorking in the introduction briefly remind the life of the composer and readers closer Lyrical pieces, which for the analysis of piano works, the author chose. In other chapters focuses on the individual characteristics of the piano music of Edvard Hagerup Grieg and proves it on the selections. Among the discovered features include: inspiration folk creation, simple composition works, playing with basic motive, use of arpeggios, composer's creative work with octave and unison, shortened echoes, long bass, chromatic and diatonic practices and changing hands in the lead melody. It is focused on a brief analysis of the lyrical piece Wedding Day at Troldhaugen, proves on analysis discovered features work and strive to interpret the songs where the author comes from her own experience and from listening to recordings stored on Bergen library and recordings of the Edvard Hagerup Grieg interpretation. In conclusion, the author presents a chapter on the possible use of Lyrical pieces.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990021035420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV