Show simple item record

Recontextualisation and Actualisation of Selected Parables of Jesus for the Purpose of Catechism
dc.contributor.advisorLukeš, Jiří
dc.creatorVálková, Vendula
dc.date.accessioned2017-05-31T19:54:20Z
dc.date.available2017-05-31T19:54:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73875
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rekontextualizací a aktualizací Ježíšových podobenství. V metodologické části jsou popsány katechetické metody a možnosti jejich spolupráce s vybranými vědami jako je didaktika, pedagogika, psychologie nebo hermeneutika. V neposlední řadě jsou rozvedeny pojmy alegorie, exegeze, metafora, a metonymie. Vlastní text zabývající se podobenstvími Nového zákona obsahuje charakteristiku podobenství jako literární formy, jeho vzniku, řádu stavby a významu. Podobenství jsou vybrána zejména v kontextu Matoušova evangelia. V práci je užito hlavně metody synchronní, ale také diachronní.cs_CZ
dc.description.abstractThesis deals with rekontextualization and actualisation of Jesus's parables. The methodological part describes the catechetical methods and possibilities of cooperation with selected sciences such as didactics, pedagogy, psychology and hermeneutics. Moreover there are discussed concepts such as allegory, exegesis, metaphor and metonymy. Particular text dealing with the parables of the New Testament contains a characteristic of parable as a literary form, its origin, significance and its construction order. Parables are selected particularly in the context of Matthew's gospel. The thesis functions on the basis of synchronic methodology as well as diachronic one.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectJežíšova podobenstvícs_CZ
dc.subjectkatechetikacs_CZ
dc.subjecthermeneutikacs_CZ
dc.subjectpsychologie,pedagogikacs_CZ
dc.subjectMatoušovo evangeliumcs_CZ
dc.subjectParables of Jesusen_US
dc.subjectCatechismen_US
dc.subjectHermeneuticsen_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectPedagogyen_US
dc.subjectMatthew's gospelen_US
dc.titleRekontextualizace a aktualizace vybraných Ježíšových podobenství pro účely katechezecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentHTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId134812
dc.title.translatedRecontextualisation and Actualisation of Selected Parables of Jesus for the Purpose of Catechismen_US
dc.contributor.refereeLiguš, Ján
dc.identifier.aleph002102139
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rekontextualizací a aktualizací Ježíšových podobenství. V metodologické části jsou popsány katechetické metody a možnosti jejich spolupráce s vybranými vědami jako je didaktika, pedagogika, psychologie nebo hermeneutika. V neposlední řadě jsou rozvedeny pojmy alegorie, exegeze, metafora, a metonymie. Vlastní text zabývající se podobenstvími Nového zákona obsahuje charakteristiku podobenství jako literární formy, jeho vzniku, řádu stavby a významu. Podobenství jsou vybrána zejména v kontextu Matoušova evangelia. V práci je užito hlavně metody synchronní, ale také diachronní.cs_CZ
uk.abstract.enThesis deals with rekontextualization and actualisation of Jesus's parables. The methodological part describes the catechetical methods and possibilities of cooperation with selected sciences such as didactics, pedagogy, psychology and hermeneutics. Moreover there are discussed concepts such as allegory, exegesis, metaphor and metonymy. Particular text dealing with the parables of the New Testament contains a characteristic of parable as a literary form, its origin, significance and its construction order. Parables are selected particularly in the context of Matthew's gospel. The thesis functions on the basis of synchronic methodology as well as diachronic one.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra biblistiky a judaistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV