Show simple item record

Didactic usage of video in Teaching Czech as a foreign language
dc.contributor.advisorMašín, Jaroslav
dc.creatorŠturmová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-31T19:41:37Z
dc.date.available2017-05-31T19:41:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73808
dc.description.abstractVyužití videa při výuce češtiny v reálném čase (tedy ne distančně prostřednictvím serveru YouTube) představuje pro studenty atraktivní cestu k rychlému a zábavnému zvládnutí jazyka a získání sociokulturní kompetence. Cílem práce je shrnout poznatky z odborné literatury a na jejich základě vytvořit vlastní videa využitelná při výuce cizinců na úrovni A0/A1. Videa budou zaměřená na rozvoj sociokulturní kompetence, tematicky se zaměří na tyto oblasti: 1. Lekce správného chování v českém prostředí, část 1.(formální X neformální jazyk) 2. Lekce správného chování v českém prostředí část 2. (cestování MHD, jak se chovat) 3. Svátky (Velikonoce, Vánoce) Empirická část práce bude vycházet z hypotézy, že zapojení videa do výuky usnadní osvojení sociokulturní kompetence. Několika skupinám studentů v kurzu A0/A1 budou při výuce promítána videa, zatímco dalším skupinám videa promítána nebudou. Tito studenti budou předmětné znalosti získávat z tištěných studijních materiálů (např. učebnice, materiály připravované ad hoc učitelkou) a výkladu učitelky. K videím se budou též vztahovat doplňkové aktivity, které ověří pochopení. Pro maximální věrohodnost výsledku bude hodnocena objektivní a subjektivní stránka. Po stránce objektivní řešitelka výzkumu porovná pokrok skupin využívajících video s pokrokem skupin video...cs_CZ
dc.description.abstractUsage of a video at real-time Czech lessons (not distantly through YouTube) presents to students a very attractive way of learning a language and the socio- cultural competence quickly and entertainingly. The aim of this paper is to sum up findings of the specialized literature and to create special videos useable in foreign language classes of A0/A1 level based on those findings. The videos will be focused on development of sociocultural competence, the themes shall be following: 1.Lesson of the good manners in the Czech environment part 1. (formal X informal language) 2. Lesson of the good manners in the Czech environment part 2. ( Traveling with the Public transport, how to behave) 3. Holidays ( Christmas, Easter ) The empiric part of this thesis will be based on the hypothesis that using video in the classroom will make the acquisition of the sociocultural competence easier. The video materials will be shown in a couple of groups of student at the A0/A1 level while couple of group of other student will study without them. Those students shall get the competence through printed materials (for example books or materials prepared ad hoc by the teacher) and explanation of the teacher. There will also be prepared some supporting activities related to the videomaterials in order to confirm the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýuka češtiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.subjectvideocs_CZ
dc.subjectmateriály pro výukucs_CZ
dc.subjectsociokulturní kompetencecs_CZ
dc.subjectTeaching Czech as a foreign languageen_US
dc.subjectvideo materialen_US
dc.subjectTeaching materialsen_US
dc.subjectsocio- cultural competenceen_US
dc.titleDidaktické zapojení videa do výuky češtiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId167761
dc.title.translatedDidactic usage of video in Teaching Czech as a foreign languageen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
dc.identifier.aleph002107161
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVyužití videa při výuce češtiny v reálném čase (tedy ne distančně prostřednictvím serveru YouTube) představuje pro studenty atraktivní cestu k rychlému a zábavnému zvládnutí jazyka a získání sociokulturní kompetence. Cílem práce je shrnout poznatky z odborné literatury a na jejich základě vytvořit vlastní videa využitelná při výuce cizinců na úrovni A0/A1. Videa budou zaměřená na rozvoj sociokulturní kompetence, tematicky se zaměří na tyto oblasti: 1. Lekce správného chování v českém prostředí, část 1.(formální X neformální jazyk) 2. Lekce správného chování v českém prostředí část 2. (cestování MHD, jak se chovat) 3. Svátky (Velikonoce, Vánoce) Empirická část práce bude vycházet z hypotézy, že zapojení videa do výuky usnadní osvojení sociokulturní kompetence. Několika skupinám studentů v kurzu A0/A1 budou při výuce promítána videa, zatímco dalším skupinám videa promítána nebudou. Tito studenti budou předmětné znalosti získávat z tištěných studijních materiálů (např. učebnice, materiály připravované ad hoc učitelkou) a výkladu učitelky. K videím se budou též vztahovat doplňkové aktivity, které ověří pochopení. Pro maximální věrohodnost výsledku bude hodnocena objektivní a subjektivní stránka. Po stránce objektivní řešitelka výzkumu porovná pokrok skupin využívajících video s pokrokem skupin video...cs_CZ
uk.abstract.enUsage of a video at real-time Czech lessons (not distantly through YouTube) presents to students a very attractive way of learning a language and the socio- cultural competence quickly and entertainingly. The aim of this paper is to sum up findings of the specialized literature and to create special videos useable in foreign language classes of A0/A1 level based on those findings. The videos will be focused on development of sociocultural competence, the themes shall be following: 1.Lesson of the good manners in the Czech environment part 1. (formal X informal language) 2. Lesson of the good manners in the Czech environment part 2. ( Traveling with the Public transport, how to behave) 3. Holidays ( Christmas, Easter ) The empiric part of this thesis will be based on the hypothesis that using video in the classroom will make the acquisition of the sociocultural competence easier. The video materials will be shown in a couple of groups of student at the A0/A1 level while couple of group of other student will study without them. Those students shall get the competence through printed materials (for example books or materials prepared ad hoc by the teacher) and explanation of the teacher. There will also be prepared some supporting activities related to the videomaterials in order to confirm the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV