dc.contributor.advisor | Teplý, Pavel | |
dc.creator | Papírníková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T19:23:24Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T19:23:24Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73718 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá přírodovědným vzděláváním a využíváním exkurze ve výuce. V teoretické části jsou shrnuty dostupné informace o využívání exkurzí ve výuce, podklady ke tvorbě dotazníku a webových stránek. V praktické části jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že pouze polovina učitelů zná své okolí, tedy i možné lokality pro exkurze. Přesto shledávají překážky v realizaci jako např. cena, časová náročnost, znalost vhodných lokalit, zájem žáků a náročnost organizace. V návaznosti na tento dotazník jsou součástí práce vytvořené webové stránky, které obsahují popsané exkurze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with science education and integration of field trip in the undergraduate chemistry curriculum. The theoretical part summarizes available information about science education and integrating field trip in the classroom, theoretical information about creating of questionnaires and a websites. The practical part contains the analysis of survey results. The main finding is that half of the teachers know their neighbourhood with regard to realize field trip. However they find obstacles in realization, such as price, time-consumption, knowledge of locations, students' interest, demanding organization etc. A website was created using the feedback from the questionnaire as described in the next part of thesis. It contains description of locations suitable for field trip in chemistry education. The aim of the website is to facilitate field trip organisation for teachers. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | exkurze | cs_CZ |
dc.subject | chemie | cs_CZ |
dc.subject | mimoškolní výuka | cs_CZ |
dc.subject | webové stránky | cs_CZ |
dc.subject | field trip | en_US |
dc.subject | chemistry | en_US |
dc.subject | extracurricular activity | en_US |
dc.subject | websites | en_US |
dc.title | Význam exkurze ve výuce chemie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-02-01 | |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 168168 | |
dc.title.translated | Importance of field trip in chemistry education | en_US |
dc.contributor.referee | Šulcová, Renata | |
dc.identifier.aleph | 002089543 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá přírodovědným vzděláváním a využíváním exkurze ve výuce. V teoretické části jsou shrnuty dostupné informace o využívání exkurzí ve výuce, podklady ke tvorbě dotazníku a webových stránek. V praktické části jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že pouze polovina učitelů zná své okolí, tedy i možné lokality pro exkurze. Přesto shledávají překážky v realizaci jako např. cena, časová náročnost, znalost vhodných lokalit, zájem žáků a náročnost organizace. V návaznosti na tento dotazník jsou součástí práce vytvořené webové stránky, které obsahují popsané exkurze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with science education and integration of field trip in the undergraduate chemistry curriculum. The theoretical part summarizes available information about science education and integrating field trip in the classroom, theoretical information about creating of questionnaires and a websites. The practical part contains the analysis of survey results. The main finding is that half of the teachers know their neighbourhood with regard to realize field trip. However they find obstacles in realization, such as price, time-consumption, knowledge of locations, students' interest, demanding organization etc. A website was created using the feedback from the questionnaire as described in the next part of thesis. It contains description of locations suitable for field trip in chemistry education. The aim of the website is to facilitate field trip organisation for teachers. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |