Show simple item record

Importance of field trip in chemistry education
dc.contributor.advisorTeplý, Pavel
dc.creatorPapírníková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-31T19:23:24Z
dc.date.available2017-05-31T19:23:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73718
dc.description.abstractPráce se zabývá přírodovědným vzděláváním a využíváním exkurze ve výuce. V teoretické části jsou shrnuty dostupné informace o využívání exkurzí ve výuce, podklady ke tvorbě dotazníku a webových stránek. V praktické části jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že pouze polovina učitelů zná své okolí, tedy i možné lokality pro exkurze. Přesto shledávají překážky v realizaci jako např. cena, časová náročnost, znalost vhodných lokalit, zájem žáků a náročnost organizace. V návaznosti na tento dotazník jsou součástí práce vytvořené webové stránky, které obsahují popsané exkurze.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with science education and integration of field trip in the undergraduate chemistry curriculum. The theoretical part summarizes available information about science education and integrating field trip in the classroom, theoretical information about creating of questionnaires and a websites. The practical part contains the analysis of survey results. The main finding is that half of the teachers know their neighbourhood with regard to realize field trip. However they find obstacles in realization, such as price, time-consumption, knowledge of locations, students' interest, demanding organization etc. A website was created using the feedback from the questionnaire as described in the next part of thesis. It contains description of locations suitable for field trip in chemistry education. The aim of the website is to facilitate field trip organisation for teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectexkurzecs_CZ
dc.subjectchemiecs_CZ
dc.subjectmimoškolní výukacs_CZ
dc.subjectwebové stránkycs_CZ
dc.subjectfield tripen_US
dc.subjectchemistryen_US
dc.subjectextracurricular activityen_US
dc.subjectwebsitesen_US
dc.titleVýznam exkurze ve výuce chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-01
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId168168
dc.title.translatedImportance of field trip in chemistry educationen_US
dc.contributor.refereeŠulcová, Renata
dc.identifier.aleph002089543
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá přírodovědným vzděláváním a využíváním exkurze ve výuce. V teoretické části jsou shrnuty dostupné informace o využívání exkurzí ve výuce, podklady ke tvorbě dotazníku a webových stránek. V praktické části jsou analyzovány výsledky dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním je, že pouze polovina učitelů zná své okolí, tedy i možné lokality pro exkurze. Přesto shledávají překážky v realizaci jako např. cena, časová náročnost, znalost vhodných lokalit, zájem žáků a náročnost organizace. V návaznosti na tento dotazník jsou součástí práce vytvořené webové stránky, které obsahují popsané exkurze.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with science education and integration of field trip in the undergraduate chemistry curriculum. The theoretical part summarizes available information about science education and integrating field trip in the classroom, theoretical information about creating of questionnaires and a websites. The practical part contains the analysis of survey results. The main finding is that half of the teachers know their neighbourhood with regard to realize field trip. However they find obstacles in realization, such as price, time-consumption, knowledge of locations, students' interest, demanding organization etc. A website was created using the feedback from the questionnaire as described in the next part of thesis. It contains description of locations suitable for field trip in chemistry education. The aim of the website is to facilitate field trip organisation for teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV