Show simple item record

Vyprávění afroamerických otroků v souvislostech: Frederick Douglass a Harriet Ann Jacobs
dc.contributor.advisorVeselá, Pavla
dc.creatorChýlková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-31T19:22:07Z
dc.date.available2017-05-31T19:22:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73711
dc.description.abstractin Czech Cílem této práce je snaha odkrýt nové perspektivy v pohledu na žánr nazývaný vyprávění afroamerických otroků. Proto je žánr prezentován v širších historických, sociopolitických a genderových souvislostech a okolnosti vztahující se k jeho vývoji a k jeho současné literární kritice jsou stručně nastíněny. Výchozím bodem je stručné pojednání o definicích, které kritici, v závislosti na zvolených kritériích, stanovují různým způsobem. Různorodost textů a jejich hlasů je diskutována v souvislosti s Mosesem Grandym a jeho Vyprávěním o životě Mosese Grandyho donedávna zotročeného ve Spojených státech amerických. Grandyho vyprávění, popis života otroka na moři, je podrobeno rozboru. Tradiční, uniformní narativní struktury jsou porovnávány s úryvky díla, kde je možné nalézt některé aspekty jeho maskulinní identity problematizované institucionalizovaným otroctvím. Tato práce se zejména snaží ukázat, že zatímco konvenční struktura příběhů předem definující jejich osnovu a témata je popsána Jamesem Olneym, žádná obecně uznávaná definice žánru neexistuje. V důsledku dosaženého závěru je žánr definován pro účely této práce. Poté, co jsou hlavní příznačné rysy žánru projednány a definice žánru vyprávění afroamerických otroků je ustanovena, následují kapitoly věnující se podrobnějšímu rozboru dvou...cs_CZ
dc.description.abstractin English The aim of this MA thesis is to bring new perspectives on the genre of the African-American slave narrative. Therefore, its wider historical, socio-political and gender contexts are considered and the circumstances surrounding its development and current criticism are briefly outlined. The point of departure is a discussion of definitions that vary among the scholars who select different criteria for the subject of definition. The existing diversity of the texts and voices is discussed in connection to Moses Grandy's Narrative of the Life of Moses Grandy, Late a Slave in the United States of America. Grandy's narrative, an account of the maritime slave life, is analyzed. Its traditional, uniform narrative structures are juxtaposed with passages where some aspects of his masculine identity, problematized by the institution of slavery, can be traced. Ultimately, the thesis attempts to show that while the conventionalized framework pre-defining the narrative outline and themes is delineated by James Olney, any generally recognized definition of the genre does not exist. As a result of that conclusion, the genre is defined in the scope of this thesis. After the major characteristics of the genre are discussed and the definition of the African- American slave narrative is put forward, more...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvyprávění otrokůcs_CZ
dc.subjectotroctvícs_CZ
dc.subjectAfroameričanécs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectFrederick Douglasscs_CZ
dc.subjectHarriet Ann Jacobscs_CZ
dc.subject19. stoletícs_CZ
dc.subjectslave narrativeen_US
dc.subjectslaveryen_US
dc.subjectAfrican-Americansen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectFrederick Douglassen_US
dc.subjectHarriet Ann Jacobsen_US
dc.subject19th centuryen_US
dc.titleThe African-American Slave Narrative in Context: Frederick Douglass and Harriet Ann Jacobsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-03
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId155836
dc.title.translatedVyprávění afroamerických otroků v souvislostech: Frederick Douglass a Harriet Ann Jacobscs_CZ
dc.contributor.refereeRobbins, David Lee
dc.identifier.aleph002070289
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enAnglophone Literatures and Culturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csin Czech Cílem této práce je snaha odkrýt nové perspektivy v pohledu na žánr nazývaný vyprávění afroamerických otroků. Proto je žánr prezentován v širších historických, sociopolitických a genderových souvislostech a okolnosti vztahující se k jeho vývoji a k jeho současné literární kritice jsou stručně nastíněny. Výchozím bodem je stručné pojednání o definicích, které kritici, v závislosti na zvolených kritériích, stanovují různým způsobem. Různorodost textů a jejich hlasů je diskutována v souvislosti s Mosesem Grandym a jeho Vyprávěním o životě Mosese Grandyho donedávna zotročeného ve Spojených státech amerických. Grandyho vyprávění, popis života otroka na moři, je podrobeno rozboru. Tradiční, uniformní narativní struktury jsou porovnávány s úryvky díla, kde je možné nalézt některé aspekty jeho maskulinní identity problematizované institucionalizovaným otroctvím. Tato práce se zejména snaží ukázat, že zatímco konvenční struktura příběhů předem definující jejich osnovu a témata je popsána Jamesem Olneym, žádná obecně uznávaná definice žánru neexistuje. V důsledku dosaženého závěru je žánr definován pro účely této práce. Poté, co jsou hlavní příznačné rysy žánru projednány a definice žánru vyprávění afroamerických otroků je ustanovena, následují kapitoly věnující se podrobnějšímu rozboru dvou...cs_CZ
uk.abstract.enin English The aim of this MA thesis is to bring new perspectives on the genre of the African-American slave narrative. Therefore, its wider historical, socio-political and gender contexts are considered and the circumstances surrounding its development and current criticism are briefly outlined. The point of departure is a discussion of definitions that vary among the scholars who select different criteria for the subject of definition. The existing diversity of the texts and voices is discussed in connection to Moses Grandy's Narrative of the Life of Moses Grandy, Late a Slave in the United States of America. Grandy's narrative, an account of the maritime slave life, is analyzed. Its traditional, uniform narrative structures are juxtaposed with passages where some aspects of his masculine identity, problematized by the institution of slavery, can be traced. Ultimately, the thesis attempts to show that while the conventionalized framework pre-defining the narrative outline and themes is delineated by James Olney, any generally recognized definition of the genre does not exist. As a result of that conclusion, the genre is defined in the scope of this thesis. After the major characteristics of the genre are discussed and the definition of the African- American slave narrative is put forward, more...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV