Zobrazit minimální záznam

Study of gender stereotypes of students (both girls and boys) of the selected basic schools
dc.contributor.advisorMojžíšová, Jarmila
dc.creatorZemková, Jana
dc.date.accessioned2021-05-20T13:31:19Z
dc.date.available2021-05-20T13:31:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73664
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is aimed at finding if the ninth-year students (both girls and boys) of selected basic schools have been affected by gender stereotypes, and if the gender stereotypes approach their ideas, perception and decision making. Besides gender concept, the theoretical part also includes chapters related to gender theories, attitudes, gender stereotypes, equal opportunities for men and women in occupation, and the role of men and women in a family. The central chapter deals with topics of gender and education. The practical part of the thesis is focused on determining students'attitudes towards gender area. Using questionnaire inquiry, the author has got data from 204 students (both girls and boys). The obtained data were faced with finding from the relevant literature.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectequal opportunities for men and womenen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectvocational selectionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectrovné příležitosti mužů a žencs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvolba povolánícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.titleStudie genderových postojů žáků a žákyní devátých ročníků vybraných základních školcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId161895
dc.title.translatedStudy of gender stereotypes of students (both girls and boys) of the selected basic schoolsen_US
dc.identifier.aleph002102097
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zjistit, zda jsou žáci a žákyně devátých ročníků vybraných základních škol ovlivněni genderovými stereotypy a zda se genderové stereotypy promítají do jejich představ, vnímání a rozhodování. Teoretická část práce obsahuje kromě vymezení pojmu gender i kapitoly týkající se teorií genderu, postojů, genderových stereotypů, rovných příležitostí mužů a žen v zaměstnání, role muže a ženy v rodině. Stěžejní kapitola se týká oblasti genderu a vzdělávání. Praktická část diplomové práce je zaměřena na mapování žákovských postojů dotýkajících se oblasti genderu. Pomocí dotazníkového šetření byla získána data celkem od 204 žáků a žákyň. Získané výsledky byly konfrontovány s poznatky, které uvádí odborná literatura.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is aimed at finding if the ninth-year students (both girls and boys) of selected basic schools have been affected by gender stereotypes, and if the gender stereotypes approach their ideas, perception and decision making. Besides gender concept, the theoretical part also includes chapters related to gender theories, attitudes, gender stereotypes, equal opportunities for men and women in occupation, and the role of men and women in a family. The central chapter deals with topics of gender and education. The practical part of the thesis is focused on determining students'attitudes towards gender area. Using questionnaire inquiry, the author has got data from 204 students (both girls and boys). The obtained data were faced with finding from the relevant literature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990021020970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV