dc.contributor.advisor | Šturma, Jaroslav | |
dc.creator | Stříteská, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T15:48:37Z | |
dc.date.available | 2017-03-30T15:48:37Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/7355 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na zmapování problematiky úzkosti u dětí a na její možné projevy v kresbě stromu. Úvodní kapitoly se zabývají základní definicí úzkosti, příznaky a biologické základy úzkosti. Následuje popis vývoje úzkosti v jednotlivých věkových obdobích včetně stručné charakteristiky jednotlivých úzkostných poruch, se úetelem na specifick~ úzkostnó poruchy v dětství. V souvislosti s tím se zde krátce zmiňuje význam dětské kreshy a jejího přínosu pro diagnostiku. V závěru teoretické části se velká pozornost věnuje popisu vybrané metody, tj. testu kresby stromu. Této obla~ti se pak věnuje praktická část práce, kde se zaměřuji na využití kresby stromu jako možné screeningové metody pro detekci specifických znaků, které by nám mohly v praxi pomoci zjistit možnou přítomnost úzkosti. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma work is intent on the mapping of child anxiety probléme and its possibly manifestations in drawing a tree. Introductory chapters deal with basic definition of anxiety, symptoms and biological basis of anxiety. The description of an..xicty cvolution during scparate age periods follow, including brief charak'terizations of separate anxiety disorders, considering speciťic child anxiety disordcrs. In conncction thcrc is signification of child drawing and its contribution to diagnostics mentioned. At the end of theoretical part there is a high consideration on description of chosen method, i.e. the test of drawing a tree. Practical part of this diploma work is devoted this sfere. I intent on exploitation drawing a tree as possible screening method for detection of specific marks, which could enable us find the presence of anxiety out. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Úzkost u dětí a její projevy v kresbě stromu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-09-15 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 27091 | |
dc.title.translated | Child anxiety and its manifestations in drawing a tree | en_US |
dc.contributor.referee | Mertin, Václav | |
dc.identifier.aleph | 000773240 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na zmapování problematiky úzkosti u dětí a na její možné projevy v kresbě stromu. Úvodní kapitoly se zabývají základní definicí úzkosti, příznaky a biologické základy úzkosti. Následuje popis vývoje úzkosti v jednotlivých věkových obdobích včetně stručné charakteristiky jednotlivých úzkostných poruch, se úetelem na specifick~ úzkostnó poruchy v dětství. V souvislosti s tím se zde krátce zmiňuje význam dětské kreshy a jejího přínosu pro diagnostiku. V závěru teoretické části se velká pozornost věnuje popisu vybrané metody, tj. testu kresby stromu. Této obla~ti se pak věnuje praktická část práce, kde se zaměřuji na využití kresby stromu jako možné screeningové metody pro detekci specifických znaků, které by nám mohly v praxi pomoci zjistit možnou přítomnost úzkosti. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma work is intent on the mapping of child anxiety probléme and its possibly manifestations in drawing a tree. Introductory chapters deal with basic definition of anxiety, symptoms and biological basis of anxiety. The description of an..xicty cvolution during scparate age periods follow, including brief charak'terizations of separate anxiety disorders, considering speciťic child anxiety disordcrs. In conncction thcrc is signification of child drawing and its contribution to diagnostics mentioned. At the end of theoretical part there is a high consideration on description of chosen method, i.e. the test of drawing a tree. Practical part of this diploma work is devoted this sfere. I intent on exploitation drawing a tree as possible screening method for detection of specific marks, which could enable us find the presence of anxiety out. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007732400106986 | |