Show simple item record

Media Presentation of the US Presidential Candidates before 2012 Elections in selected Czech Daily Papers
dc.contributor.advisorHájek, Roman
dc.creatorPresser, Šimon
dc.date.accessioned2017-05-31T18:47:00Z
dc.date.available2017-05-31T18:47:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73539
dc.description.abstractTato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem amerických prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících. Pro případovou studii bylo zvoleno volební klání z roku 2012. Práce rozebírá teoretické koncepty budování a nastolování agendy, rámcování a politické image. Využívá metodologii popsanou v odborné literatuře a vlastní výzkum. Autor identifikoval celkem 19 kategorií atributů, které média politikům přisuzují a které ovlivňují voliče. Metodou smíšené, kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy bylo poté zkoumáno, které z těchto kategorií převažují av jakém světle jsou podávány. Výběrovým souborem byly tři přední české zpravodajské deníky - Právo, Mladá fronta DNES a Lidové noviny ve sledovaném období od 27. 8. 2012 do 6. 11. 2012. Vedle atributů byla ve výzkumu sledována též význačnost, která je tématu i kandidátům přisuzována, či frekvence výskytů tématu. V neposlední řadě pak bylo sledováno i celkové vyznění článků, které vedlo k výpočtu koeficientu mediálního stranění jednotlivým kandidátům. Výzkum tak přináší komplexní obraz o tom, jak byli američtí prezidentští kandidáti v denících prezentováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on media presentation of the US Presidential Candidates in selected. Czech newspaper. Elections from 2012 were chosen as a case study. This thesis elaborates on theoretical concepts of agenda building and setting, framing and political image. It uses methodology described in literature and authors own research. Author identifies 19 categories of attributes that are used by media to describe political candidates and that influence the audiences. Through the method of mixed, quantitative and qualitative content analysis it was examined which of these categories prevail and in which tone (positive/neutral/negative) they are presented. As a sample three leading Czech serious newspapers were chosen - Právo, Mladá fronta DNES and Lidové noviny which were monitored over period from 28 August to 6 November 2012. Besides the attributes also salience of the issue and candidates was measured as well as frequency of occurrence of the topic. Last but not least overall valence of the articles was counted leading to calculation of coefficient of media favourableness regarding each candidate. Thus the research provides complex overview of US presidential candidates presentation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediální prezentace amerických prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících před volbami 2012cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138222
dc.title.translatedMedia Presentation of the US Presidential Candidates before 2012 Elections in selected Czech Daily Papersen_US
dc.contributor.refereeZápotocký, Jan
dc.identifier.aleph002067413
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem amerických prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících. Pro případovou studii bylo zvoleno volební klání z roku 2012. Práce rozebírá teoretické koncepty budování a nastolování agendy, rámcování a politické image. Využívá metodologii popsanou v odborné literatuře a vlastní výzkum. Autor identifikoval celkem 19 kategorií atributů, které média politikům přisuzují a které ovlivňují voliče. Metodou smíšené, kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy bylo poté zkoumáno, které z těchto kategorií převažují av jakém světle jsou podávány. Výběrovým souborem byly tři přední české zpravodajské deníky - Právo, Mladá fronta DNES a Lidové noviny ve sledovaném období od 27. 8. 2012 do 6. 11. 2012. Vedle atributů byla ve výzkumu sledována též význačnost, která je tématu i kandidátům přisuzována, či frekvence výskytů tématu. V neposlední řadě pak bylo sledováno i celkové vyznění článků, které vedlo k výpočtu koeficientu mediálního stranění jednotlivým kandidátům. Výzkum tak přináší komplexní obraz o tom, jak byli američtí prezidentští kandidáti v denících prezentováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on media presentation of the US Presidential Candidates in selected. Czech newspaper. Elections from 2012 were chosen as a case study. This thesis elaborates on theoretical concepts of agenda building and setting, framing and political image. It uses methodology described in literature and authors own research. Author identifies 19 categories of attributes that are used by media to describe political candidates and that influence the audiences. Through the method of mixed, quantitative and qualitative content analysis it was examined which of these categories prevail and in which tone (positive/neutral/negative) they are presented. As a sample three leading Czech serious newspapers were chosen - Právo, Mladá fronta DNES and Lidové noviny which were monitored over period from 28 August to 6 November 2012. Besides the attributes also salience of the issue and candidates was measured as well as frequency of occurrence of the topic. Last but not least overall valence of the articles was counted leading to calculation of coefficient of media favourableness regarding each candidate. Thus the research provides complex overview of US presidential candidates presentation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020674130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV