Zobrazit minimální záznam

Evaluation of Airbnb's Potential and Impact in the Czech Republic
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorArabadjieva, Stefana
dc.date.accessioned2017-05-31T18:39:44Z
dc.date.available2017-05-31T18:39:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73503
dc.description.abstractTato práce zkoumá fenomén ekonomiky sdílení (sharing economy) a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti poskytuje firmám a jaké změny může přinést celé společnosti. Ekonomika sdílení je poměrně nový jev ovlivněný rozšířením internetu a sociálních sítí po celém světě. Jedná se o systém společné spotřeby, v němž jsou sdílené jak statky, tak lidské zdroje. Tato práce podrobněji popisuje uvedený koncept a všímá si problémů spojených s legislativními normami, nedostatkem kontroly či bezpečnosti. Airbnb je internetový portál, jehož prostřednictvím mohou lidé krátkodobě pronajímat své domovy. Je využíván po celém světě a jeho hlavní myšlenkou je vytvoření komunity a pocitu sounáležitosti. Hosté jednotlivá ubytování hodnotí a sdílejí s ostatními své zkušenosti. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza, jež porovnává nabídky ubytování Airbnb s hotely a penziony v Praze. Na základě ceny a uživatelských hodnocení bylo zkoumáno, zda Airbnb dokáže konkurovat zavedeným hotelům a penzionům. Přestože je celkový počet jednotek Airbnb v Praze výrazně menší než počet hotelů a penzionů, výsledky výzkumu ukazují vysoký potenciál této služby, jejíž silnou stránkou jsou nižší ceny a vynikající hodnocení uživatelů.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis examines the phenomenon of the sharing economy and the impact it had made over the recent years. As a prime example, the thesis is structured around a recent company, Airbnb. The sharing economy is a relatively new concept which is influenced from the rise use of internet and social networks around the world. Sharing economy is a collaborative system built on sharing of goods and human resources. The thesis also examines the obstacles of legal issues, lack of control and safety. Airbnb is an online platform that connects people to rent their personal space to others for a nightly or monthly price. The website is being used around the world, bringing the concept of building a community and feeling of belonging for some people. A part of this work is also a quantitative content analysis, which compares the Airbnb offers with the offers of hotels in Prague. The research based on prices and users' rating examines if Airbnb is able to compete with established hotels. Although the total number of Airbnb units in Prague is significantly smaller than the number of hotels, the results show Airbnb's high potential in this area. Its advantages are lower prices and excellent rating.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcestovní ruchcs_CZ
dc.subjectmarketing služebcs_CZ
dc.subjectekonomika sdílenícs_CZ
dc.subjectsystémy společné spotřebycs_CZ
dc.subjectAirbnbcs_CZ
dc.subjectubytovánícs_CZ
dc.subjecthotelcs_CZ
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectservices marketingen_US
dc.subjectsharing economyen_US
dc.subjectcollaborative consumptionen_US
dc.subjectAirbnben_US
dc.subjectaccommodationen_US
dc.subjecthotelen_US
dc.titleZhodnocení potenciálu a dopadu portálu Airbnb v Českucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-27
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151288
dc.title.translatedEvaluation of Airbnb's Potential and Impact in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
dc.identifier.aleph002067914
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá fenomén ekonomiky sdílení (sharing economy) a na příkladu společnosti Airbnb ukazuje, jaké příležitosti poskytuje firmám a jaké změny může přinést celé společnosti. Ekonomika sdílení je poměrně nový jev ovlivněný rozšířením internetu a sociálních sítí po celém světě. Jedná se o systém společné spotřeby, v němž jsou sdílené jak statky, tak lidské zdroje. Tato práce podrobněji popisuje uvedený koncept a všímá si problémů spojených s legislativními normami, nedostatkem kontroly či bezpečnosti. Airbnb je internetový portál, jehož prostřednictvím mohou lidé krátkodobě pronajímat své domovy. Je využíván po celém světě a jeho hlavní myšlenkou je vytvoření komunity a pocitu sounáležitosti. Hosté jednotlivá ubytování hodnotí a sdílejí s ostatními své zkušenosti. Součástí práce je kvantitativní obsahová analýza, jež porovnává nabídky ubytování Airbnb s hotely a penziony v Praze. Na základě ceny a uživatelských hodnocení bylo zkoumáno, zda Airbnb dokáže konkurovat zavedeným hotelům a penzionům. Přestože je celkový počet jednotek Airbnb v Praze výrazně menší než počet hotelů a penzionů, výsledky výzkumu ukazují vysoký potenciál této služby, jejíž silnou stránkou jsou nižší ceny a vynikající hodnocení uživatelů.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines the phenomenon of the sharing economy and the impact it had made over the recent years. As a prime example, the thesis is structured around a recent company, Airbnb. The sharing economy is a relatively new concept which is influenced from the rise use of internet and social networks around the world. Sharing economy is a collaborative system built on sharing of goods and human resources. The thesis also examines the obstacles of legal issues, lack of control and safety. Airbnb is an online platform that connects people to rent their personal space to others for a nightly or monthly price. The website is being used around the world, bringing the concept of building a community and feeling of belonging for some people. A part of this work is also a quantitative content analysis, which compares the Airbnb offers with the offers of hotels in Prague. The research based on prices and users' rating examines if Airbnb is able to compete with established hotels. Although the total number of Airbnb units in Prague is significantly smaller than the number of hotels, the results show Airbnb's high potential in this area. Its advantages are lower prices and excellent rating.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.identifier.lisID990020679140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV