Zobrazit minimální záznam

Film adaptations of Émile Zola's Nana
dc.contributor.advisorVoldřichová - Beránková, Eva
dc.creatorŠkutová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-31T18:38:15Z
dc.date.available2017-05-31T18:38:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73496
dc.description.abstractPráce se bude zabývat čtyřmi filmovými zpracováními Zolova naturalistického románu Nana. Popíše rozdíly, které mezi jednotlivými adaptacemi vytvořila doba, ve které byly natočeny, od dvacátých let minulého století, kdy vznikla nejznámější filmová podoba románu od Jeana Renoira, až po jeho moderní zpracování z roku 2001. Práce porovná věrnost filmových podob knižní předloze a zhodnotí, nakolik se jednotlivým režisérům podařilo zachovat a vyjádřit typický zolovský styl, atmosféru a celkové vyznění díla. V práci si hodlám položit i otázku, na které dějové linie se filmoví tvůrci ve svých dílech zaměřili, zda kladou důraz na stejné situace, které Zola zdůrazňuje v knižním originálu, a jaké jsou důvody jejich případných změn. Práce zároveň shrne několik existujících pohledů na obor filmové adaptace. Hlavním bodem mého zkoumání bude otázka samostatnosti oboru filmové adaptace, na niž budu odpovídat na základě rozboru jednotlivých filmů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis, four movie adaptations of naturalistic novel Nana by Emile Zola will be analysed. It will describe differences caused by the time in which the adaptations were filmed covering the period from the third decade of the twentieth century, when the most famous adaptation of Nana by Jean Renoir was created, till its modern form from the year 2001. The thesis will be mainly interested in the loyalty of each adaptation to the book. It will describe dominant features of the novel and assess how the directors succeeded in the preservation and depiction of the typical Zola's style together with the atmosphere and overall impression of each film. Throughout the work, I will try to answer a question whether the directors put emphasis on the same storylines as Zola did in the original novel and what is the cause of their modifications. Based on the analysis of each film, the thesis will discuss the topic of movie adaptation and its independence on the original novel. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFilmcs_CZ
dc.subjectfilmová adaptacecs_CZ
dc.subjectNanacs_CZ
dc.subjectZolacs_CZ
dc.subjectnaturalismuscs_CZ
dc.subjectRougon-Macquartovécs_CZ
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectfilm adaptationen_US
dc.subjectNanaen_US
dc.subjectZolaen_US
dc.subjectnaturalismen_US
dc.subjectRougon-Macquarten_US
dc.titleFilmová zpracování Zolovy Nanycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-04
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId138371
dc.title.translatedFilm adaptations of Émile Zola's Nanaen_US
dc.contributor.refereeŠuman, Záviš
dc.identifier.aleph002072295
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se bude zabývat čtyřmi filmovými zpracováními Zolova naturalistického románu Nana. Popíše rozdíly, které mezi jednotlivými adaptacemi vytvořila doba, ve které byly natočeny, od dvacátých let minulého století, kdy vznikla nejznámější filmová podoba románu od Jeana Renoira, až po jeho moderní zpracování z roku 2001. Práce porovná věrnost filmových podob knižní předloze a zhodnotí, nakolik se jednotlivým režisérům podařilo zachovat a vyjádřit typický zolovský styl, atmosféru a celkové vyznění díla. V práci si hodlám položit i otázku, na které dějové linie se filmoví tvůrci ve svých dílech zaměřili, zda kladou důraz na stejné situace, které Zola zdůrazňuje v knižním originálu, a jaké jsou důvody jejich případných změn. Práce zároveň shrne několik existujících pohledů na obor filmové adaptace. Hlavním bodem mého zkoumání bude otázka samostatnosti oboru filmové adaptace, na niž budu odpovídat na základě rozboru jednotlivých filmů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, four movie adaptations of naturalistic novel Nana by Emile Zola will be analysed. It will describe differences caused by the time in which the adaptations were filmed covering the period from the third decade of the twentieth century, when the most famous adaptation of Nana by Jean Renoir was created, till its modern form from the year 2001. The thesis will be mainly interested in the loyalty of each adaptation to the book. It will describe dominant features of the novel and assess how the directors succeeded in the preservation and depiction of the typical Zola's style together with the atmosphere and overall impression of each film. Throughout the work, I will try to answer a question whether the directors put emphasis on the same storylines as Zola did in the original novel and what is the cause of their modifications. Based on the analysis of each film, the thesis will discuss the topic of movie adaptation and its independence on the original novel. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020722950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV