Zobrazit minimální záznam

Traditional Indonesian shadow theater wayang in the context of modern era
dc.contributor.advisorPetrů, Tomáš
dc.creatorHankeová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-31T18:37:54Z
dc.date.available2017-05-31T18:37:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73494
dc.description.abstractTato práce pojednává o tradičním indonéském divadle wayangu a jeho proměně v moderní době. Cílem práce je popsání této transformace a zhodnocení aktuálního stavu tohoto starobylého divadla, které zpracovává hlavně tradiční eposy, tudíž velmi staré náhledy na svět, emoce a život jako takový. Právě wayang nám poskytuje velmi cenný vhled do minulosti, ale také upozorňuje na nadčasovost lidských pocitů a tužeb. Jak lidé v moderní době, globalizujícím se světě a ve společnosti rychle se radikalizujícího postavení islámu vnímají starou a do dnešní doby přetrvávající tradici wayangu? V první části se zaměřuji na popis loutek, jejich charakterů, dalanga, repertoár divadla, průběh představení, nábožensko-kulturní kontext, rituály s divadlem spojené, hudbu doprovázející představení, i na samotnou scénu divadla. Ve druhé části se zaměřuji na shrnutí výpovědí, výsledků a na analýzu výzkumu vnímání divadla wayang tamními obyvateli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is dedicated to traditional Indonesian wayang theater and its change in modern times. The goal is to describe this change and appraise the actual state of this ancient theater, which deals mainly with traditional epics and thus, very old views of the world, emotions and life itself. Wayang gives us a very valuable insight to the past, and points out the timelessness of human feelings and desires. How do people in the modern globalising world and in a society where Islam is becoming increasingly radical, perceive the tradition of wayang? In the first part I focus on the description of puppets, its characters, dalang, repertoire of the theater, course of the performance, its cultural-religious context, rituals connected with the theater, music accompanying the performance and also the scene itself. In the second part I focus on the summary of answers, results and analysis of the research from local inhabitants' perception of wayang theater. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectstínové divadlocs_CZ
dc.subjectwayang kulitcs_CZ
dc.subjectwayang wongcs_CZ
dc.subjectindianizacecs_CZ
dc.subjectislámcs_CZ
dc.subjectsynkretizacecs_CZ
dc.subjectshadow theateren_US
dc.subjectwayang kuliten_US
dc.subjectwayang wongen_US
dc.subjectindianizationen_US
dc.subjectIslamen_US
dc.subjectsyncretisationen_US
dc.titleTradiční indonéské divadlo wayang v kontextu moderní dobycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-02
dc.description.departmentInstitute of South and Central Asiaen_US
dc.description.departmentÚstav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId152661
dc.title.translatedTraditional Indonesian shadow theater wayang in the context of modern eraen_US
dc.contributor.refereePokorný, Ondřej
dc.identifier.aleph002071921
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEtnologie se specializací indonesistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnology with a Specialization in Indonesian Studiesen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of South and Central Asiaen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologie se specializací indonesistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnology with a Specialization in Indonesian Studiesen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o tradičním indonéském divadle wayangu a jeho proměně v moderní době. Cílem práce je popsání této transformace a zhodnocení aktuálního stavu tohoto starobylého divadla, které zpracovává hlavně tradiční eposy, tudíž velmi staré náhledy na svět, emoce a život jako takový. Právě wayang nám poskytuje velmi cenný vhled do minulosti, ale také upozorňuje na nadčasovost lidských pocitů a tužeb. Jak lidé v moderní době, globalizujícím se světě a ve společnosti rychle se radikalizujícího postavení islámu vnímají starou a do dnešní doby přetrvávající tradici wayangu? V první části se zaměřuji na popis loutek, jejich charakterů, dalanga, repertoár divadla, průběh představení, nábožensko-kulturní kontext, rituály s divadlem spojené, hudbu doprovázející představení, i na samotnou scénu divadla. Ve druhé části se zaměřuji na shrnutí výpovědí, výsledků a na analýzu výzkumu vnímání divadla wayang tamními obyvateli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is dedicated to traditional Indonesian wayang theater and its change in modern times. The goal is to describe this change and appraise the actual state of this ancient theater, which deals mainly with traditional epics and thus, very old views of the world, emotions and life itself. Wayang gives us a very valuable insight to the past, and points out the timelessness of human feelings and desires. How do people in the modern globalising world and in a society where Islam is becoming increasingly radical, perceive the tradition of wayang? In the first part I focus on the description of puppets, its characters, dalang, repertoire of the theater, course of the performance, its cultural-religious context, rituals connected with the theater, music accompanying the performance and also the scene itself. In the second part I focus on the summary of answers, results and analysis of the research from local inhabitants' perception of wayang theater. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jižní a centrální Asiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020719210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV