dc.contributor.advisor | Petrů, Tomáš | |
dc.creator | Hankeová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T18:37:54Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T18:37:54Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73494 | |
dc.description.abstract | Tato práce pojednává o tradičním indonéském divadle wayangu a jeho proměně v moderní době. Cílem práce je popsání této transformace a zhodnocení aktuálního stavu tohoto starobylého divadla, které zpracovává hlavně tradiční eposy, tudíž velmi staré náhledy na svět, emoce a život jako takový. Právě wayang nám poskytuje velmi cenný vhled do minulosti, ale také upozorňuje na nadčasovost lidských pocitů a tužeb. Jak lidé v moderní době, globalizujícím se světě a ve společnosti rychle se radikalizujícího postavení islámu vnímají starou a do dnešní doby přetrvávající tradici wayangu? V první části se zaměřuji na popis loutek, jejich charakterů, dalanga, repertoár divadla, průběh představení, nábožensko-kulturní kontext, rituály s divadlem spojené, hudbu doprovázející představení, i na samotnou scénu divadla. Ve druhé části se zaměřuji na shrnutí výpovědí, výsledků a na analýzu výzkumu vnímání divadla wayang tamními obyvateli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is dedicated to traditional Indonesian wayang theater and its change in modern times. The goal is to describe this change and appraise the actual state of this ancient theater, which deals mainly with traditional epics and thus, very old views of the world, emotions and life itself. Wayang gives us a very valuable insight to the past, and points out the timelessness of human feelings and desires. How do people in the modern globalising world and in a society where Islam is becoming increasingly radical, perceive the tradition of wayang? In the first part I focus on the description of puppets, its characters, dalang, repertoire of the theater, course of the performance, its cultural-religious context, rituals connected with the theater, music accompanying the performance and also the scene itself. In the second part I focus on the summary of answers, results and analysis of the research from local inhabitants' perception of wayang theater. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | stínové divadlo | cs_CZ |
dc.subject | wayang kulit | cs_CZ |
dc.subject | wayang wong | cs_CZ |
dc.subject | indianizace | cs_CZ |
dc.subject | islám | cs_CZ |
dc.subject | synkretizace | cs_CZ |
dc.subject | shadow theater | en_US |
dc.subject | wayang kulit | en_US |
dc.subject | wayang wong | en_US |
dc.subject | indianization | en_US |
dc.subject | Islam | en_US |
dc.subject | syncretisation | en_US |
dc.title | Tradiční indonéské divadlo wayang v kontextu moderní doby | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-02-02 | |
dc.description.department | Institute of South and Central Asia | en_US |
dc.description.department | Ústav jižní a centrální Asie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 152661 | |
dc.title.translated | Traditional Indonesian shadow theater wayang in the context of modern era | en_US |
dc.contributor.referee | Pokorný, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002071921 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Etnologie se specializací indonesistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ethnology with a Specialization in Indonesian Studies | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav jižní a centrální Asie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of South and Central Asia | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Etnologie se specializací indonesistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Ethnology with a Specialization in Indonesian Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce pojednává o tradičním indonéském divadle wayangu a jeho proměně v moderní době. Cílem práce je popsání této transformace a zhodnocení aktuálního stavu tohoto starobylého divadla, které zpracovává hlavně tradiční eposy, tudíž velmi staré náhledy na svět, emoce a život jako takový. Právě wayang nám poskytuje velmi cenný vhled do minulosti, ale také upozorňuje na nadčasovost lidských pocitů a tužeb. Jak lidé v moderní době, globalizujícím se světě a ve společnosti rychle se radikalizujícího postavení islámu vnímají starou a do dnešní doby přetrvávající tradici wayangu? V první části se zaměřuji na popis loutek, jejich charakterů, dalanga, repertoár divadla, průběh představení, nábožensko-kulturní kontext, rituály s divadlem spojené, hudbu doprovázející představení, i na samotnou scénu divadla. Ve druhé části se zaměřuji na shrnutí výpovědí, výsledků a na analýzu výzkumu vnímání divadla wayang tamními obyvateli. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is dedicated to traditional Indonesian wayang theater and its change in modern times. The goal is to describe this change and appraise the actual state of this ancient theater, which deals mainly with traditional epics and thus, very old views of the world, emotions and life itself. Wayang gives us a very valuable insight to the past, and points out the timelessness of human feelings and desires. How do people in the modern globalising world and in a society where Islam is becoming increasingly radical, perceive the tradition of wayang? In the first part I focus on the description of puppets, its characters, dalang, repertoire of the theater, course of the performance, its cultural-religious context, rituals connected with the theater, music accompanying the performance and also the scene itself. In the second part I focus on the summary of answers, results and analysis of the research from local inhabitants' perception of wayang theater. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jižní a centrální Asie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020719210106986 | |