Zobrazit minimální záznam

The use of psychological preparation for musical dancers
dc.contributor.advisorHarbichová, Ivana
dc.creatorCichra, Matěj
dc.date.accessioned2017-05-31T18:10:33Z
dc.date.available2017-05-31T18:10:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73462
dc.description.abstractNázev: Využití psychologické přípravy u muzikálových tanečníků Cíle: Cílem práce je popsat jednotlivé psychologické dovednosti muzikálových tanečníků, zjistit využití těchto dovedností a posoudit zda je míra jejich využití závislá na vzdělání, pohlaví, věku a délce praxe tanečníka. Metody: Práce má charakter empiricko-teoretického šetření s využitím prvků kvantitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo N = 30 muzikálových tanečníků, kterým byl administrován dotazník TOPS, zjišťující využívání psychologických dovedností u sportovců. Za využití Pearsonova korelačního koeficientu byl hodnocen vztah mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Sledovány byly rovněž rozdíly s ohledem na pohlaví a vzdělání v oboru. Výsledky: Dosažené výsledky neprokázaly jednoznačnou závislost mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Komparace skórů psychologických dovedností žen a mužů, studovaných a nestudovaných tanečníků v oboru odhalily častější využívání těchto dovedností u žen a studovaných tanečníků v oboru. Klíčová slova: psychologické dovednosti, TOPS, muzikálový tanečníkcs_CZ
dc.description.abstractTitle: The use of psychological preparation for musical dancers Objectives: The aim of the bachelor thesis is to describe the psychological skills of musical performers, to determine the use of these skills and assess whether the rate of utilization depends on education, gender, age and length of practice. Methods: The thesis has the character of empirical and theoretical research and includes the elements of quantitative research. Examined group was composed of N=30 musicals dancers who were responding to TOPS questionnaire that examines the use of psychological skills among athletes. The Pearson's correlation coefficient was applied to find out the relation between the usage of psychological skills among musical dancers, their age and length of practice. Differences with regard to gender and education in musical related field were examined as well. Results: The results did not demonstrate clear reliance of psychological skills usage on the age of the dancers and the length of the musical experience. Comparison of scores of psychological skills of men and women; dancers who have related educational background and who do not, has revealed an increased use of these skills among women and dancers educated in related field. Key words: psychological skills, TOPS, musical danceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectpsychologické dovednostics_CZ
dc.subjectTOPScs_CZ
dc.subjectmuzikálový tanečníkcs_CZ
dc.subjectpsychological skillsen_US
dc.subjectTOPSen_US
dc.subjectmusical danceen_US
dc.titleVyužití psychologické přípravy u muzikálových tanečníkůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-11
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId162853
dc.title.translatedThe use of psychological preparation for musical dancersen_US
dc.contributor.refereePanská, Šárka
dc.identifier.aleph002087541
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Využití psychologické přípravy u muzikálových tanečníků Cíle: Cílem práce je popsat jednotlivé psychologické dovednosti muzikálových tanečníků, zjistit využití těchto dovedností a posoudit zda je míra jejich využití závislá na vzdělání, pohlaví, věku a délce praxe tanečníka. Metody: Práce má charakter empiricko-teoretického šetření s využitím prvků kvantitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo N = 30 muzikálových tanečníků, kterým byl administrován dotazník TOPS, zjišťující využívání psychologických dovedností u sportovců. Za využití Pearsonova korelačního koeficientu byl hodnocen vztah mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Sledovány byly rovněž rozdíly s ohledem na pohlaví a vzdělání v oboru. Výsledky: Dosažené výsledky neprokázaly jednoznačnou závislost mezi využíváním psychologických dovedností, věkem a délkou praxe sledovaných osob. Komparace skórů psychologických dovedností žen a mužů, studovaných a nestudovaných tanečníků v oboru odhalily častější využívání těchto dovedností u žen a studovaných tanečníků v oboru. Klíčová slova: psychologické dovednosti, TOPS, muzikálový tanečníkcs_CZ
uk.abstract.enTitle: The use of psychological preparation for musical dancers Objectives: The aim of the bachelor thesis is to describe the psychological skills of musical performers, to determine the use of these skills and assess whether the rate of utilization depends on education, gender, age and length of practice. Methods: The thesis has the character of empirical and theoretical research and includes the elements of quantitative research. Examined group was composed of N=30 musicals dancers who were responding to TOPS questionnaire that examines the use of psychological skills among athletes. The Pearson's correlation coefficient was applied to find out the relation between the usage of psychological skills among musical dancers, their age and length of practice. Differences with regard to gender and education in musical related field were examined as well. Results: The results did not demonstrate clear reliance of psychological skills usage on the age of the dancers and the length of the musical experience. Comparison of scores of psychological skills of men and women; dancers who have related educational background and who do not, has revealed an increased use of these skills among women and dancers educated in related field. Key words: psychological skills, TOPS, musical danceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990020875410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV