Show simple item record

Autonomní učení anglickému jazyku v kontextu české střední odborné školy
dc.contributor.advisorJettmarová, Zuzana
dc.creatorMinakova, Irina
dc.date.accessioned2018-10-29T22:08:26Z
dc.date.available2018-10-29T22:08:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73365
dc.description.abstractTato disertační práce zkoumá účinnost principů autonomního učení (LA) realizovaného v kontextu střední odborné školy prostřednictvím projektových hodin, začleněných do běžných osnov čtyřletého jazykového studijního EFL programu (2011 - 2015). Tento integrovaný přístup není dosud na českých středních odborných školách běžný, ačkoliv nabízí vyučovací model, který zvyšuje ELA (English Learning Acquisition) a zlepšuje u studentů komunikační kompetence i motivaci. Smíšená metoda, založená na dlouhodobém akčním výzkumu, obsahujícím čtyři cykly a na longitudinálním kvaziexperimentu byla vybrána, (1) aby prozkoumala změny autoregulace a vývoj studijních výsledků v průběhu času; (2), aby prověřila účinnost autonomních projektů systematicky uplatňovaných v rámci přiřazené experimentální skupiny (TG) a (3) porovnala výsledky experimentální a kontrolní skupiny (CG) s ohledem na jejich autoregulaci a vývoj studijních výsledků. Pro kvantitativní výzkumnou metodu byly využity strukturovaný autoregulační dotazník (SRQ-A) a řada testů ověřujících znalosti studentů, které byly následně analyzovány pomocí statistického testování nulových hypotéz (NHST). Nástroje využívané v rámci kvaziexperimentu měly pomoci najít odpověď na dvě následující hlavní otázky: (1) zda existuje korelace mezi autoregulací a studijními...cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation explores the efficacy of the learner autonomy (LA) principles implemented in secondary technical school EFL classes through project-based units incorporated into the conventional four-year language curriculum (2011-2015). This integrated approach remains uncommon in a Czech secondary technical school, even though it suggests a teaching model that enhances ELA and increases communicative competence and motivation among learners. A mixed-method design based on longitudinal four-cycle action research and quasi-experiment approaches was selected (1) to examine the changes in self-regulation and academic achievement development over time; (2) to investigate the efficacy of autonomous projects systematically applied within the assigned treatment group (TG), and (3) to compare the results of the treatment and control groups as to their self-regulation and academic achievement development. For the quantitative strand, a structured Self-Regulation Questionnaire (SRQ-A) and a series of academic tests were administered which were consequently analysed through null hypothesis statistical testing (NHST). The instruments employed within the quasi-experiment were focused on the following two major questions: (1) whether there was correlation between self- regulation and academic achievement...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlearner autonomyen_US
dc.subjectself-regulation typesen_US
dc.subjectmetacognitionen_US
dc.subjectmetacognitive strategiesen_US
dc.subjectproject-based unitsen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectlearner-centred approachen_US
dc.subjectlanguage awarenessen_US
dc.subjectlearner empowermenten_US
dc.subjectknowledge constructionen_US
dc.subjectfacilitatoren_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectintrinsic motivationen_US
dc.subjectautonomní učenícs_CZ
dc.subjectautonomie žákacs_CZ
dc.subjecttypy autoregulacecs_CZ
dc.subjectmetakognicecs_CZ
dc.subjectmetakognitivní strategiecs_CZ
dc.subjectprojektové hodinycs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectprincip výukycs_CZ
dc.subjectjazykové povědomícs_CZ
dc.subjectkomunikační kompetencecs_CZ
dc.subjectrozvoj znalostícs_CZ
dc.subjectfacilitátorcs_CZ
dc.subjectsebedůvěracs_CZ
dc.subjectvnitřní motivacecs_CZ
dc.titleLearner Autonomy in English classes at a Czech Secondary Technical Schoolen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-19
dc.description.departmentInstitute of Translation Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav translatologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId102799
dc.title.translatedAutonomní učení anglickému jazyku v kontextu české střední odborné školycs_CZ
dc.contributor.refereeHanušová, Světlana
dc.contributor.refereeBilanová, Markéta
dc.identifier.aleph002109015
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav translatologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Translation Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato disertační práce zkoumá účinnost principů autonomního učení (LA) realizovaného v kontextu střední odborné školy prostřednictvím projektových hodin, začleněných do běžných osnov čtyřletého jazykového studijního EFL programu (2011 - 2015). Tento integrovaný přístup není dosud na českých středních odborných školách běžný, ačkoliv nabízí vyučovací model, který zvyšuje ELA (English Learning Acquisition) a zlepšuje u studentů komunikační kompetence i motivaci. Smíšená metoda, založená na dlouhodobém akčním výzkumu, obsahujícím čtyři cykly a na longitudinálním kvaziexperimentu byla vybrána, (1) aby prozkoumala změny autoregulace a vývoj studijních výsledků v průběhu času; (2), aby prověřila účinnost autonomních projektů systematicky uplatňovaných v rámci přiřazené experimentální skupiny (TG) a (3) porovnala výsledky experimentální a kontrolní skupiny (CG) s ohledem na jejich autoregulaci a vývoj studijních výsledků. Pro kvantitativní výzkumnou metodu byly využity strukturovaný autoregulační dotazník (SRQ-A) a řada testů ověřujících znalosti studentů, které byly následně analyzovány pomocí statistického testování nulových hypotéz (NHST). Nástroje využívané v rámci kvaziexperimentu měly pomoci najít odpověď na dvě následující hlavní otázky: (1) zda existuje korelace mezi autoregulací a studijními...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation explores the efficacy of the learner autonomy (LA) principles implemented in secondary technical school EFL classes through project-based units incorporated into the conventional four-year language curriculum (2011-2015). This integrated approach remains uncommon in a Czech secondary technical school, even though it suggests a teaching model that enhances ELA and increases communicative competence and motivation among learners. A mixed-method design based on longitudinal four-cycle action research and quasi-experiment approaches was selected (1) to examine the changes in self-regulation and academic achievement development over time; (2) to investigate the efficacy of autonomous projects systematically applied within the assigned treatment group (TG), and (3) to compare the results of the treatment and control groups as to their self-regulation and academic achievement development. For the quantitative strand, a structured Self-Regulation Questionnaire (SRQ-A) and a series of academic tests were administered which were consequently analysed through null hypothesis statistical testing (NHST). The instruments employed within the quasi-experiment were focused on the following two major questions: (1) whether there was correlation between self- regulation and academic achievement...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav translatologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV