dc.contributor.advisor | Matějček, Tomáš | |
dc.creator | Brodníček, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T22:29:09Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T22:29:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73328 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. To, jakým způsobem se předávají globální témata žákům, může být problematické. Proto je důležité, aby nedocházelo k nevhodným formulacím. Byl proveden výzkum, ve kterém byly vyhledávány sémantické jednotky. Ty byly roztříděny dle perspektivy, z jaké nahlížejí na globální témata. Na globální pohledy se můžeme dívat z perspektivy národní, humanistické a globální. Většina sémantických jednotek obsažených v analyzovaných učebnicích byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main aim of this paper is to analyze geographic textbooks for high schools in terms of interpretation of global issues. Semantic units that are related to global issues will be sorted into groups according to the paradigm to which it belongs (national, humanistic and global). Most of semantic units contained in textbooks were included into a global direction, which is characterized by its neutrality. Keywords: textbook evaluation, global issues, geographical education, globalization, global thinking | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení učebnic | cs_CZ |
dc.subject | globální problémy | cs_CZ |
dc.subject | geografické vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | globalizace | cs_CZ |
dc.subject | globální myšlení | cs_CZ |
dc.subject | textbook evaluation | en_US |
dc.subject | global issues | en_US |
dc.subject | geographical education | en_US |
dc.subject | globalization | en_US |
dc.subject | global thinking | en_US |
dc.title | Analýza učebnic z hlediska interpretace globálních témat | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-02-08 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 186827 | |
dc.title.translated | Analysis of textbooks in terms of interpretation of global issues | en_US |
dc.contributor.referee | Řezníčková, Dana | |
dc.identifier.aleph | 002137957 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je analýza zeměpisných učebnic pro střední školy z hlediska interpretace globálních témat. To, jakým způsobem se předávají globální témata žákům, může být problematické. Proto je důležité, aby nedocházelo k nevhodným formulacím. Byl proveden výzkum, ve kterém byly vyhledávány sémantické jednotky. Ty byly roztříděny dle perspektivy, z jaké nahlížejí na globální témata. Na globální pohledy se můžeme dívat z perspektivy národní, humanistické a globální. Většina sémantických jednotek obsažených v analyzovaných učebnicích byla zařazena do globálního směru, který se vyznačuje svojí neutralitou. Klíčová slova: hodnocení učebnic, globální problémy, geografické vzdělávání, globalizace, globální myšlení | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main aim of this paper is to analyze geographic textbooks for high schools in terms of interpretation of global issues. Semantic units that are related to global issues will be sorted into groups according to the paradigm to which it belongs (national, humanistic and global). Most of semantic units contained in textbooks were included into a global direction, which is characterized by its neutrality. Keywords: textbook evaluation, global issues, geographical education, globalization, global thinking | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021379570106986 | |