Show simple item record

Issue of creating school curriculum
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorRozkydalová, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-27T21:54:23Z
dc.date.available2017-05-27T21:54:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73247
dc.description.abstract1 ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu, (dále jen ŠVP). Teoretická část se opírá o poznatky z oblasti systému kurikulárních dokumentů, metodiky tvorby ŠVP. Další část práce je věnována analýze vybraných učebních osnov pro oblast Člověk a příroda a Vzdělávací obor Chemie a analýze charakteristiky vzdělávacího oboru Chemie. Vzorek tvoří sedm základních škol. V návaznosti na problematiku tvorby ŠVP je v další části práce pozornost věnována článkům, které se zabývají touto problematikou v odborných časopisech a názorům učitelů na zavedení ŠVP do škol a rozhovorům s pedagogy, kteří sepisovali ŠVP pro vlastní školu. Z nich jsou patrné výhody a nevýhody zavedení ŠVP do škol, jakož i cenné rady k tvorbě samotných dokumentů. Výsledkem mé práce bylo sepsání učebních osnov pro Vzdělávací obor Chemie, podle něhož se bude vyučovat chemie od začátku školního roku 2014/2015.cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT: This bachelor's work covers the issue of creating school curriculum (SC). The theoretical part proceeds from the system of curriculum documents and methodology of creating SC. The next part of this work deals with analysis of seven different SC, specifically the part People and nature and Educational subject Chemistry and analysis of characteristics of Educational subject Chemistry. Sample of analysed schools consists of seven elementary schools. With connection to creating SC the next part focuses on articles that deal with this issue in specialist magazines and teachers' opinions about implementing SC into schools. It also includes dialogs with teachers that created SC for their schools. Advantages and disadvantages of implementing SC into schools emerge from these dialogues as well as valuable advices about creating the documents themselves. The conclusion of this work was creation SC for Educational subject Chemistry that is going to be used as a sample for teaching since school year 2014/2015.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectkurikulumcs_CZ
dc.subjectvzdělávací standardycs_CZ
dc.subjectschool educational programmeen_US
dc.subjectframeworkk educational programmeen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjecteducational standardsen_US
dc.titleProblematika tvorby školních vzdělávacích programůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131107
dc.title.translatedIssue of creating school curriculumen_US
dc.contributor.refereeČapek Adamec, Martin
dc.identifier.aleph001851974
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu, (dále jen ŠVP). Teoretická část se opírá o poznatky z oblasti systému kurikulárních dokumentů, metodiky tvorby ŠVP. Další část práce je věnována analýze vybraných učebních osnov pro oblast Člověk a příroda a Vzdělávací obor Chemie a analýze charakteristiky vzdělávacího oboru Chemie. Vzorek tvoří sedm základních škol. V návaznosti na problematiku tvorby ŠVP je v další části práce pozornost věnována článkům, které se zabývají touto problematikou v odborných časopisech a názorům učitelů na zavedení ŠVP do škol a rozhovorům s pedagogy, kteří sepisovali ŠVP pro vlastní školu. Z nich jsou patrné výhody a nevýhody zavedení ŠVP do škol, jakož i cenné rady k tvorbě samotných dokumentů. Výsledkem mé práce bylo sepsání učebních osnov pro Vzdělávací obor Chemie, podle něhož se bude vyučovat chemie od začátku školního roku 2014/2015.cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT: This bachelor's work covers the issue of creating school curriculum (SC). The theoretical part proceeds from the system of curriculum documents and methodology of creating SC. The next part of this work deals with analysis of seven different SC, specifically the part People and nature and Educational subject Chemistry and analysis of characteristics of Educational subject Chemistry. Sample of analysed schools consists of seven elementary schools. With connection to creating SC the next part focuses on articles that deal with this issue in specialist magazines and teachers' opinions about implementing SC into schools. It also includes dialogs with teachers that created SC for their schools. Advantages and disadvantages of implementing SC into schools emerge from these dialogues as well as valuable advices about creating the documents themselves. The conclusion of this work was creation SC for Educational subject Chemistry that is going to be used as a sample for teaching since school year 2014/2015.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV