Zobrazit minimální záznam

Identity and variations in the novel Lignes de faille by Nancy Huston
Identita a variace v románu Nancy Huston Lignes de faille
dc.contributor.advisorŠuman, Záviš
dc.creatorTurečková, Ester
dc.date.accessioned2017-05-27T21:53:41Z
dc.date.available2017-05-27T21:53:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73243
dc.description.abstractTato bakalářská práce srovnáná formování identity u vypravěčů románu Lignes de faille, jimiž jsou šestileté děti čtyř po sobě jdoucích generací. Jejím cílem je propojit a analyzovat dva základní prvky tvorby Hustonové, a to identitu a variace. První část studie se zabývá problematikou definice pojmu identita a následně přibližuje stádia formování identity dle psychosociologického konceptu Erika H. Eriksona. Poté se zaměřuje na faktory rodinného prostředí, které přispívají k utváření identity. Jsou jimi například rodinná kompozice, výchovný styl či náboženská příslušnost. Druhá srovnávací část studie se soustřeďuje na podobnosti a rozdíly mezi čtyřmi příběhy dětí, z nichž je román složen. Analýza je zaměřena na variace týkající se vnímání vlastního těla, náboženské víry a rodinných modelů. Práce tak přináší pohled na formování identity šestiletých dětí a současně ukazuje, jak se reakce na faktory, které ji ovlivňují, liší či podobají v rámci jednotlivých příběhů.cs_CZ
dc.description.abstractThe present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements of Huston's creation, namely identity and variations. The first part of the study deals with the definition of identity and then describes the stages of identity formation according to the psychosocial concept of Erik H. Erikson. Afterwards, the thesis outlines family environment factors such as family composition, parenting style or religious denomination that contribute to the formation of identity. The second part of the comparative study focuses on the similarities and differences between the four children stories of which the novel is composed. The analysis deals with variations related to body perception, religious beliefs and family models. The thesis provides a point of view of the identity formation of the children and at the same time shows how the reactions to the factors that affect this formation resemble or differ across the four stories.en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectvariacecs_CZ
dc.subjectdětstvícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectsnaživostcs_CZ
dc.subjectméněcennostcs_CZ
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectvariationen_US
dc.subjectchildhooden_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectindustryen_US
dc.subjectinferiorityen_US
dc.titleIdentité et variations dans Lignes de faille de Nancy Hustonfr_FR
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134325
dc.title.translatedIdentity and variations in the novel Lignes de faille by Nancy Hustonen_US
dc.title.translatedIdentita a variace v románu Nancy Huston Lignes de faillecs_CZ
dc.contributor.refereeÉbert-Zeminová, Catherine
dc.identifier.aleph001778541
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Language oriented at education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Language oriented at education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce srovnáná formování identity u vypravěčů románu Lignes de faille, jimiž jsou šestileté děti čtyř po sobě jdoucích generací. Jejím cílem je propojit a analyzovat dva základní prvky tvorby Hustonové, a to identitu a variace. První část studie se zabývá problematikou definice pojmu identita a následně přibližuje stádia formování identity dle psychosociologického konceptu Erika H. Eriksona. Poté se zaměřuje na faktory rodinného prostředí, které přispívají k utváření identity. Jsou jimi například rodinná kompozice, výchovný styl či náboženská příslušnost. Druhá srovnávací část studie se soustřeďuje na podobnosti a rozdíly mezi čtyřmi příběhy dětí, z nichž je román složen. Analýza je zaměřena na variace týkající se vnímání vlastního těla, náboženské víry a rodinných modelů. Práce tak přináší pohled na formování identity šestiletých dětí a současně ukazuje, jak se reakce na faktory, které ji ovlivňují, liší či podobají v rámci jednotlivých příběhů.cs_CZ
uk.abstract.enThe present study compares identity formation of the narrators in the novel Lignes de faille, who are six years old children of four consecutive generations. The aim of the thesis is to link and analyze two basic elements of Huston's creation, namely identity and variations. The first part of the study deals with the definition of identity and then describes the stages of identity formation according to the psychosocial concept of Erik H. Erikson. Afterwards, the thesis outlines family environment factors such as family composition, parenting style or religious denomination that contribute to the formation of identity. The second part of the comparative study focuses on the similarities and differences between the four children stories of which the novel is composed. The analysis deals with variations related to body perception, religious beliefs and family models. The thesis provides a point of view of the identity formation of the children and at the same time shows how the reactions to the factors that affect this formation resemble or differ across the four stories.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990017785410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV