Show simple item record

Activating methods as the means of education
dc.contributor.advisorVališová, Alena
dc.creatorBlažková, Věra
dc.date.accessioned2017-03-30T15:42:27Z
dc.date.available2017-03-30T15:42:27Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7323
dc.description.abstractDiplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.cs_CZ
dc.description.abstractGaraduation theses is focused on problems ofthe activating methods, relating to the operating methods with texts and informations. Use the mentioned education methods at the secondary school is the fundamental item. Graduation theses consists of two consequential parts. First part is engaged in theoretical knowledge and contains a general definition of education methods, as the part of system of a basis didactic category and a characterization of more or less frequented education methods relating to the item. Education methods have connection with secodary school student personality. Election ofthe education methods in this text, have connection with specificity of a pedagogical interaction at the secondary school. Second part pays attention to research, which objective is to chart the use of operating methods at the secondary shool education. Research is framed in connection with this promlems by use of two explorational techniques. Results of the research arecompiled to the tables, lists of observation are incorporated.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAktivizační metody jako prostředek výukycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-27
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27195
dc.title.translatedActivating methods as the means of educationen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph000619240
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Je zaměřena na problematiku aktivizačních metod souvisejících s metodami práce s texty a informacemi. Stěžejním tématem je uplatnění zmíněných vyučovacích metod ve výuce na střední škole. Práce sestává ze dvou na sebe navazujících částí. První část se zabývá poznatky teoretické povahy a obsahuje obecné vymezení vyučovacích metod jakožto součásti systému základních didaktických kategorií a popis více či méně frekventovaných vyučovacích metod souvisejících s tématem. Vyučovací metody jsou kladeny do souvislosti s osobností středoškoláka. Volba vyučovacích metod vycházející z klasifikací či kriteriálního členění se v textu pojí se specifikou pedagogických interakcí na střední škole. Druhá část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je zmapování uplatnění metod práce s textem ve výuce na střední škole. Výzkumné šetření je koncipováno v širších souvislostech této problematiky za použití dvou výzkumných technik. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do tabulek, připojeny jsou pozorovací archy.cs_CZ
uk.abstract.enGaraduation theses is focused on problems ofthe activating methods, relating to the operating methods with texts and informations. Use the mentioned education methods at the secondary school is the fundamental item. Graduation theses consists of two consequential parts. First part is engaged in theoretical knowledge and contains a general definition of education methods, as the part of system of a basis didactic category and a characterization of more or less frequented education methods relating to the item. Education methods have connection with secodary school student personality. Election ofthe education methods in this text, have connection with specificity of a pedagogical interaction at the secondary school. Second part pays attention to research, which objective is to chart the use of operating methods at the secondary shool education. Research is framed in connection with this promlems by use of two explorational techniques. Results of the research arecompiled to the tables, lists of observation are incorporated.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV