Zobrazit minimální záznam

How doe's playing MMORPG influence mood of players
dc.contributor.advisorLukavská, Kateřina
dc.creatorKůra, Michal
dc.date.accessioned2017-05-27T21:51:33Z
dc.date.available2017-05-27T21:51:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73231
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vlivem hraní MMORPG na náladu hráče. Hlavním cílem práce je experimentálně ověřit, zda během hraní MMORPG dochází ke zlepšování nálady hráče. Tento efekt je sledován prostřednictvím dotazníkového sledování aktuálního emočního stavu probandů během dvou různých aktivit - MMORPG hry a dokumentárního filmu. Dotazníky byly administrovány respondentům před i po aktivitě, aby byl zaznamenán rozdíl vyvolaný prováděním aktivity. Na základě experimentu bylo zjištěno, že následkem hraní MMORPG došlo k výraznému zlepšení nálady ve srovnání se sledováním dokumentárního filmu. Doplňková měření dokládají, že toto zlepšení by mohlo být spojeno se vznikem prožitku flow, ke kterému dochází během MMORPG hry častěji a intenzivněji než během sledování dokumentu.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines how doe's playing MMORPG game influences mood of the player. The main goal of research is to experimentaly verify if there is some mood boost caused by playing MMORPG game. This possible effect is examined via the BMIS questionnaire, which measures actual emotional state of player. BMIS questionnaires were administrated right before and after activity, to find out the difference caused by the activity. According to findings of this experiment playing MMORPG game significantly improves the mood, in comparison with watching documentary film. Some additional measures support the theory, that mood improvement during the game could be linked with development of the flow experience, which has, as some previous studies found out, higher probability to develop during playing MMORPG game then during other non-virtual leisure time activity such as watching documentary film.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMMORPGcs_CZ
dc.subjectflowcs_CZ
dc.subjectproblematické hranícs_CZ
dc.subjecttepová frekvencecs_CZ
dc.subjectkortizolcs_CZ
dc.subjectMMORPGen_US
dc.subjectflowen_US
dc.subjectproblematic gamingen_US
dc.subjectheart rateen_US
dc.subjectcortisolen_US
dc.titleVliv hraní MMORPG na náladu hráčůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId135771
dc.title.translatedHow doe's playing MMORPG influence mood of playersen_US
dc.contributor.refereeHrabec, Ondřej
dc.identifier.aleph001777840
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vlivem hraní MMORPG na náladu hráče. Hlavním cílem práce je experimentálně ověřit, zda během hraní MMORPG dochází ke zlepšování nálady hráče. Tento efekt je sledován prostřednictvím dotazníkového sledování aktuálního emočního stavu probandů během dvou různých aktivit - MMORPG hry a dokumentárního filmu. Dotazníky byly administrovány respondentům před i po aktivitě, aby byl zaznamenán rozdíl vyvolaný prováděním aktivity. Na základě experimentu bylo zjištěno, že následkem hraní MMORPG došlo k výraznému zlepšení nálady ve srovnání se sledováním dokumentárního filmu. Doplňková měření dokládají, že toto zlepšení by mohlo být spojeno se vznikem prožitku flow, ke kterému dochází během MMORPG hry častěji a intenzivněji než během sledování dokumentu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines how doe's playing MMORPG game influences mood of the player. The main goal of research is to experimentaly verify if there is some mood boost caused by playing MMORPG game. This possible effect is examined via the BMIS questionnaire, which measures actual emotional state of player. BMIS questionnaires were administrated right before and after activity, to find out the difference caused by the activity. According to findings of this experiment playing MMORPG game significantly improves the mood, in comparison with watching documentary film. Some additional measures support the theory, that mood improvement during the game could be linked with development of the flow experience, which has, as some previous studies found out, higher probability to develop during playing MMORPG game then during other non-virtual leisure time activity such as watching documentary film.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017778400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV