Show simple item record

Learning instrumentality from the point of view of future goals by students of grammar school
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorBorůvková, Jiřina
dc.date.accessioned2017-05-27T21:24:57Z
dc.date.available2017-05-27T21:24:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73091
dc.description.abstractDiplomová práce byla koncipována jako výzkumná studie, jejímž cílem bylo zmapovat u studentů jejich vztah k budoucnosti, připisovanou důležitost, instrumentalitu učení, atribuční tendence u vybraných cílů a pojetí učení těchto studentů. Práce se zabývala také vazbami mezi sledovanými proměnnými. Výzkumný vzorek tvořilo 106 studentů gymnázia podobného věku. Jednalo se o studenty kvint osmiletého studia a prvních ročníků čtyřletého studia. Sledované proměnné jsem porovnala u skupin chlapců a dívek a u skupin studentů čtyřletého a osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu byly použity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody. Pro účely výzkumu jsem použila upravenou verzi Dotazníku důležitosti motivačních cílů a instrumentality studia pro tyto cíle De Voldera a Lense (1982) doplněnou o otázky týkající se atribučních tendencí studentů. Další metodou byly slohové práce zaměřené na popis jednoho dne v budoucnosti studentů doplněné několika otevřenými otázkami. Následně byla provedena kvalitativní analýza zaměřená na obsahy představ studentů, jejich časový horizont a další charakteristiky vztahu studentů k budoucnosti (spokojenost, realističnost, rozpracovanost, alternativnost). Pojetí učení studentů jsem zjišťovala prostřednictvím otevřené otázky: "Co Ty osobně rozumíš učením?". Pomocí kvalitativní analýzy...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is a report about the research study; it aims to map students' views of the future, importance of goals, learning instrumentality, attribution of choice goals and conceptions of learning by students. This text also deals with the relations of these variables. The research was conducted with 106 students of the same age from a grammar school. These students attended first class of the four-year study programme and fifth class of the eight-year study programme. The variables were compared between boys and girls and between students of four and eight year study programmes. The research study used quantitative and qualitative methods. A modified version of the Inventory of motivational goals importance and learning instrumentality (De Volder, Lens, 1982) was used. It was supplemented by questions about the attributional tendencies. Another method was essays, its subject was "one day in students' future". This method was supplemented by some questions. The qualitative analysis of the data was centred upon content and time analysis and aspects such as satisfaction, realism, elaborateness and alternativeness. The conceptions of learning were analysed by students' answers to the following question: "What do you actually mean by learning?". The categories of conceptions of learning were obtained...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvztah studentů k budoucnostics_CZ
dc.subjectdůležitost cílůcs_CZ
dc.subjectinstrumentalita učenícs_CZ
dc.subjectatribucecs_CZ
dc.subjectpojetí učenícs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectstudents' views on the futureen_US
dc.subjectimportance of goalsen_US
dc.subjectlearning instrumentalityen_US
dc.subjectattributionen_US
dc.subjectconceptions of learningen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleInstrumentalita učení pro budoucí cíle studentů gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132118
dc.title.translatedLearning instrumentality from the point of view of future goals by students of grammar schoolen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph001851391
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce byla koncipována jako výzkumná studie, jejímž cílem bylo zmapovat u studentů jejich vztah k budoucnosti, připisovanou důležitost, instrumentalitu učení, atribuční tendence u vybraných cílů a pojetí učení těchto studentů. Práce se zabývala také vazbami mezi sledovanými proměnnými. Výzkumný vzorek tvořilo 106 studentů gymnázia podobného věku. Jednalo se o studenty kvint osmiletého studia a prvních ročníků čtyřletého studia. Sledované proměnné jsem porovnala u skupin chlapců a dívek a u skupin studentů čtyřletého a osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu byly použity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody. Pro účely výzkumu jsem použila upravenou verzi Dotazníku důležitosti motivačních cílů a instrumentality studia pro tyto cíle De Voldera a Lense (1982) doplněnou o otázky týkající se atribučních tendencí studentů. Další metodou byly slohové práce zaměřené na popis jednoho dne v budoucnosti studentů doplněné několika otevřenými otázkami. Následně byla provedena kvalitativní analýza zaměřená na obsahy představ studentů, jejich časový horizont a další charakteristiky vztahu studentů k budoucnosti (spokojenost, realističnost, rozpracovanost, alternativnost). Pojetí učení studentů jsem zjišťovala prostřednictvím otevřené otázky: "Co Ty osobně rozumíš učením?". Pomocí kvalitativní analýzy...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a report about the research study; it aims to map students' views of the future, importance of goals, learning instrumentality, attribution of choice goals and conceptions of learning by students. This text also deals with the relations of these variables. The research was conducted with 106 students of the same age from a grammar school. These students attended first class of the four-year study programme and fifth class of the eight-year study programme. The variables were compared between boys and girls and between students of four and eight year study programmes. The research study used quantitative and qualitative methods. A modified version of the Inventory of motivational goals importance and learning instrumentality (De Volder, Lens, 1982) was used. It was supplemented by questions about the attributional tendencies. Another method was essays, its subject was "one day in students' future". This method was supplemented by some questions. The qualitative analysis of the data was centred upon content and time analysis and aspects such as satisfaction, realism, elaborateness and alternativeness. The conceptions of learning were analysed by students' answers to the following question: "What do you actually mean by learning?". The categories of conceptions of learning were obtained...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV