Show simple item record

Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View
dc.contributor.advisorZvírotský, Michal
dc.creatorBeranová, Vlasta
dc.date.accessioned2017-05-27T21:20:03Z
dc.date.available2017-05-27T21:20:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73066
dc.description.abstractNázev: Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy. Teoretická část se věnuje základním poznatkům o šikaně, jsou zde popsány definice šikany, dělení šikany, její stadia, protagonisté a postup při zjištění i vyšetřování šikany. Cílem empirické části je zjistit, zda je na základní škole v Praze 8 efektivní Minimální preventivní program a zda je účinný v prevenci proti šikaně. V této části je také popsána základní škola a analýza Minimálního preventivního programu. K šetření byly využity polostrukturované i nestrukturované rozhovory. V práci jsou zachyceny názory a návrhy na řešení šikany z pohledu žáků druhého stupně. Z výzkumu vyplývá, že cíle v oblasti prevence šikany byly naplněny. Na škole se předchází šikaně a žáci i učitelé jsou do této problematiky dostatečně zasvěceni. Klíčová slova: šikana, učitel, žák, základní školacs_CZ
dc.description.abstractTitle: Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View Abstract: This diploma thesis deals with bullying at primary schools. The theoretical section describes the definition of bullying, bullying division, the stages of bullying, its protagonists, and the procedure of current best practice in the prevention and eradication of bullying. The aim of the empirical part is find out how effective The Minimal Preventive Programme is in one particular Prague primary school. Research was carried out through interviews. This paper presents views and ideas of how to solve the problem of bullying from the student's point of view. The results of the research show that the goals in bullying prevention have been fulfilled. The school prevents bullying, teachers and students are sufficiently confident in this issue. Keywords: bullying, teacher, pupil, basic schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectbasic schoolen_US
dc.titleŠikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId152232
dc.title.translatedBullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of Viewen_US
dc.contributor.refereeBendl, Stanislav
dc.identifier.aleph001862648
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Šikana na základních školách: řešení problému z pohledu dětí Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá šikanou na druhém stupni základní školy. Teoretická část se věnuje základním poznatkům o šikaně, jsou zde popsány definice šikany, dělení šikany, její stadia, protagonisté a postup při zjištění i vyšetřování šikany. Cílem empirické části je zjistit, zda je na základní škole v Praze 8 efektivní Minimální preventivní program a zda je účinný v prevenci proti šikaně. V této části je také popsána základní škola a analýza Minimálního preventivního programu. K šetření byly využity polostrukturované i nestrukturované rozhovory. V práci jsou zachyceny názory a návrhy na řešení šikany z pohledu žáků druhého stupně. Z výzkumu vyplývá, že cíle v oblasti prevence šikany byly naplněny. Na škole se předchází šikaně a žáci i učitelé jsou do této problematiky dostatečně zasvěceni. Klíčová slova: šikana, učitel, žák, základní školacs_CZ
uk.abstract.enTitle: Bullying in Basic Schools: Solving the Problem from Pupil's Point of View Abstract: This diploma thesis deals with bullying at primary schools. The theoretical section describes the definition of bullying, bullying division, the stages of bullying, its protagonists, and the procedure of current best practice in the prevention and eradication of bullying. The aim of the empirical part is find out how effective The Minimal Preventive Programme is in one particular Prague primary school. Research was carried out through interviews. This paper presents views and ideas of how to solve the problem of bullying from the student's point of view. The results of the research show that the goals in bullying prevention have been fulfilled. The school prevents bullying, teachers and students are sufficiently confident in this issue. Keywords: bullying, teacher, pupil, basic schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018626480106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV