Zobrazit minimální záznam

Informační chování a učení v kontextu nových medií: Digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorBuchtová, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-26T12:30:45Z
dc.date.available2020-08-26T12:30:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72975
dc.description.abstractTato dizertační práce studuje digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací a zkoumá jejich specifické aspekty ovlivňující proces získávání znalostí. Zaměřuje se na proces tvorby mentálních modelů, informační chování a situační emoční a kognitivní zapojení. Metodologický přístup je založen na různých oborech, včetně informační vědy, pedagogiky, mediálních a kognitivních věd. Základní použitou metodou je edukační experiment, který porovnává efekty digitální edukační hry, nedigitální edukační hry a klasické pedagogické intervence založené zejména na klasických přednáškách. Experimentální výsledky jsou rozděleny do čtyř částí zabývajících se vlivem digitálních her na proces tvorby mentálních modelů, motivaci k informačnímu chování, situační emocionální prožitek a sociální interakce.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation considers digital games and simulations as complex systems of information representation and explores their specific aspects influencing the process of knowledge acquisition. It focuses on process of mental model creation, information behavior and situational emotional and cognitive engagement. The methodological approach is grounded in variety of disciplines including information science, educational science, new media studies and computer science. The main method used is educational experiment. The use of digital game-based and non-digital game-based educational intervention is compared to similar program based on traditional schooling methods and classic lectures. The experiment outcomes are divided into four large segments exploring influence of digital games on process of mental models creation, motivation for future information behavior, situational emotional experience and social interaction.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectInformační chovánícs_CZ
dc.subjectMentální modelycs_CZ
dc.subjectMotivace k informačnímu chovánícs_CZ
dc.subjectVzdělávací simulacecs_CZ
dc.subjectUčení pomocí digitálních hercs_CZ
dc.subjectInformation behavioren_US
dc.subjectMental modelsen_US
dc.subjectMotivation for information behavioren_US
dc.subjectEducational simulationsen_US
dc.subjectDigital Game-Based Learning (DGBL)en_US
dc.titleInformation behavior and learning in the context of new media: Digital games and simulations as complex systems for information representationen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-25
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId146396
dc.title.translatedInformační chování a učení v kontextu nových medií: Digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informacícs_CZ
dc.contributor.refereeSteinerová, Jela
dc.contributor.refereeLandová, Hana
dc.identifier.aleph001856106
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Scienceen_US
thesis.degree.disciplineInformační vědacs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Scienceen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato dizertační práce studuje digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací a zkoumá jejich specifické aspekty ovlivňující proces získávání znalostí. Zaměřuje se na proces tvorby mentálních modelů, informační chování a situační emoční a kognitivní zapojení. Metodologický přístup je založen na různých oborech, včetně informační vědy, pedagogiky, mediálních a kognitivních věd. Základní použitou metodou je edukační experiment, který porovnává efekty digitální edukační hry, nedigitální edukační hry a klasické pedagogické intervence založené zejména na klasických přednáškách. Experimentální výsledky jsou rozděleny do čtyř částí zabývajících se vlivem digitálních her na proces tvorby mentálních modelů, motivaci k informačnímu chování, situační emocionální prožitek a sociální interakce.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation considers digital games and simulations as complex systems of information representation and explores their specific aspects influencing the process of knowledge acquisition. It focuses on process of mental model creation, information behavior and situational emotional and cognitive engagement. The methodological approach is grounded in variety of disciplines including information science, educational science, new media studies and computer science. The main method used is educational experiment. The use of digital game-based and non-digital game-based educational intervention is compared to similar program based on traditional schooling methods and classic lectures. The experiment outcomes are divided into four large segments exploring influence of digital games on process of mental models creation, motivation for future information behavior, situational emotional experience and social interaction.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018561060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV