dc.contributor.advisor | Konečný, Lubomír | |
dc.creator | Zlatohlávková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2018-10-29T21:13:59Z | |
dc.date.available | 2018-10-29T21:13:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/72890 | |
dc.description.abstract | Během Rudolfova života bylo vytvořeno mnoho jeho podobizen, které tvoří významnou součást rudolfínského umění. Doposud jim byla věnována pozornost pouze okrajově. Dokumentují především proměnu Rudolfova vzhledu, ale i jeho stylizaci do fiktivních rolí. Hlavním úkolem portrétů bylo představit Rudolfovu podobu a zdůraznit význam jeho osobnosti. Velká část podobizen ukazuje Rudolfa jako dobrého císaře a skvělého bojovníka, ačkoliv tato znázornění zcela neodpovídají realitě. Zvláštní kapitolou jsou složité alegorie oslavující Rudolfovu vládu pomocí mytologických postav, personifikací a symbolů vyskytujících se na jeho osobních impresách. Většina jeho podobizen vychází z portrétních schemat typických pro 16. století - busty, celofigurové portréty, nebo jezdecké portréty. Výjimečným dílem je však obraz Rudolf jako Vertumnus od Giuseppe Arcimbolda, který v sobě zahrnuje klasický portrétní typ s alegorickými prvky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Many portraits of Rudolf II were painted and created during his lifetime, forming a significant component of Rudolfine art, however, they have not received a sufficient art historical attention. They document, at times at stylyzed manner, the transformation of Rudolf's appearance. However, their most important task was to demonstrate and make tangeable Rudolf's authentic appearance to the world and to celebrate his magnanimity and personality. Thus, there are many portraits that represent Rudolf as a good emperor or a brilliant commander, although, as we know, they did not correspond to reality. A special chapter of the portrait iconography also create complicated allegories about Rudolf's reign relying on representations of personifications, mythological and animal symbols using Rudolf's personal impresa. Most of the portraits follow former portrait types typical for the 16th century, as bust, standing figure or equestrian monument. However, the peculiarity for Rudolfine portraiture is the allegorical portrait Rudolf as Vertumnus painted by Giuseppe Arcimboldo that combines classical portrait with allegory. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Rudolf II | en_US |
dc.subject | iconography | en_US |
dc.subject | portraits | en_US |
dc.subject | allegories | en_US |
dc.subject | painting | en_US |
dc.subject | sculpture | en_US |
dc.subject | Rudolf II | cs_CZ |
dc.subject | ikonografie | cs_CZ |
dc.subject | portréty | cs_CZ |
dc.subject | alegorie | cs_CZ |
dc.subject | malířství | cs_CZ |
dc.subject | sochařství | cs_CZ |
dc.title | Ikonografie Rudolfa II. | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-17 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 103737 | |
dc.title.translated | Iconography of Rudolf II. | en_US |
dc.contributor.referee | Fučíková, Eliška | |
dc.contributor.referee | Seifertová, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001784065 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History and Visual Arts | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny výtvarného umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History and Visual Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Arts and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Během Rudolfova života bylo vytvořeno mnoho jeho podobizen, které tvoří významnou součást rudolfínského umění. Doposud jim byla věnována pozornost pouze okrajově. Dokumentují především proměnu Rudolfova vzhledu, ale i jeho stylizaci do fiktivních rolí. Hlavním úkolem portrétů bylo představit Rudolfovu podobu a zdůraznit význam jeho osobnosti. Velká část podobizen ukazuje Rudolfa jako dobrého císaře a skvělého bojovníka, ačkoliv tato znázornění zcela neodpovídají realitě. Zvláštní kapitolou jsou složité alegorie oslavující Rudolfovu vládu pomocí mytologických postav, personifikací a symbolů vyskytujících se na jeho osobních impresách. Většina jeho podobizen vychází z portrétních schemat typických pro 16. století - busty, celofigurové portréty, nebo jezdecké portréty. Výjimečným dílem je však obraz Rudolf jako Vertumnus od Giuseppe Arcimbolda, který v sobě zahrnuje klasický portrétní typ s alegorickými prvky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Many portraits of Rudolf II were painted and created during his lifetime, forming a significant component of Rudolfine art, however, they have not received a sufficient art historical attention. They document, at times at stylyzed manner, the transformation of Rudolf's appearance. However, their most important task was to demonstrate and make tangeable Rudolf's authentic appearance to the world and to celebrate his magnanimity and personality. Thus, there are many portraits that represent Rudolf as a good emperor or a brilliant commander, although, as we know, they did not correspond to reality. A special chapter of the portrait iconography also create complicated allegories about Rudolf's reign relying on representations of personifications, mythological and animal symbols using Rudolf's personal impresa. Most of the portraits follow former portrait types typical for the 16th century, as bust, standing figure or equestrian monument. However, the peculiarity for Rudolfine portraiture is the allegorical portrait Rudolf as Vertumnus painted by Giuseppe Arcimboldo that combines classical portrait with allegory. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990017840650106986 | |