Zobrazit minimální záznam

Remediation of woman - comparison of movie and videogame.
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorNový, Luděk
dc.date.accessioned2017-05-27T20:25:05Z
dc.date.available2017-05-27T20:25:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72787
dc.description.abstractPráce se snaží ukázat na srovnání dvou děl, jakým způsobem může docházet k remediaci zobrazování ženských postav mezi filmem a médiem videohry. Výchozím bodem pro srovnání je teorie Laury Mulvey. Samotné utváření obrazu a vliv narativu jsem analyzoval z pohledu feministické analýzy. Snažil jsem se poukázat na způsoby a slasti, které se pojí se zobrazením ženských postav a jak se transformují v přechodu mezi jednotlivými médii. Podařilo se mi ukázat, že videohry nejenže navazují na praktiky filmového média, ale také je dále rozvíjejí svým specifickým způsobem. Remediace poodhaluje rozdílné kulturní dynamiky ve vývoji zobrazování ženských hrdinek ve filmu a videohrách. A taktéž dokazuje neustále dominující falocentrické paradigma. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis paper attempts to prove how the displaying of female characters in video game can remediate film's way of their representation. My starting point for comparison is the theory of Laura Mulvey. The displaying itself and the influence of narrative on representation of female charactes were analyzed from the perspective of feminist analysis. The paper tries to point out the ways and pleasures that govern the display of female characters and how they are transformed in the transition between different media. It was successfully proven that video games not only follow the practices of the film medium, but they also further develop them in their own way. Remediation reveals different cultural dynamics in the development of displaying female heroines in film and video games. It also proves that phallocentric paradigm is still prevailing. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectremediacecs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectfeministická teoriecs_CZ
dc.subjectremediationen_US
dc.subjectcinemaen_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjectfemininist theoryen_US
dc.titleRemediace ženy - komparace filmu a videohry.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-11
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId120719
dc.title.translatedRemediation of woman - comparison of movie and videogame.en_US
dc.contributor.refereeBláhová, Jindřiška
dc.identifier.aleph001852534
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se snaží ukázat na srovnání dvou děl, jakým způsobem může docházet k remediaci zobrazování ženských postav mezi filmem a médiem videohry. Výchozím bodem pro srovnání je teorie Laury Mulvey. Samotné utváření obrazu a vliv narativu jsem analyzoval z pohledu feministické analýzy. Snažil jsem se poukázat na způsoby a slasti, které se pojí se zobrazením ženských postav a jak se transformují v přechodu mezi jednotlivými médii. Podařilo se mi ukázat, že videohry nejenže navazují na praktiky filmového média, ale také je dále rozvíjejí svým specifickým způsobem. Remediace poodhaluje rozdílné kulturní dynamiky ve vývoji zobrazování ženských hrdinek ve filmu a videohrách. A taktéž dokazuje neustále dominující falocentrické paradigma. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis paper attempts to prove how the displaying of female characters in video game can remediate film's way of their representation. My starting point for comparison is the theory of Laura Mulvey. The displaying itself and the influence of narrative on representation of female charactes were analyzed from the perspective of feminist analysis. The paper tries to point out the ways and pleasures that govern the display of female characters and how they are transformed in the transition between different media. It was successfully proven that video games not only follow the practices of the film medium, but they also further develop them in their own way. Remediation reveals different cultural dynamics in the development of displaying female heroines in film and video games. It also proves that phallocentric paradigm is still prevailing. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018525340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV