Show simple item record

The Wire: Neoformalist Analysis and Analysis of Fictional Worlds
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorSvěrák, Matouš
dc.date.accessioned2017-05-27T20:18:30Z
dc.date.available2017-05-27T20:18:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72759
dc.description.abstractV rámci své bakalářské práce analyzuji narativní strukturu, styl, fikční svět seriálu The Wire a jejich vzájemné vztahy. Při samotné analýze vycházím z neoformalistických pozic a využívám teorie seriálové fikce tak, jak ji definoval Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D., ve sborníku Intermediální poetika příběhu. Doufám, že praktickým užitím této mladé teorie pomohu prokázat její přínos analýze seriálů. V textu se dále věnuji popisu podmínek, které vedly ke vzniku The Wire, specifické pozici stanice HBO, výrobce seriálu, na televizním trhu a způsobu, jímž ovlivnila konečnou podobu seriálu. Dále reflektuji vztah The Wire k realitě, jeho specifika v kontextu žánru policejního seriálu a v neposlední řadě ho také vkládám do kontextu tvorby výkonného producenta a scénáristy Davida Simona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis I analyze the narrative structure, style, fictional world of The Wire, and their mutual relationships. I use neoformalist theory as the basis of my analysis, but I also employ theory of serial fiction by Mgr. Radomír D. Kokeš, PhD., that he introduced in the textbook Intermediální poetika příběhu. I hope that I can help to demonstrate analytical benefits of this young theory. I also discuss historical and economical context that lead to the creation of The Wire, specific position of television network HBO, the producer of The Wire, on the television market and ways in which this position altered the final shape of analyzed series. I reflect the relationship between The Wire and reality, its specifics in the context of the genre of cop shows. I also put The Wire in the broader context of the rest of the output of executive producer and screenwriter David Simon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectŠpína Baltimorucs_CZ
dc.subjectDavid Simoncs_CZ
dc.subjectHBOcs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectseriálcs_CZ
dc.subjectneoformalismuscs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectteorie seriálové fikcecs_CZ
dc.subjectteorie fikčních světůcs_CZ
dc.subjectfikční světcs_CZ
dc.subjectmakrosvětcs_CZ
dc.subjectsubsvětcs_CZ
dc.subjectkriminální seriálcs_CZ
dc.subjectpolicejní seriálcs_CZ
dc.subjectBaltimorecs_CZ
dc.subjectThe Wireen_US
dc.subjectDavid Simonen_US
dc.subjectHBOen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectseriesen_US
dc.subjectneoformalismen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjecttheory of serial fictionen_US
dc.subjecttheory of fictional worldsen_US
dc.subjectfictional worlden_US
dc.subjectmacroworlden_US
dc.subjectsubworlden_US
dc.subjectcrime seriesen_US
dc.subjectcop showen_US
dc.subjectBaltimoreen_US
dc.titleThe Wire: Neoformalistická analýza a analýza fikčních světůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-11
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId101600
dc.title.translatedThe Wire: Neoformalist Analysis and Analysis of Fictional Worldsen_US
dc.contributor.refereeSvatoňová, Kateřina
dc.identifier.aleph001852530
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV rámci své bakalářské práce analyzuji narativní strukturu, styl, fikční svět seriálu The Wire a jejich vzájemné vztahy. Při samotné analýze vycházím z neoformalistických pozic a využívám teorie seriálové fikce tak, jak ji definoval Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D., ve sborníku Intermediální poetika příběhu. Doufám, že praktickým užitím této mladé teorie pomohu prokázat její přínos analýze seriálů. V textu se dále věnuji popisu podmínek, které vedly ke vzniku The Wire, specifické pozici stanice HBO, výrobce seriálu, na televizním trhu a způsobu, jímž ovlivnila konečnou podobu seriálu. Dále reflektuji vztah The Wire k realitě, jeho specifika v kontextu žánru policejního seriálu a v neposlední řadě ho také vkládám do kontextu tvorby výkonného producenta a scénáristy Davida Simona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I analyze the narrative structure, style, fictional world of The Wire, and their mutual relationships. I use neoformalist theory as the basis of my analysis, but I also employ theory of serial fiction by Mgr. Radomír D. Kokeš, PhD., that he introduced in the textbook Intermediální poetika příběhu. I hope that I can help to demonstrate analytical benefits of this young theory. I also discuss historical and economical context that lead to the creation of The Wire, specific position of television network HBO, the producer of The Wire, on the television market and ways in which this position altered the final shape of analyzed series. I reflect the relationship between The Wire and reality, its specifics in the context of the genre of cop shows. I also put The Wire in the broader context of the rest of the output of executive producer and screenwriter David Simon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018525300106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV