The Wire: Neoformalistická analýza a analýza fikčních světů
The Wire: Neoformalist Analysis and Analysis of Fictional Worlds
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72759Identifikátory
SIS: 101600
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svatoňová, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
11. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Špína Baltimoru, David Simon, HBO, televize, seriál, neoformalismus, analýza, teorie seriálové fikce, teorie fikčních světů, fikční svět, makrosvět, subsvět, kriminální seriál, policejní seriál, BaltimoreKlíčová slova (anglicky)
The Wire, David Simon, HBO, television, series, neoformalism, analysis, theory of serial fiction, theory of fictional worlds, fictional world, macroworld, subworld, crime series, cop show, BaltimoreV rámci své bakalářské práce analyzuji narativní strukturu, styl, fikční svět seriálu The Wire a jejich vzájemné vztahy. Při samotné analýze vycházím z neoformalistických pozic a využívám teorie seriálové fikce tak, jak ji definoval Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D., ve sborníku Intermediální poetika příběhu. Doufám, že praktickým užitím této mladé teorie pomohu prokázat její přínos analýze seriálů. V textu se dále věnuji popisu podmínek, které vedly ke vzniku The Wire, specifické pozici stanice HBO, výrobce seriálu, na televizním trhu a způsobu, jímž ovlivnila konečnou podobu seriálu. Dále reflektuji vztah The Wire k realitě, jeho specifika v kontextu žánru policejního seriálu a v neposlední řadě ho také vkládám do kontextu tvorby výkonného producenta a scénáristy Davida Simona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In my thesis I analyze the narrative structure, style, fictional world of The Wire, and their mutual relationships. I use neoformalist theory as the basis of my analysis, but I also employ theory of serial fiction by Mgr. Radomír D. Kokeš, PhD., that he introduced in the textbook Intermediální poetika příběhu. I hope that I can help to demonstrate analytical benefits of this young theory. I also discuss historical and economical context that lead to the creation of The Wire, specific position of television network HBO, the producer of The Wire, on the television market and ways in which this position altered the final shape of analyzed series. I reflect the relationship between The Wire and reality, its specifics in the context of the genre of cop shows. I also put The Wire in the broader context of the rest of the output of executive producer and screenwriter David Simon. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)