Show simple item record

The Influence of Tezuka Osamu on Later Comics Äuthors
dc.contributor.advisorKřivánková, Anna
dc.creatorDoucková, Ilona
dc.date.accessioned2017-05-27T20:18:19Z
dc.date.available2017-05-27T20:18:19Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72758
dc.description.abstractPro Japonce je Tezuka Osamu významným komiksovým autorem 20. století, který si během svého života vysloužil přezdívky jako "bůh mangy" nebo "japonský Walt Disney". Mnozí ho znají jen jako autora úspěšných mang (japonských komiksů) jako Black Jack, Tecuwan Atomu, Džanguru taitei, Ribon no kiši, ale ve skutečnosti je jeho odkaz na poli japonského komiksu a animovamého filmu mnohem větších rozměrů. Práce se snaží především skrze analýzu sekundárních pramenů představit samotného Tezuku a jeho komplexní tvorbu, spojovanou s inovátorskými technikami a rozšířením tematické nabídky mangy, a nalézt jeho vliv v dílech pozdějších komiksových autorů (především u Čtyřiadvacátnic v oblasti šódžo a komiksových autorů spojovaných s jeho studiem Tokiwasó). Dále má za úkol krátce představit Tezukovu animátorskou tvorbu a jeho přínos japonské animaci. Klíčová slova: japonská popkultura, manga, japonský komiks, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, Tecuwan Atomu, šódžo, Nidžújonengumi, Čtyřiadvacátnice, Ikeda Rijoko, Takemija Keiko, Óšima Jumiko, Hagio Moto, Tokiwasó, Išinomori Šótaró, Fudžiko Fudžio, Muši purodakušon, Urasawa Naoki, Plutocs_CZ
dc.description.abstractJapanese people see Tezuka Osamu as a significant figure of Japanese comic in 20th century, who gained nicknames as ‚god of manga' or ‚Japanese Walt Disney' during his life. Majority of people know him only as an author of popular manga (Japanese comic) Black Jack, Mighty Atom, Emperor of Jungle or Princess Knight, but his legacy is of much greater extent than what was already mentioned. This paper uses especially the method of analysis of secondary sources and, first of all, tries to introduce Tezuka's life and his complex work that is characterized by innovative techniques and broadening manga topics. In the second place, it attempts to find Tezuka's influence in work of later manga artists (especially in shojo manga of female group called Niju yonen gumi and manga authors linked to Tezuka's studio known as Tokiwaso) and the third, it gives a short and brief introduction to Tezuka's work as animator and to Tezuka's achievements in field of anime. Key words: Japanese popculture, manga, Japanese comic, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, shojo, Niju yonen gumi, Fortyniners, Ikeda Riyoko, Takemiya Keiko, Oshima Yumiko, Hagio Moto, Tokiwaso, Ishinomori Shotaro, Fujiko Fujio, Mushi production, Urasawa Naoki, Plutoen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectjaponská popkulturacs_CZ
dc.subjectmangacs_CZ
dc.subjectjaponský komikscs_CZ
dc.subjectanimecs_CZ
dc.subjectTezuka Osamucs_CZ
dc.subjectAstro Boycs_CZ
dc.subjectTecuwan Atomucs_CZ
dc.subjectšódžocs_CZ
dc.subjectNidžújonengumics_CZ
dc.subjectČtyřiadvacátnicecs_CZ
dc.subjectIkeda Rijokocs_CZ
dc.subjectTakemija Keikocs_CZ
dc.subjectÓšima Jumikocs_CZ
dc.subjectHagio Motocs_CZ
dc.subjectTokiwasócs_CZ
dc.subjectIšinomori Šótarócs_CZ
dc.subjectFudžiko Fudžiocs_CZ
dc.subjectMuši purodakušoncs_CZ
dc.subjectUrasawa Naokics_CZ
dc.subjectPlutocs_CZ
dc.subjectJapanese popcultureen_US
dc.subjectmangaen_US
dc.subjectJapanese comicen_US
dc.subjectanimeen_US
dc.subjectTezuka Osamuen_US
dc.subjectAstro Boyen_US
dc.subjectshojoen_US
dc.subjectNiju yonen gumien_US
dc.subjectFortyninersen_US
dc.subjectIkeda Riyokoen_US
dc.subjectTakemiya Keikoen_US
dc.subjectOshima Yumikoen_US
dc.subjectHagio Motoen_US
dc.subjectTokiwasoen_US
dc.subjectIshinomori Shotaroen_US
dc.subjectFujiko Fujioen_US
dc.subjectMushi productionen_US
dc.subjectUrasawa Naokien_US
dc.subjectPlutoen_US
dc.titleVliv Tezuky Osamua na pozdější komiksové autorycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-03
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId124555
dc.title.translatedThe Influence of Tezuka Osamu on Later Comics Äuthorsen_US
dc.contributor.refereeTirala, Martin
dc.identifier.aleph001853689
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJaponská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJaponská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPro Japonce je Tezuka Osamu významným komiksovým autorem 20. století, který si během svého života vysloužil přezdívky jako "bůh mangy" nebo "japonský Walt Disney". Mnozí ho znají jen jako autora úspěšných mang (japonských komiksů) jako Black Jack, Tecuwan Atomu, Džanguru taitei, Ribon no kiši, ale ve skutečnosti je jeho odkaz na poli japonského komiksu a animovamého filmu mnohem větších rozměrů. Práce se snaží především skrze analýzu sekundárních pramenů představit samotného Tezuku a jeho komplexní tvorbu, spojovanou s inovátorskými technikami a rozšířením tematické nabídky mangy, a nalézt jeho vliv v dílech pozdějších komiksových autorů (především u Čtyřiadvacátnic v oblasti šódžo a komiksových autorů spojovaných s jeho studiem Tokiwasó). Dále má za úkol krátce představit Tezukovu animátorskou tvorbu a jeho přínos japonské animaci. Klíčová slova: japonská popkultura, manga, japonský komiks, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, Tecuwan Atomu, šódžo, Nidžújonengumi, Čtyřiadvacátnice, Ikeda Rijoko, Takemija Keiko, Óšima Jumiko, Hagio Moto, Tokiwasó, Išinomori Šótaró, Fudžiko Fudžio, Muši purodakušon, Urasawa Naoki, Plutocs_CZ
uk.abstract.enJapanese people see Tezuka Osamu as a significant figure of Japanese comic in 20th century, who gained nicknames as ‚god of manga' or ‚Japanese Walt Disney' during his life. Majority of people know him only as an author of popular manga (Japanese comic) Black Jack, Mighty Atom, Emperor of Jungle or Princess Knight, but his legacy is of much greater extent than what was already mentioned. This paper uses especially the method of analysis of secondary sources and, first of all, tries to introduce Tezuka's life and his complex work that is characterized by innovative techniques and broadening manga topics. In the second place, it attempts to find Tezuka's influence in work of later manga artists (especially in shojo manga of female group called Niju yonen gumi and manga authors linked to Tezuka's studio known as Tokiwaso) and the third, it gives a short and brief introduction to Tezuka's work as animator and to Tezuka's achievements in field of anime. Key words: Japanese popculture, manga, Japanese comic, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, shojo, Niju yonen gumi, Fortyniners, Ikeda Riyoko, Takemiya Keiko, Oshima Yumiko, Hagio Moto, Tokiwaso, Ishinomori Shotaro, Fujiko Fujio, Mushi production, Urasawa Naoki, Plutoen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV