Zobrazit minimální záznam

Moral criticism of art in the concept of Noël Carroll and Berys Gaut
dc.contributor.advisorStejskal, Jakub
dc.creatorDavidová, Sára
dc.date.accessioned2017-05-27T20:11:07Z
dc.date.available2017-05-27T20:11:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72720
dc.description.abstractV této práci se zabývám morální kritikou umění v pojetí dvou amerických estetiků, kteří dospěli k názoru, že je legitimním přístupem v hodnocení umění. Konkrétně ji charakterizuji v pojetí Noëla Carrolla a jeho koncepce umírněného moralismu a v pojetí Beryse Gauta a jeho koncepce eticismu. V rámci práce jsou vymezeny i ostatní přístupy, kterými je možné hodnotit umělecké dílo. Morální kritika je vysvětlena na vztahu morálních a estetických hodnot a na vztahu díla a jeho recepce. Práce se soustřeďuje na názory Carrolla a Gauta o kognitivním zisku umění a jak je tento fakt spojen s úvahami o morálce.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I focus on the moral criticism of art in the conception of two american aestheticians, who came to the conclusion that it is a legitimate approach in the evaluation of art. Namely, I address the conception of Noël Carroll and his concept of moderate moralism and the conception of Berys Gaut and his concept of ethicism. I present these against the background of other approaches with which it is possible to evaluate a work of art. Moral criticism is explained through the relation of aesthetic and moral values, and the relationship of art and its reception. The work focuses on the views of Carroll and Gaut on cognitive gain from art and how it is connected with considerations of morality.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmorální kritikacs_CZ
dc.subjectumírněný moralismuscs_CZ
dc.subjecteticismuscs_CZ
dc.subjectNoël Carrollcs_CZ
dc.subjectBerys Gautcs_CZ
dc.subjectmorální hodnotacs_CZ
dc.subjectmorální defektcs_CZ
dc.subjectestetická hodnotacs_CZ
dc.subjectestetický defektcs_CZ
dc.subjectkognitivismuscs_CZ
dc.subjectautonomismuscs_CZ
dc.subjectnarativní uměnícs_CZ
dc.subjectmoral criticismen_US
dc.subjectmoderate moralismen_US
dc.subjectethicismen_US
dc.subjectNoël Carrollen_US
dc.subjectBerys Gauten_US
dc.subjectmoral valueen_US
dc.subjectmoral defekten_US
dc.subjectaesthetic valueen_US
dc.subjectaesthetic defecten_US
dc.subjectcognitivismen_US
dc.subjectautonomismen_US
dc.subjectnarrative arten_US
dc.titleMorální kritika umění v pojetí Noëla Carrolla a Beryse Gautacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId140983
dc.title.translatedMoral criticism of art in the concept of Noël Carroll and Berys Gauten_US
dc.contributor.refereeKubalík, Štěpán
dc.identifier.aleph001852085
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se zabývám morální kritikou umění v pojetí dvou amerických estetiků, kteří dospěli k názoru, že je legitimním přístupem v hodnocení umění. Konkrétně ji charakterizuji v pojetí Noëla Carrolla a jeho koncepce umírněného moralismu a v pojetí Beryse Gauta a jeho koncepce eticismu. V rámci práce jsou vymezeny i ostatní přístupy, kterými je možné hodnotit umělecké dílo. Morální kritika je vysvětlena na vztahu morálních a estetických hodnot a na vztahu díla a jeho recepce. Práce se soustřeďuje na názory Carrolla a Gauta o kognitivním zisku umění a jak je tento fakt spojen s úvahami o morálce.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I focus on the moral criticism of art in the conception of two american aestheticians, who came to the conclusion that it is a legitimate approach in the evaluation of art. Namely, I address the conception of Noël Carroll and his concept of moderate moralism and the conception of Berys Gaut and his concept of ethicism. I present these against the background of other approaches with which it is possible to evaluate a work of art. Moral criticism is explained through the relation of aesthetic and moral values, and the relationship of art and its reception. The work focuses on the views of Carroll and Gaut on cognitive gain from art and how it is connected with considerations of morality.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018520850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV