Show simple item record

Tales of double exceptionality - a qualitative study of gifted students with learning disabilities
dc.contributor.advisorMudrák, Jiří
dc.creatorPražáková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T20:08:21Z
dc.date.available2017-05-27T20:08:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72706
dc.description.abstractTéma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.cs_CZ
dc.description.abstractAt present, there is a growing interest in the theme of giftedness and gifted students. However, newer and less familiar theme is the theme of gifted children and students with disabilities called "double exceptionality". The theoretical part focuses on describing the theme of giftedness, some theories and models of giftedness, highly specific field and problems of gifted children and students with learning disabilities, eventually with other handicaps too. In the empirical part of this thesis the aim is to present specific expressions, the link with development and influences of educational approach to children and students through casuistries. This data should be a practical replenishment of mapped psychological problems of gifted children and students with handicap that the theoretical part of the thesis deal with.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNadánícs_CZ
dc.subjecthandicapcs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdvojí výjimečnostcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectGifteden_US
dc.subjecthandicapen_US
dc.subjectlearning disabilitiesen_US
dc.subjectdouble exceptionalityen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titlePříběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-29
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145719
dc.title.translatedTales of double exceptionality - a qualitative study of gifted students with learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeHigh, Radka
dc.identifier.aleph002003447
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTéma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.cs_CZ
uk.abstract.enAt present, there is a growing interest in the theme of giftedness and gifted students. However, newer and less familiar theme is the theme of gifted children and students with disabilities called "double exceptionality". The theoretical part focuses on describing the theme of giftedness, some theories and models of giftedness, highly specific field and problems of gifted children and students with learning disabilities, eventually with other handicaps too. In the empirical part of this thesis the aim is to present specific expressions, the link with development and influences of educational approach to children and students through casuistries. This data should be a practical replenishment of mapped psychological problems of gifted children and students with handicap that the theoretical part of the thesis deal with.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV