Show simple item record

Fears and monsters in preschool and young school age children
dc.contributor.advisorValentová, Hana
dc.creatorBrummer, Martin
dc.date.accessioned2017-05-27T19:57:46Z
dc.date.available2017-05-27T19:57:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72650
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis deals with the importance of ghosts in the imagination of children. The theoretical part deals with the influence of monsters on the European culture, defines the concept of fear and states the fundamental differences in their content in preschool and early school age. It also defines the concepts of gender and sex, and presents differences in the perception of fear among boys and girls. The empirical part is divided into two parts. In the first part of children and their relatives via a 5-point scale determined intensity of children's fear of monsters and other fears. The second part provides the empirical information on children's perceptions of ghosts obtained through interviews with children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstrachcs_CZ
dc.subjectstrašidlacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectfearen_US
dc.subjectmonstersen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectyoung school ageen_US
dc.titleStrachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-29
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147953
dc.title.translatedFears and monsters in preschool and young school age childrenen_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
dc.identifier.aleph002003444
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis deals with the importance of ghosts in the imagination of children. The theoretical part deals with the influence of monsters on the European culture, defines the concept of fear and states the fundamental differences in their content in preschool and early school age. It also defines the concepts of gender and sex, and presents differences in the perception of fear among boys and girls. The empirical part is divided into two parts. In the first part of children and their relatives via a 5-point scale determined intensity of children's fear of monsters and other fears. The second part provides the empirical information on children's perceptions of ghosts obtained through interviews with children.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV