Zobrazit minimální záznam

Nezaměstnanost v České republice a vyhledávání práce na internetu
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorZacha, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-27T19:18:45Z
dc.date.available2017-05-27T19:18:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72441
dc.description.abstractTato práce zkoumá vztah mezi českou mírou nezaměstnanosti a chováním uživatelů Internetu týkajícím se hledání práce. Studie používá jednoduchý autoregresní model, doplněný o data o vyhledávacích frázích ze dvou nejoblíbenějších českých internetových vyhledávačů, Googlu a Seznamu, a současně data o počtu nabízených pozic a reakcí na ně z portálu pro hledání práce Jobs.cz. Naše výsledky ukazují, že údaje o počtech nabízených pozic mohou mírně vylepšit krátkodobé předpovědi ("nowcasty") české míry nezaměstnanosti z hlediska RMSE a MAE, zatímco s daty o vyhledávacích frázích z Googlu a Seznamu nebylo dosaženo zlepšení předpovědí v porovnání se základním modelem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the relationship between Czech unemployment rate and job search related behavior of Internet users. The study uses a simple autoregressive model and augments it with search query data from two most popular Czech search engines, Google and Seznam as well as data on numbers of job vacancies and reactions to them from job search portal Jobs.cz. Our results show that data on number of job vacancies can moderately improve short-term forecasts ("nowcasts") of Czech unemployment rate in terms of RMSE and MAE, whereas search query data from Google and Seznam failed to improve predictive ability of the baseline model. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleUnemployment in the Czech Republic and Job Search on the Interneten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151508
dc.title.translatedNezaměstnanost v České republice a vyhledávání práce na internetucs_CZ
dc.contributor.refereeMacek, Petr
dc.identifier.aleph002010243
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá vztah mezi českou mírou nezaměstnanosti a chováním uživatelů Internetu týkajícím se hledání práce. Studie používá jednoduchý autoregresní model, doplněný o data o vyhledávacích frázích ze dvou nejoblíbenějších českých internetových vyhledávačů, Googlu a Seznamu, a současně data o počtu nabízených pozic a reakcí na ně z portálu pro hledání práce Jobs.cz. Naše výsledky ukazují, že údaje o počtech nabízených pozic mohou mírně vylepšit krátkodobé předpovědi ("nowcasty") české míry nezaměstnanosti z hlediska RMSE a MAE, zatímco s daty o vyhledávacích frázích z Googlu a Seznamu nebylo dosaženo zlepšení předpovědí v porovnání se základním modelem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the relationship between Czech unemployment rate and job search related behavior of Internet users. The study uses a simple autoregressive model and augments it with search query data from two most popular Czech search engines, Google and Seznam as well as data on numbers of job vacancies and reactions to them from job search portal Jobs.cz. Our results show that data on number of job vacancies can moderately improve short-term forecasts ("nowcasts") of Czech unemployment rate in terms of RMSE and MAE, whereas search query data from Google and Seznam failed to improve predictive ability of the baseline model. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020102430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV