Show simple item record

Changes in the intensity of road transportation in CZ - 1995-2010
dc.contributor.advisorNovák, Jakub
dc.creatorUlrich, Lukáš
dc.date.accessioned2017-05-27T19:11:32Z
dc.date.available2017-05-27T19:11:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72402
dc.description.abstractVývoj intenzity silniční dopravy v ČR - 1995-2010 Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na vývoj intenzity zatížení silniční sítě mezi lety 1995 až 2010. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecnému definování dopravy a dopravních systémů, na které navazuje teoretický koncept výzkumu. Ten je zaměřený na prostorové interakce a silniční dopravu z hlediska prostorové struktury. Závěr teoretické části je věnován charakteristice silniční sítě a dopravním prostředkům Česka. V empirické části práce je zpočátku popsána metodika zpracování dat. Následuje nejprve analýza vývoje dopravních intenzit na dálniční a silniční síti Česka. Poté jsou analyzovány regionální rozdíly v intenzitě zatížení a jejich vývoj v čase. Nakonec jsou uvedeny tři studie, které jsou zaměřeny na silniční dopravu na vstupech do okresů s krajskými městy, vývoj dopravy v pohraničí a srovnání s vnitrozemím, a nakonec na projevy suburbanizace ve vývoji intenzit zatížení. Klíčová slova: intenzita dopravy, regionální diferenciace, Česká republikacs_CZ
dc.description.abstractChanges in the intensity of road transportation in CZ - 1995-2010 Abstract This diploma thesis focuses on the development of intensity load of road network between 1995 and 2010. Theoretical part is devoted to general definition of transport and transport systems. The next part is the theoretical concept of research that is focused on the spatial interaction and road transport in terms of spatial structure. The conclusion of theoretical part is devoted to characteristics of the road network and transport resources of Czech Republic. The empirical part of the thesis is describing the methodology of data processing at first. The following is an initially analysis of the evolution of traffic intensity on the motorway and road network in Czechia. Then they are analyzed regional differences in the intensity of road traffic and their evolution over time. Finally, here are three studies. The first is focused on the road transport at inputs to districts with the regional centres. The second is focused on the development of transport in the border region and compared with the hinterland. The latest study is focused on symptoms of suburbanization in the development of traffic intensity. Keywords: intensity of transportation, regional differentiation, Czech Republicen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectintenzita dopravycs_CZ
dc.subjectregionální diferenciacecs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectintensity of transportationen_US
dc.subjectregional differentationen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titleVývoj intenzity silniční dopravy v ČR - 1995-2010cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-27
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId120126
dc.title.translatedChanges in the intensity of road transportation in CZ - 1995-2010en_US
dc.contributor.refereeMarada, Miroslav
dc.identifier.aleph001781712
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVývoj intenzity silniční dopravy v ČR - 1995-2010 Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na vývoj intenzity zatížení silniční sítě mezi lety 1995 až 2010. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecnému definování dopravy a dopravních systémů, na které navazuje teoretický koncept výzkumu. Ten je zaměřený na prostorové interakce a silniční dopravu z hlediska prostorové struktury. Závěr teoretické části je věnován charakteristice silniční sítě a dopravním prostředkům Česka. V empirické části práce je zpočátku popsána metodika zpracování dat. Následuje nejprve analýza vývoje dopravních intenzit na dálniční a silniční síti Česka. Poté jsou analyzovány regionální rozdíly v intenzitě zatížení a jejich vývoj v čase. Nakonec jsou uvedeny tři studie, které jsou zaměřeny na silniční dopravu na vstupech do okresů s krajskými městy, vývoj dopravy v pohraničí a srovnání s vnitrozemím, a nakonec na projevy suburbanizace ve vývoji intenzit zatížení. Klíčová slova: intenzita dopravy, regionální diferenciace, Česká republikacs_CZ
uk.abstract.enChanges in the intensity of road transportation in CZ - 1995-2010 Abstract This diploma thesis focuses on the development of intensity load of road network between 1995 and 2010. Theoretical part is devoted to general definition of transport and transport systems. The next part is the theoretical concept of research that is focused on the spatial interaction and road transport in terms of spatial structure. The conclusion of theoretical part is devoted to characteristics of the road network and transport resources of Czech Republic. The empirical part of the thesis is describing the methodology of data processing at first. The following is an initially analysis of the evolution of traffic intensity on the motorway and road network in Czechia. Then they are analyzed regional differences in the intensity of road traffic and their evolution over time. Finally, here are three studies. The first is focused on the road transport at inputs to districts with the regional centres. The second is focused on the development of transport in the border region and compared with the hinterland. The latest study is focused on symptoms of suburbanization in the development of traffic intensity. Keywords: intensity of transportation, regional differentiation, Czech Republicen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990017817120106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV