Show simple item record

Athletic physical literacy of secondary school pupils
dc.contributor.advisorVindušková, Jitka
dc.creatorVitovský, Radek
dc.date.accessioned2017-05-27T19:08:03Z
dc.date.available2017-05-27T19:08:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72383
dc.description.abstractNázev: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žácics_CZ
dc.description.abstractTitle: Athletic physical literacy of secondary school pupils Objectives: The aim of this thesis was to compare athletic literacy of seventh and ninth-graders and to test if these pupils are able to perform athletic excercises and can be therefore called athletically literate. Methods: Cross-sectional study, video analysis. Results: The final evaluation showed that the results of both tested grades in the nodal points are similar. Both groups have comparable athletic skills, however, the ninth-graders reached slightly better results. These pupils have more experience and they were able to coordiate their movements better and their performance was also smoother. This "extra" ability is what can be called athletic literacy. The pupils have basic athletic skills and they also know how and when to use these skills properly. Keywords: Athletic literacy, video analysis, kinogram. pupilsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectAtletická gramotnostcs_CZ
dc.subjectvideorozborcs_CZ
dc.subjectkinogramcs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectAthletic literacyen_US
dc.subjectvideo analysisen_US
dc.subjectkinogram. pupilsen_US
dc.titleAtletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-07
dc.description.departmentAtletikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId120895
dc.title.translatedAthletic physical literacy of secondary school pupilsen_US
dc.contributor.refereeJebavý, Radim
dc.identifier.aleph001774765
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Atletikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žácics_CZ
uk.abstract.enTitle: Athletic physical literacy of secondary school pupils Objectives: The aim of this thesis was to compare athletic literacy of seventh and ninth-graders and to test if these pupils are able to perform athletic excercises and can be therefore called athletically literate. Methods: Cross-sectional study, video analysis. Results: The final evaluation showed that the results of both tested grades in the nodal points are similar. Both groups have comparable athletic skills, however, the ninth-graders reached slightly better results. These pupils have more experience and they were able to coordiate their movements better and their performance was also smoother. This "extra" ability is what can be called athletic literacy. The pupils have basic athletic skills and they also know how and when to use these skills properly. Keywords: Athletic literacy, video analysis, kinogram. pupilsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletikacs_CZ
dc.identifier.lisID990017747650106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV