dc.contributor.advisor | Vindušková, Jitka | |
dc.creator | Vitovský, Radek | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T19:08:03Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T19:08:03Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/72383 | |
dc.description.abstract | Název: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žáci | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Athletic physical literacy of secondary school pupils Objectives: The aim of this thesis was to compare athletic literacy of seventh and ninth-graders and to test if these pupils are able to perform athletic excercises and can be therefore called athletically literate. Methods: Cross-sectional study, video analysis. Results: The final evaluation showed that the results of both tested grades in the nodal points are similar. Both groups have comparable athletic skills, however, the ninth-graders reached slightly better results. These pupils have more experience and they were able to coordiate their movements better and their performance was also smoother. This "extra" ability is what can be called athletic literacy. The pupils have basic athletic skills and they also know how and when to use these skills properly. Keywords: Athletic literacy, video analysis, kinogram. pupils | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | Atletická gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | videorozbor | cs_CZ |
dc.subject | kinogram | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | Athletic literacy | en_US |
dc.subject | video analysis | en_US |
dc.subject | kinogram. pupils | en_US |
dc.title | Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-07 | |
dc.description.department | Atletika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 120895 | |
dc.title.translated | Athletic physical literacy of secondary school pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Jebavý, Radim | |
dc.identifier.aleph | 001774765 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Atletika | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žáci | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Athletic physical literacy of secondary school pupils Objectives: The aim of this thesis was to compare athletic literacy of seventh and ninth-graders and to test if these pupils are able to perform athletic excercises and can be therefore called athletically literate. Methods: Cross-sectional study, video analysis. Results: The final evaluation showed that the results of both tested grades in the nodal points are similar. Both groups have comparable athletic skills, however, the ninth-graders reached slightly better results. These pupils have more experience and they were able to coordiate their movements better and their performance was also smoother. This "extra" ability is what can be called athletic literacy. The pupils have basic athletic skills and they also know how and when to use these skills properly. Keywords: Athletic literacy, video analysis, kinogram. pupils | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletika | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017747650106986 | |