Show simple item record

Autorita a autorství: Let Us Now Praise Famous Men Jamese Ageeho jako dílo fiktokriticismu
dc.contributor.advisorArmand, Louis
dc.creatorChilds, Morgan
dc.date.accessioned2017-05-27T18:43:07Z
dc.date.available2017-05-27T18:43:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72257
dc.description.abstractvi Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá knihou Jamese Ageeho Let Us Now Praise Famous Men z roku 1939, v níž se pokouší zhodnotit úlohu tzv. fiktokriticismu pomocí důrazu na nemožnost vypuštění autora z textu. Hlavním argumentem práce je, že fiktokritický text neumožňuje autorovi se z textu vymanit. Přesto, že za předchůdce fiktokriticismu lze považovat mnohé autory z dob před 20.století až po Michela de Montaigne, termín fiktokriticismus vznikl až v druhé polovině 20.století za účelem popisu textů, které se nachází na předělu mezi žánry beletrie a literatury faktu. Ageeho text, jenž se vyvinul z reportáže pro časopis Fortune v sobě mísí prvky delších žurnalistických útvarů s lyrickou poezií a jeho příznačnou, stále se rozvíjející, deníkově laděnou prózou. Takto vyzývá čtenáře k zamyšlení nad tím, které prvky textu mají základ ve skutečnosti a které jsou jednoduše jeho výtvory, či zdali je vůbec možné takové rozlišení učinit. Termín fiktokriticismus lze sice pro účely kritiky Ageeho knihy z roku 1939 použít jen anachronisticky, avšak z perspektivy této práce je jeho těžko klasifikovatelný text pro fiktokriticismus tím ideálním exemplářem. Fiktokriticismus postrádá jednotnou definici, a tudíž analýza Ageeho knihy jako fiktokritického díla závisí na důkladném prostudování historie a lexikálních implikací...cs_CZ
dc.description.abstractviii Abstract This thesis uses James Agee's 1941 book Let Us Now Praise Famous Men to examine the role of so-called fictocriticism in emphasizing the immutability of an author from within a text. The thesis argues that the fictocritical text accounts for the impossibility of extricating the author from writing. Although its precursors date back several centuries- perhaps most notably to Michel de Montaigne-the term fictocriticism was coined in the mid- to late twentieth century to describe texts existing at the interstices of ostensibly fictional and factual genres of writing. Agee's text, borne out of a journalistic assignment for Fortune magazine, blends elements of long-form magazine journalism with lyric poetry with the author's famous sprawling, diaryesque prose, calling the reader to question which elements of the text are rooted in fact and which are simply the author's fabrications or, indeed, whether such a distinction can be drawn. The term can be applied only anachronistically to the 1941 book, yet as defined in these pages it is a befitting description of Agee's otherwise unclassifiable text. Fictocriticism lacks a singular definition, so the examination of Agee's Famous Men as a fictocritical work rests on a thorough revision of the term's history and its lexical implications, both of which...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJames Ageecs_CZ
dc.subjectfiktokriticismuscs_CZ
dc.subjectžánrcs_CZ
dc.subjectbeletriecs_CZ
dc.subjectautorstvícs_CZ
dc.subjectžurnalistikacs_CZ
dc.subjectetnografiecs_CZ
dc.subjectDerridacs_CZ
dc.subjectVaihingercs_CZ
dc.subjectBarthescs_CZ
dc.subjectFoucaultcs_CZ
dc.subjectJames Ageeen_US
dc.subjectfictocriticismen_US
dc.subjectgenreen_US
dc.subjectfictionen_US
dc.subjectauthorshipen_US
dc.subjectjournalismen_US
dc.subjectethnographyen_US
dc.subjectDerridaen_US
dc.subjectVaihingeren_US
dc.subjectBarthesen_US
dc.subjectFoucaulten_US
dc.titleAuthority and Authorship: James Agee's Let Us Now Praise Famous Men as a Work of Fictocriticismen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId122881
dc.title.translatedAutorita a autorství: Let Us Now Praise Famous Men Jamese Ageeho jako dílo fiktokriticismucs_CZ
dc.contributor.refereeVichnar, David
dc.identifier.aleph001852082
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csvi Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá knihou Jamese Ageeho Let Us Now Praise Famous Men z roku 1939, v níž se pokouší zhodnotit úlohu tzv. fiktokriticismu pomocí důrazu na nemožnost vypuštění autora z textu. Hlavním argumentem práce je, že fiktokritický text neumožňuje autorovi se z textu vymanit. Přesto, že za předchůdce fiktokriticismu lze považovat mnohé autory z dob před 20.století až po Michela de Montaigne, termín fiktokriticismus vznikl až v druhé polovině 20.století za účelem popisu textů, které se nachází na předělu mezi žánry beletrie a literatury faktu. Ageeho text, jenž se vyvinul z reportáže pro časopis Fortune v sobě mísí prvky delších žurnalistických útvarů s lyrickou poezií a jeho příznačnou, stále se rozvíjející, deníkově laděnou prózou. Takto vyzývá čtenáře k zamyšlení nad tím, které prvky textu mají základ ve skutečnosti a které jsou jednoduše jeho výtvory, či zdali je vůbec možné takové rozlišení učinit. Termín fiktokriticismus lze sice pro účely kritiky Ageeho knihy z roku 1939 použít jen anachronisticky, avšak z perspektivy této práce je jeho těžko klasifikovatelný text pro fiktokriticismus tím ideálním exemplářem. Fiktokriticismus postrádá jednotnou definici, a tudíž analýza Ageeho knihy jako fiktokritického díla závisí na důkladném prostudování historie a lexikálních implikací...cs_CZ
uk.abstract.enviii Abstract This thesis uses James Agee's 1941 book Let Us Now Praise Famous Men to examine the role of so-called fictocriticism in emphasizing the immutability of an author from within a text. The thesis argues that the fictocritical text accounts for the impossibility of extricating the author from writing. Although its precursors date back several centuries- perhaps most notably to Michel de Montaigne-the term fictocriticism was coined in the mid- to late twentieth century to describe texts existing at the interstices of ostensibly fictional and factual genres of writing. Agee's text, borne out of a journalistic assignment for Fortune magazine, blends elements of long-form magazine journalism with lyric poetry with the author's famous sprawling, diaryesque prose, calling the reader to question which elements of the text are rooted in fact and which are simply the author's fabrications or, indeed, whether such a distinction can be drawn. The term can be applied only anachronistically to the 1941 book, yet as defined in these pages it is a befitting description of Agee's otherwise unclassifiable text. Fictocriticism lacks a singular definition, so the examination of Agee's Famous Men as a fictocritical work rests on a thorough revision of the term's history and its lexical implications, both of which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV