dc.contributor.advisor | Drda Morávková, Alena | |
dc.creator | Chudomelová, Iva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T18:35:01Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T18:35:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/72214 | |
dc.description.abstract | Přírodovědné předměty, tedy biologie, chemie a fyzika, tvoří výrazně reálné vyučovací předměty, které je nezbytné opřít zejména o pokusy a pozorování. Jinými slovy praktická výuka je charakteristickým rysem všech přírodovědných předmětů. Praktická výuka má pozitivní vliv na zvyšování atraktivnosti jednotlivých předmětů, avšak ve smyslu kognitivní funkce je její přínos stále diskutován. Jaký význam mají laboratorní cvičení pro samotné učitele, jakožto zprostředkovatele vyučovacího procesu? Z výzkumu vyplývá, že praktická výuka je učiteli vnímána kladně především kvůli dokonalému propojení teorie s praxí, nižšímu počtu žáků a jejich aktivnímu přístupu ve výuce. Negativně se jeví časová náročnost, spočívající hlavně v sehnání a přípravě materiálu. Klíčová slova: výuka biologie a přírodovědných předmětů, laboratorní cvičení, školní laboratoř, časová dotace přírodovědných praktik | cs_CZ |
dc.description.abstract | Science courses, as biology, chemistry and physics, constitute significant real subjects it is necessary to rely mainly on experiments and observations. In other words, the practical training is the hallmark of science. Practical training has a positive effect on increasing the attractiveness of individual objects, but in meaning of cognitive function is still debated its merits. What stand the laboratory work for the teachers, as a mediator of the teaching process? Research shows that the practical training teachers perceived positively mainly because of the perfect linking theory with practice, the lower the number of pupils and their proactive approach in teaching. Negatively seems time consuming, consisting mainly of fetch and training material. Keywords: biology education and science courses, lab courses, school laboratory, time allocated to science practices | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | střední školy | cs_CZ |
dc.subject | praktická výuka | cs_CZ |
dc.subject | high school | en_US |
dc.subject | practical courses | en_US |
dc.title | Analýza výuky biologie na SŠ s přihlédnutím k podílu praktické výuky. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-16 | |
dc.description.department | Department of Teaching and Didactics of Biology | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 151804 | |
dc.title.translated | Evaluation of High School practical courses | en_US |
dc.contributor.referee | Janštová, Vanda | |
dc.identifier.aleph | 001862768 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Přírodovědné předměty, tedy biologie, chemie a fyzika, tvoří výrazně reálné vyučovací předměty, které je nezbytné opřít zejména o pokusy a pozorování. Jinými slovy praktická výuka je charakteristickým rysem všech přírodovědných předmětů. Praktická výuka má pozitivní vliv na zvyšování atraktivnosti jednotlivých předmětů, avšak ve smyslu kognitivní funkce je její přínos stále diskutován. Jaký význam mají laboratorní cvičení pro samotné učitele, jakožto zprostředkovatele vyučovacího procesu? Z výzkumu vyplývá, že praktická výuka je učiteli vnímána kladně především kvůli dokonalému propojení teorie s praxí, nižšímu počtu žáků a jejich aktivnímu přístupu ve výuce. Negativně se jeví časová náročnost, spočívající hlavně v sehnání a přípravě materiálu. Klíčová slova: výuka biologie a přírodovědných předmětů, laboratorní cvičení, školní laboratoř, časová dotace přírodovědných praktik | cs_CZ |
uk.abstract.en | Science courses, as biology, chemistry and physics, constitute significant real subjects it is necessary to rely mainly on experiments and observations. In other words, the practical training is the hallmark of science. Practical training has a positive effect on increasing the attractiveness of individual objects, but in meaning of cognitive function is still debated its merits. What stand the laboratory work for the teachers, as a mediator of the teaching process? Research shows that the practical training teachers perceived positively mainly because of the perfect linking theory with practice, the lower the number of pupils and their proactive approach in teaching. Negatively seems time consuming, consisting mainly of fetch and training material. Keywords: biology education and science courses, lab courses, school laboratory, time allocated to science practices | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018627680106986 | |