Zobrazit minimální záznam

The Imagine of Cohabitation, Marriage and Parenthood in Women's and Men's Lifestyle Magazines
dc.contributor.advisorTuček, Milan
dc.creatorMixová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-19T19:40:13Z
dc.date.available2020-08-19T19:40:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72123
dc.description.abstractDiplomová práce Bc. Kristýna Mixová Abstrakt Diplomová práce se zabývá zobrazením partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu, přičemž pracuje s dvěma teoriemi. S konceptem Zygmunta Baumana - vztahu jako spotřebního zboží a vztahu dokud smrt partnery nerozdělí a s konceptem Gillese Lipovetského - postmoralistní společnost bez povinnosti. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro muže Maxim a ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro ženy Joy práce dochází k závěru, že vztahy prezentované v obou časopisech odpovídají modelu vztahů na jedno použití, ale texty v ženských časopisech vedle toho prezentují i model vztahu na věčnost. Povinnost v textech obou magazínů sice zobrazena je, ale v negativní konotaci, a místo ní nastupuje vykreslení prostého pečování o druhé. Sledované texty také zachycují svatbu jako očekávaný běh života. Dále v mužském časopise Maxim je rodičovství zobrazeno jako sebezapření, v ženském časopise Joy jako seberealizace související se sebezapřením. Témata se v obou typech magazínů shodují, ale v detailech je v mužském i v ženském časopise ve sledované oblasti překládán pokaždé jiný obraz.cs_CZ
dc.description.abstractDiplomová práce Bc. Kristýna Mixová Abstract The topic of this diploma thesis is the image of cohabitation, marriage and parenthood in lifestyle magazines. Theoretical sources of the text are ideas of Zygmunt Bauman - love as a consumer product or love forever, and the ideas of Gilles Lipovetsky about postmoral society without duty. Methodology for this diploma thesis was the qualitative content analysis of 12 issues of the most read czech men's lifestyle magazine Maxim and 12 issues of the most read czech women's lifestyle magazine Joy. Both published in 2012. In both lifestyle magazines love is presented as a consumer product, but in women's magazines exists an image of love forever as well. Duty is shown in negative view. Instead of duty, taking care about others is presented. Wedding is decribed like a normal event expected in a human life. Parenthood in men's lifestyle magazines is connected with self-denial, in women's lifestyle magazines as a self-fulfilment connected with self- denial.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectlifestyle magazinesen_US
dc.subjectcohabitationen_US
dc.subjectmarriageen_US
dc.subjectparenthooden_US
dc.subjectdutyen_US
dc.subjectlifestylové časopisycs_CZ
dc.subjectpartnerstvícs_CZ
dc.subjectmanželstvícs_CZ
dc.subjectrodičovstvícs_CZ
dc.subjectpovinnostcs_CZ
dc.titleObrazy partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu pro ženy a pro mužecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-16
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId153121
dc.title.translatedThe Imagine of Cohabitation, Marriage and Parenthood in Women's and Men's Lifestyle Magazinesen_US
dc.contributor.refereeKandert, Josef
dc.identifier.aleph001853593
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Bc. Kristýna Mixová Abstrakt Diplomová práce se zabývá zobrazením partnerství, manželství a rodičovství v časopisech životního stylu, přičemž pracuje s dvěma teoriemi. S konceptem Zygmunta Baumana - vztahu jako spotřebního zboží a vztahu dokud smrt partnery nerozdělí a s konceptem Gillese Lipovetského - postmoralistní společnost bez povinnosti. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro muže Maxim a ročníku 2012 nejčtenějšího českého lifestylového měsíčníku pro ženy Joy práce dochází k závěru, že vztahy prezentované v obou časopisech odpovídají modelu vztahů na jedno použití, ale texty v ženských časopisech vedle toho prezentují i model vztahu na věčnost. Povinnost v textech obou magazínů sice zobrazena je, ale v negativní konotaci, a místo ní nastupuje vykreslení prostého pečování o druhé. Sledované texty také zachycují svatbu jako očekávaný běh života. Dále v mužském časopise Maxim je rodičovství zobrazeno jako sebezapření, v ženském časopise Joy jako seberealizace související se sebezapřením. Témata se v obou typech magazínů shodují, ale v detailech je v mužském i v ženském časopise ve sledované oblasti překládán pokaždé jiný obraz.cs_CZ
uk.abstract.enDiplomová práce Bc. Kristýna Mixová Abstract The topic of this diploma thesis is the image of cohabitation, marriage and parenthood in lifestyle magazines. Theoretical sources of the text are ideas of Zygmunt Bauman - love as a consumer product or love forever, and the ideas of Gilles Lipovetsky about postmoral society without duty. Methodology for this diploma thesis was the qualitative content analysis of 12 issues of the most read czech men's lifestyle magazine Maxim and 12 issues of the most read czech women's lifestyle magazine Joy. Both published in 2012. In both lifestyle magazines love is presented as a consumer product, but in women's magazines exists an image of love forever as well. Duty is shown in negative view. Instead of duty, taking care about others is presented. Wedding is decribed like a normal event expected in a human life. Parenthood in men's lifestyle magazines is connected with self-denial, in women's lifestyle magazines as a self-fulfilment connected with self- denial.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018535930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV