Zobrazit minimální záznam

Burnout syndrom at the high school students
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorPechancová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T18:16:41Z
dc.date.available2017-05-27T18:16:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72115
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá novým jevem, školním vyhořením. Podává přehled základních problémů s ním spojených, různých příčin a proměnných, které při jeho rozvoji hrají roli. V úvodní části je stručná charakteristika vývojového období adolescence, které je kritickým obdobím pro rozvoj školního vyhoření. V práci je podrobněji rozpracována funkce vzdělávání v adolescenci, ve vztahu k němu je zmíněna role spolužáků, školní třídy a školy, učitelů a rodičů. Podrobně se práce zabývá stresory ve školním prostředí a stresem dospívajících vyplývajícím z nároků studia. Následuje popis původního konceptu syndromu vyhoření, ze kterého se školní vyhoření vydělilo. Předkládá různé definice a různá pojetí burnout syndromu, popisuje příčiny, osobnostní charakteristiky vedoucí k vyhoření, projevy a jeho průběh. Ve výzkumné části je popsána adaptace dotazníku School Burnout Inventory, který byl přeložen a rozšířen. Popisuje základní psychometrické charakteristiky nově vytvořeného Dotazníku školní vyhoření, který byl ověřován na vzorku 323 žáků z pěti středních škol, z toho dvou gymnázií, v Praze. Výzkum prokázal zajímavé souvislosti míry školního vyhoření a typu školy a také prokázal vztah školního vyhoření a dosahovaných průměrných známek z českého jazyka a matematiky. Ze závěrů vyplývá, že je třeba ještě rozšířit...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the school burnout as a new phenomenon. The thesis gives an overview of associated field problems, different causes and factors important to its development. The first chapter of the work includes a brief description of a developmental period of adolescence, which is a critical stage to the development of school burnout. The thesis further speaks about the role of education in adolescence; in this context it mentions the role of classmates, school class and school, teachers and parents. The thesis also speaks in details about stressors in school environment and overall stress. A next part of the work is devoted to the basic concept of burnout syndrome from which school burnout is derived. It gives several definitions and different conceptions of burnout syndrome, describes causes, personal characteristics leading toward burnout and its course. The empirical part the diploma thesis displays a process of an adaptation of School Burnout Inventory, which was translated and extended. It introduces elementary psychometric characteristics of the new questionnaire. This questionnaire was tested on a research sample of 323 high school students of five high schools in Prague, including two comprehensive secondary schools. Findings indicate interesting relations of school...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní vyhořenícs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectstresory ve školním prostředícs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectstřední školycs_CZ
dc.subjectDotazník školního vyhořenícs_CZ
dc.subjectschool burnouten_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectschool - related stressorsen_US
dc.subjectburnout syndromeen_US
dc.subjecthigh schoolsen_US
dc.subjectSchool Burnout Inventoryen_US
dc.titleSyndrom vyhoření u žáků středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId123620
dc.title.translatedBurnout syndrom at the high school studentsen_US
dc.contributor.refereeČáp, David
dc.identifier.aleph001851347
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá novým jevem, školním vyhořením. Podává přehled základních problémů s ním spojených, různých příčin a proměnných, které při jeho rozvoji hrají roli. V úvodní části je stručná charakteristika vývojového období adolescence, které je kritickým obdobím pro rozvoj školního vyhoření. V práci je podrobněji rozpracována funkce vzdělávání v adolescenci, ve vztahu k němu je zmíněna role spolužáků, školní třídy a školy, učitelů a rodičů. Podrobně se práce zabývá stresory ve školním prostředí a stresem dospívajících vyplývajícím z nároků studia. Následuje popis původního konceptu syndromu vyhoření, ze kterého se školní vyhoření vydělilo. Předkládá různé definice a různá pojetí burnout syndromu, popisuje příčiny, osobnostní charakteristiky vedoucí k vyhoření, projevy a jeho průběh. Ve výzkumné části je popsána adaptace dotazníku School Burnout Inventory, který byl přeložen a rozšířen. Popisuje základní psychometrické charakteristiky nově vytvořeného Dotazníku školní vyhoření, který byl ověřován na vzorku 323 žáků z pěti středních škol, z toho dvou gymnázií, v Praze. Výzkum prokázal zajímavé souvislosti míry školního vyhoření a typu školy a také prokázal vztah školního vyhoření a dosahovaných průměrných známek z českého jazyka a matematiky. Ze závěrů vyplývá, že je třeba ještě rozšířit...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the school burnout as a new phenomenon. The thesis gives an overview of associated field problems, different causes and factors important to its development. The first chapter of the work includes a brief description of a developmental period of adolescence, which is a critical stage to the development of school burnout. The thesis further speaks about the role of education in adolescence; in this context it mentions the role of classmates, school class and school, teachers and parents. The thesis also speaks in details about stressors in school environment and overall stress. A next part of the work is devoted to the basic concept of burnout syndrome from which school burnout is derived. It gives several definitions and different conceptions of burnout syndrome, describes causes, personal characteristics leading toward burnout and its course. The empirical part the diploma thesis displays a process of an adaptation of School Burnout Inventory, which was translated and extended. It introduces elementary psychometric characteristics of the new questionnaire. This questionnaire was tested on a research sample of 323 high school students of five high schools in Prague, including two comprehensive secondary schools. Findings indicate interesting relations of school...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018513470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV