Zobrazit minimální záznam

The lyrical subject of the poetry of crepuscolari
dc.contributor.advisorPelán, Jiří
dc.creatorErtlová, Monika
dc.date.accessioned2017-05-27T18:13:20Z
dc.date.available2017-05-27T18:13:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72098
dc.description.abstractNa počátku 20. století se v Itálii objevuje tzv. krepuskolarismus. Termín označuje tvorbu básníků, kteří byli dle dobové literární kritiky "soumrakem," (v italštině "crepuscolo") krásné literatury 19. století. Cílem diplomové práce je deskripce povahy lyrického subjektu v jejich dílech. Nenápadná krepuskolární poezie představuje počátek moderny v Itálii a staví se do opozice vůči klasické literatuře minulosti. V prvních pěti kapitolách práce jsou podrobně popsány bio- bibliografické údaje čtyř krepuskolárních autorů: Guida Gozzana, Sergia Corazziniho, Marina Morettiho a Alda Palazzeschiho. Na základě analýzy vybraných děl jsou určeny rozdíly v jejich chápání role básníka. Dílčím závěrem práce je charakteristika krepuskolárního lyrického subjektu, který je typický svou melancholií, intimismem a útěkem k poetice každodennosti. Melancholie a intimismus jsou témata, ke kterým se vrací i další generace italských básníků. Analýza děl Eugenia Montala, Umberta Saby, Giuseppa Ungarettiho a Dina Campany poukazuje na stíny této krepuskolární inspirace. Důraz na emocionalitu lyrického subjektu u této generace básníků mizí, prosazuje se spíše básnický postoj pozorovatele hořké skutečnosti. Přílohu práce tvoří korpusový výzkum klíčových slov krepuskolární poezie v aplikacích PSPad, KWords a dále v italských...cs_CZ
dc.description.abstractA poetic style of crepuscolarism originates in Italy of the beginning of the 20th century. This term is generally used to describe works of so called "poets of twilight". Crepuscolarism marks the beginning of the modern literature in Italy and stands in opposition to the classical literature of 19th century. In comparison to the older poetry, crepuscolari poetry differs, among others, in connection to lyrical subjects - here the relation is clearly negative. The aim of this thesis is to provide both an analysis, and description of Italian crepuscolari poetry, in order to determine the nature of lyrical subjects used. It also compares and contrasts works of the most important poets or Crepuscolarism thier impact on the future generation of Italian poets. After a theoretical introduction, four chapters follow. These are devoted to the most important crepuscolari poets, namely Guido Gozzano, Sergio Corazzini, Marino Moretti, and Aldo Palazzeschi.Here bio-bibliographic information, typical characteristics of their poetry, their understanding of the role of a poet, and relations to lyrical subjects were described in and analysed. In following chapters these results were compared to the development of the lyrical subject in the next generation of Italian poets (Eugenio Montale, Umberto Saba, Giuseppe...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectitalská literaturacs_CZ
dc.subjectpoeziecs_CZ
dc.subjectcrepuscolarics_CZ
dc.subjectitalian literatureen_US
dc.subjectpoetryen_US
dc.subjectcrepuscolarien_US
dc.titleLyrický subjekt v poezii básníků soumrakucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-18
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId145770
dc.title.translatedThe lyrical subject of the poetry of crepuscolarien_US
dc.contributor.refereeČaplyginová, Olga
dc.identifier.aleph001854365
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNa počátku 20. století se v Itálii objevuje tzv. krepuskolarismus. Termín označuje tvorbu básníků, kteří byli dle dobové literární kritiky "soumrakem," (v italštině "crepuscolo") krásné literatury 19. století. Cílem diplomové práce je deskripce povahy lyrického subjektu v jejich dílech. Nenápadná krepuskolární poezie představuje počátek moderny v Itálii a staví se do opozice vůči klasické literatuře minulosti. V prvních pěti kapitolách práce jsou podrobně popsány bio- bibliografické údaje čtyř krepuskolárních autorů: Guida Gozzana, Sergia Corazziniho, Marina Morettiho a Alda Palazzeschiho. Na základě analýzy vybraných děl jsou určeny rozdíly v jejich chápání role básníka. Dílčím závěrem práce je charakteristika krepuskolárního lyrického subjektu, který je typický svou melancholií, intimismem a útěkem k poetice každodennosti. Melancholie a intimismus jsou témata, ke kterým se vrací i další generace italských básníků. Analýza děl Eugenia Montala, Umberta Saby, Giuseppa Ungarettiho a Dina Campany poukazuje na stíny této krepuskolární inspirace. Důraz na emocionalitu lyrického subjektu u této generace básníků mizí, prosazuje se spíše básnický postoj pozorovatele hořké skutečnosti. Přílohu práce tvoří korpusový výzkum klíčových slov krepuskolární poezie v aplikacích PSPad, KWords a dále v italských...cs_CZ
uk.abstract.enA poetic style of crepuscolarism originates in Italy of the beginning of the 20th century. This term is generally used to describe works of so called "poets of twilight". Crepuscolarism marks the beginning of the modern literature in Italy and stands in opposition to the classical literature of 19th century. In comparison to the older poetry, crepuscolari poetry differs, among others, in connection to lyrical subjects - here the relation is clearly negative. The aim of this thesis is to provide both an analysis, and description of Italian crepuscolari poetry, in order to determine the nature of lyrical subjects used. It also compares and contrasts works of the most important poets or Crepuscolarism thier impact on the future generation of Italian poets. After a theoretical introduction, four chapters follow. These are devoted to the most important crepuscolari poets, namely Guido Gozzano, Sergio Corazzini, Marino Moretti, and Aldo Palazzeschi.Here bio-bibliographic information, typical characteristics of their poetry, their understanding of the role of a poet, and relations to lyrical subjects were described in and analysed. In following chapters these results were compared to the development of the lyrical subject in the next generation of Italian poets (Eugenio Montale, Umberto Saba, Giuseppe...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018543650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV