Zobrazit minimální záznam

Znamená rozvoj těžby břidlicových plynů konec biopaliv?
dc.contributor.advisorJanda, Karel
dc.creatorKouřílek, Jakub
dc.date.accessioned2017-05-27T18:05:12Z
dc.date.available2017-05-27T18:05:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72054
dc.description.abstractSvětové snahy snížit klimatické změny zvyšují poptávku po alternativních palivech, které jsou šetrnější k životnímu prostředí, neboť doprava emituje čtvrtinu skleníkových plynů. Po mnoho let byla biopaliva hlavním prostředkem snižování emisí v dopravě. Nicméně objevují se názory, že některá biopaliva mají negativní socio-ekonomické dopady, někdy až zavažnější než fosilní paliva. Tato práce spojuje vývoj biopaliv v Evropské Unii a rozmach zemního plynu získávaného z břidlic. Práce zkoumá cenové vztah bionafty, zemního plynu a relevantních komodit. Výsledky naznačují slabý negativní pomalu rostoucí cenový vztah mezi bionaftou a zemním plynem. V práci nacházíme příznivou Evropskou legislativu pro budoucí využití vozidel poháněných zemním plynem. Nicméně docházíme k závěru, že tento rozvoj nebude tažen težbou zmního plynu z břidlic na území Evropské Unie. 1cs_CZ
dc.description.abstractWorld effort to reduce climate changes drives demand for more environmen- tally friendly alternative fuels, since transport emits quarter of total green- house gas emissions. For many years biofuels were main mean for achieving more green transport. Nevertheless, there are rising concerns that some of biofuels have negative environmental and social impacts sometimes worse than fossil fuels. This work links European Union's biofuels development with expansion of natural gas caused by exploitation from shale formations. We examine relationship between biodiesel, natural gas and relevant com- modities by using the price transmission framework. Results indicate weak slowly increasing negative price relation between biodiesel and natural gas. Our work finds favourable legislation for future application of natural gas vehicles. Nonetheless, we conclude that the expansion will not be driven by exploitation of shale gas at European Union territory. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectbio palivacs_CZ
dc.subjectbřidlicový plyncs_CZ
dc.subjectzemní plyncs_CZ
dc.subjectpohonné hmotycs_CZ
dc.subjectemise uhlíkucs_CZ
dc.subjectbiofuelsen_US
dc.subjectshale gasen_US
dc.subjectnatural gasen_US
dc.subjectfuelsen_US
dc.subjectcarbon emissionsen_US
dc.titleDoes the Shale Gas Revolution Mean the End of Biofuels?en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151180
dc.title.translatedZnamená rozvoj těžby břidlicových plynů konec biopaliv?cs_CZ
dc.contributor.refereeLuňáčková, Petra
dc.identifier.aleph002009958
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSvětové snahy snížit klimatické změny zvyšují poptávku po alternativních palivech, které jsou šetrnější k životnímu prostředí, neboť doprava emituje čtvrtinu skleníkových plynů. Po mnoho let byla biopaliva hlavním prostředkem snižování emisí v dopravě. Nicméně objevují se názory, že některá biopaliva mají negativní socio-ekonomické dopady, někdy až zavažnější než fosilní paliva. Tato práce spojuje vývoj biopaliv v Evropské Unii a rozmach zemního plynu získávaného z břidlic. Práce zkoumá cenové vztah bionafty, zemního plynu a relevantních komodit. Výsledky naznačují slabý negativní pomalu rostoucí cenový vztah mezi bionaftou a zemním plynem. V práci nacházíme příznivou Evropskou legislativu pro budoucí využití vozidel poháněných zemním plynem. Nicméně docházíme k závěru, že tento rozvoj nebude tažen težbou zmního plynu z břidlic na území Evropské Unie. 1cs_CZ
uk.abstract.enWorld effort to reduce climate changes drives demand for more environmen- tally friendly alternative fuels, since transport emits quarter of total green- house gas emissions. For many years biofuels were main mean for achieving more green transport. Nevertheless, there are rising concerns that some of biofuels have negative environmental and social impacts sometimes worse than fossil fuels. This work links European Union's biofuels development with expansion of natural gas caused by exploitation from shale formations. We examine relationship between biodiesel, natural gas and relevant com- modities by using the price transmission framework. Results indicate weak slowly increasing negative price relation between biodiesel and natural gas. Our work finds favourable legislation for future application of natural gas vehicles. Nonetheless, we conclude that the expansion will not be driven by exploitation of shale gas at European Union territory. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020099580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV