Zobrazit minimální záznam

Possibility of using art therapy in the treatment of speech therapy
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorKotinská, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T17:33:13Z
dc.date.available2017-05-27T17:33:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71881
dc.description.abstractTato práce s názvem Možnosti využití arteterapie v logopedické péči si klade za cíl v teoretické části popsat průniky arteterapie a logopedické péče a představit tak ucelený přehled této problematiky v rámci celé symptomatické klasifikace narušené komunikační schopnosti (NKS). Dále pak v rámci arteterapie vymezuje hlavní vztahy a pojmy z oblasti terminologie, definic a členění. V této oblasti také definuje formy terapie a předkládá trojúhelníkový model vztahu mezi klientem, arteterapeutem a výtvarnou prací. Zaměřuje se také na cíle arteterapie a významy barev. Věnuje se vztahu arteterapie se speciální pedagogikou. Praktická část je tvořena dvěma celky. V jejím rámci bylo cílem vytvoření logopedicko- arteterapeutického programu. První část se zabývá logopedicko-arteterapeutickým programem LOGOART, který je zde ve stručnosti představen. Druhá pak vychází z dotazníkových šetření a zaměřuje se na přínosnost tohoto programu, mínění dotazovaných, zda by mohl být program zaveden do školní praxe, nebo být doplněním logopedické péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis work with title Possibility of using art therapy in the treatment of speech therapy lay down the goal in theoretic part describe penetrations art therapy and speech therapy and presented so coherent summary those problems in all symptomatic classification of speech language disorder. And then in scope art therapy define main relations and ideas from sphere terminology, definitions and analysis. In this sphere also defined forms therapy and presented triangular model of relationship among client, art therapist and art work. It concentated also on goals art therapy and meaning of colours. It also devoted to relationship of art therapy and special education. Practical part has two units. In it's scope there was the goal to form the logopedic - art therapy programme. First part engaged in logopedic - art therapy programme LOGOART, that is here shortly presented. The second part then started from three guestionnaire researches and concentrated on benefits of this programme, meaning of inquiry persons i fit would be intoductioned to the school practice, or would be supplement of speech therapy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLogopedická péčecs_CZ
dc.subjectarteterapiecs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectlogopedicko-arteterapeutický programcs_CZ
dc.subjectSpeech therapyen_US
dc.subjectart therapyen_US
dc.subjectspeech language disorderen_US
dc.subjectlogopedic - art therapy programmeen_US
dc.titleMožnosti využití arteterapie v logopedické péčics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146602
dc.title.translatedPossibility of using art therapy in the treatment of speech therapyen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
dc.identifier.aleph002003039
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce s názvem Možnosti využití arteterapie v logopedické péči si klade za cíl v teoretické části popsat průniky arteterapie a logopedické péče a představit tak ucelený přehled této problematiky v rámci celé symptomatické klasifikace narušené komunikační schopnosti (NKS). Dále pak v rámci arteterapie vymezuje hlavní vztahy a pojmy z oblasti terminologie, definic a členění. V této oblasti také definuje formy terapie a předkládá trojúhelníkový model vztahu mezi klientem, arteterapeutem a výtvarnou prací. Zaměřuje se také na cíle arteterapie a významy barev. Věnuje se vztahu arteterapie se speciální pedagogikou. Praktická část je tvořena dvěma celky. V jejím rámci bylo cílem vytvoření logopedicko- arteterapeutického programu. První část se zabývá logopedicko-arteterapeutickým programem LOGOART, který je zde ve stručnosti představen. Druhá pak vychází z dotazníkových šetření a zaměřuje se na přínosnost tohoto programu, mínění dotazovaných, zda by mohl být program zaveden do školní praxe, nebo být doplněním logopedické péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis work with title Possibility of using art therapy in the treatment of speech therapy lay down the goal in theoretic part describe penetrations art therapy and speech therapy and presented so coherent summary those problems in all symptomatic classification of speech language disorder. And then in scope art therapy define main relations and ideas from sphere terminology, definitions and analysis. In this sphere also defined forms therapy and presented triangular model of relationship among client, art therapist and art work. It concentated also on goals art therapy and meaning of colours. It also devoted to relationship of art therapy and special education. Practical part has two units. In it's scope there was the goal to form the logopedic - art therapy programme. First part engaged in logopedic - art therapy programme LOGOART, that is here shortly presented. The second part then started from three guestionnaire researches and concentrated on benefits of this programme, meaning of inquiry persons i fit would be intoductioned to the school practice, or would be supplement of speech therapy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020030390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV