Zobrazit minimální záznam

School Field Lectures of the Natural Science in the Vicinity of Bílina Town (Bořeň hill, Chateau Park and Bezovka Valley, Spa Park)
dc.contributor.advisorTeodoridis, Vasilis
dc.creatorMachová, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-27T17:27:05Z
dc.date.available2017-05-27T17:27:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71848
dc.description.abstract1 ABSTRAKT: Předkládaná diplomová práce charakterizuje v oblasti města Bíliny a jeho okolí tři vybrané lokality (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park) pro terénní výuku (exkurze) přírodovědy, biologie a geologie a předkládá ucelené edukační podklady pro uskutečnění této výuky za každého ročního období. Exkurze jsou určeny pro žáky 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií, případně jsou v hodné i pro členy přírodovědných organizací, popř. mohou sloužit i jako podklad pro pedagogickou práci v oblasti EVVO. Exkurzní průvodce obsahuje popis metodiky, pracovní listy, didaktické hry a další pomocné materiály. Exkurze do lázeňského parku Kyselka byla testována na třech dětských kolektivech ve věku 8 až 17 let. Na testovacích datech bylo prokázáno, že terénní výuka pozitivně ovlivňuje proces učení. KLÍČOVÁ SLOVA: edukační materiály, terénní výuka, exkurze, botanika, geologie, zoologie, Bílinacs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT: The master thesis presents characteristics of the three localities around the Bílina town, i.e. Bořeň Hill, Bílina Castle park with Bezovka Walley and Bílina Spa garden, as an objects of field education focusing on general natural science, biology and geology. It includes integrated didactic materials that are suitable for realization of the field excursions during every season. The excursions are designed to be applicable for pupils of second grade of elementary school, eight-years gymnasium, eventually for free time activities of child leaded by natural history oriented organizations. The materials can be also used as the base of the pedagogical work within the "Environmental Training, Education and Culture" system. The suggested excursion guides include methodological description, worksheets, didactic games and other supporting materials. As a case study the excursion to Bílina Spa garden has been evaluated by three pupils' groups in the age interval from 8 to 17 years. The obtained results prove that field education positively influence a learning process. KEYWORDS: Didactic material, Field education, Excursion, Botany, Geology, Zoology, Bílinaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠkolní přírodovědné exkurze v okolí města Bíliny (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-25
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145527
dc.title.translatedSchool Field Lectures of the Natural Science in the Vicinity of Bílina Town (Bořeň hill, Chateau Park and Bezovka Valley, Spa Park)en_US
dc.contributor.refereeSkýbová, Jana
dc.identifier.aleph002002149
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT: Předkládaná diplomová práce charakterizuje v oblasti města Bíliny a jeho okolí tři vybrané lokality (Bořeň, Zámecký park a údolí Bezovka, Lázeňský park) pro terénní výuku (exkurze) přírodovědy, biologie a geologie a předkládá ucelené edukační podklady pro uskutečnění této výuky za každého ročního období. Exkurze jsou určeny pro žáky 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií, případně jsou v hodné i pro členy přírodovědných organizací, popř. mohou sloužit i jako podklad pro pedagogickou práci v oblasti EVVO. Exkurzní průvodce obsahuje popis metodiky, pracovní listy, didaktické hry a další pomocné materiály. Exkurze do lázeňského parku Kyselka byla testována na třech dětských kolektivech ve věku 8 až 17 let. Na testovacích datech bylo prokázáno, že terénní výuka pozitivně ovlivňuje proces učení. KLÍČOVÁ SLOVA: edukační materiály, terénní výuka, exkurze, botanika, geologie, zoologie, Bílinacs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT: The master thesis presents characteristics of the three localities around the Bílina town, i.e. Bořeň Hill, Bílina Castle park with Bezovka Walley and Bílina Spa garden, as an objects of field education focusing on general natural science, biology and geology. It includes integrated didactic materials that are suitable for realization of the field excursions during every season. The excursions are designed to be applicable for pupils of second grade of elementary school, eight-years gymnasium, eventually for free time activities of child leaded by natural history oriented organizations. The materials can be also used as the base of the pedagogical work within the "Environmental Training, Education and Culture" system. The suggested excursion guides include methodological description, worksheets, didactic games and other supporting materials. As a case study the excursion to Bílina Spa garden has been evaluated by three pupils' groups in the age interval from 8 to 17 years. The obtained results prove that field education positively influence a learning process. KEYWORDS: Didactic material, Field education, Excursion, Botany, Geology, Zoology, Bílinaen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020021490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV