Show simple item record

Careers of the preschool principals
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorStanická, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-05-27T17:26:21Z
dc.date.available2017-05-27T17:26:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71844
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis deals with the issue of the careers of the preschool principals after twenty years in the office. The theoretical section describes the needs of principals, their responsibilities, adult education and motivation for their job. It works on the assumption that the determining factor for the very good principal is his/her personal potential which leads to the fulfillment of the competencies which are necessary for his/her office. The research section search answers to the question of how preschool principals after twenty years in the office look at their own career. The qualitative research was used in which the unstructured interviews with preschool principals were conducted. The findings such as needs of principals after twenty years in the office, their abilities to continue to manage school in the changing society, their plans for further professional growth and their motivation for further work after twenty years in the office are described in the conclusion of the master thesis. Keywords preschool principals, career, professional growthen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKlíčová slova ředitelky mateřské školycs_CZ
dc.subjectprofesní dráhacs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectKeywords preschool principalsen_US
dc.subjectcareeren_US
dc.subjectprofessional growthen_US
dc.titleProfesní dráhy ředitelek mateřských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-29
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId152283
dc.title.translatedCareers of the preschool principalsen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002003271
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou profesní dráhy ředitelek mateřských škol po dvaceti letech ve funkci. V teoretické části jsou popsány potřeby ředitelů, jejich povinnosti, další vzdělávání a motivace v jejich práci. Je zde vycházeno ze skutečnosti, že určujícím faktorem pro kvalitního ředitele je jeho osobní potenciál, který vede k naplňování kompetencí potřebných pro funkci ředitele. Výzkumná část hledá odpovědi na to, jak ředitelky MŠ po dvaceti letech ve funkci vnímají svoji profesní dráhu. Bylo zde využito kvalitativního výzkumu, kde byly se vzorkem ředitelek MŠ provedeny nestrukturované rozhovory. Zjištěné skutečnosti, jako jsou potřeby ředitelek po dvaceti a více letech praxe, jejich schopnost dále řídit školu v měnící se společnosti, plány dalšího profesního rozvoje a co je motivací pro jejich další práci po 20 letech ve funkci ředitelky mateřské školy popisuji v závěru své diplomové práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis deals with the issue of the careers of the preschool principals after twenty years in the office. The theoretical section describes the needs of principals, their responsibilities, adult education and motivation for their job. It works on the assumption that the determining factor for the very good principal is his/her personal potential which leads to the fulfillment of the competencies which are necessary for his/her office. The research section search answers to the question of how preschool principals after twenty years in the office look at their own career. The qualitative research was used in which the unstructured interviews with preschool principals were conducted. The findings such as needs of principals after twenty years in the office, their abilities to continue to manage school in the changing society, their plans for further professional growth and their motivation for further work after twenty years in the office are described in the conclusion of the master thesis. Keywords preschool principals, career, professional growthen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV