Zobrazit minimální záznam

Students' knowledge of upper primary school about diseases transmitted by ticks
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorMichálková, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-27T17:22:24Z
dc.date.available2017-05-27T17:22:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71822
dc.description.abstractHlavní výzkumný problém práce se týká charakteristiky onemocnění přenášených klíšťaty a zjištění kvantity a kvality informací, které žáci získají v hodině výchovy ke zdraví či biologie o těchto onemocněních. Teoretická část se zabývá historií, etiologií, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí klíšťové encefalitidy a lymeské boreliózy. Dále se věnuje obecné problematice klíštěte a dalším onemocněním, která klíšťata přenášejí a způsobují. Uvedeno je také zařazení problematiky onemocnění přenášených klíšťaty do Rámcového vzdělávacího programu. Část praktická se věnuje informovanosti žáků na základní škole a změnám v jejich znalostech o dané problematice v průběhu jejich základního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou žáci informováni o onemocněních přenášených klíšťaty, zejména potom o lymeské borrelióze a klíšťové encefalitidě. K tomu je využita metoda dotazníků, které obsahují otázky týkající se této problematiky. Ačkoli výsledky výzkumu ukazují určitou míru znalostí žáků na druhém stupni ZŠ, zvláště v některých ročnících je nevyhovující. Na základě výzkumu je tedy vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: klíště, klíšťová encefalitida, lymeská borrelióza, znalosti, onemocnění, základní školacs_CZ
dc.description.abstractThe main research problem concerns the characteristics of tick-borne disease and determine the quantity and quality of information that students get in health education and biology of these diseases. The theoretical part deals with the history, etiology, clinical features, diagnosis, treatment and prevention of tick-borne encephalitis and Lyme disease. It also discusses the general problems of tick and other diseases that ticks carry and cause. Also is mentioned the inclusion of tick-borne diseases in the educational program. The practical part is devoted to the awareness of upper primary school students and changes in their knowledge about the issue during their elementary education. The aim of this thesis is to determine how the students are informed about diseases transmitted by ticks, especially about Lyme disease and tick-borne encephalitis. This method is used questionnaire, which includes questions regarding this issue. Although the results of the research show a certain degree of knowledge of students at upper primary school, especially in some classes is unsatisfactory. Based on research, there is provided a recommendation for pedagogical practices. KEYWORDS: tick, tick-borne encephalitis, Lyme disease, knowledge, disease, upper primary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectklíštěcs_CZ
dc.subjectklíšťová encefalitidacs_CZ
dc.subjectlymeská borreliózacs_CZ
dc.subjectznalostics_CZ
dc.subjectonemocněnícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectticken_US
dc.subjecttick-borne encephalitisen_US
dc.subjectLyme diseaseen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectdiseaseen_US
dc.subjectupper primary schoolen_US
dc.titleZnalosti žáků vybrané základní školy o nemocech přenášených klíšťatycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-20
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146310
dc.title.translatedStudents' knowledge of upper primary school about diseases transmitted by ticksen_US
dc.contributor.refereeThorovská, Alena
dc.identifier.aleph002001253
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavní výzkumný problém práce se týká charakteristiky onemocnění přenášených klíšťaty a zjištění kvantity a kvality informací, které žáci získají v hodině výchovy ke zdraví či biologie o těchto onemocněních. Teoretická část se zabývá historií, etiologií, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí klíšťové encefalitidy a lymeské boreliózy. Dále se věnuje obecné problematice klíštěte a dalším onemocněním, která klíšťata přenášejí a způsobují. Uvedeno je také zařazení problematiky onemocnění přenášených klíšťaty do Rámcového vzdělávacího programu. Část praktická se věnuje informovanosti žáků na základní škole a změnám v jejich znalostech o dané problematice v průběhu jejich základního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou žáci informováni o onemocněních přenášených klíšťaty, zejména potom o lymeské borrelióze a klíšťové encefalitidě. K tomu je využita metoda dotazníků, které obsahují otázky týkající se této problematiky. Ačkoli výsledky výzkumu ukazují určitou míru znalostí žáků na druhém stupni ZŠ, zvláště v některých ročnících je nevyhovující. Na základě výzkumu je tedy vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: klíště, klíšťová encefalitida, lymeská borrelióza, znalosti, onemocnění, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThe main research problem concerns the characteristics of tick-borne disease and determine the quantity and quality of information that students get in health education and biology of these diseases. The theoretical part deals with the history, etiology, clinical features, diagnosis, treatment and prevention of tick-borne encephalitis and Lyme disease. It also discusses the general problems of tick and other diseases that ticks carry and cause. Also is mentioned the inclusion of tick-borne diseases in the educational program. The practical part is devoted to the awareness of upper primary school students and changes in their knowledge about the issue during their elementary education. The aim of this thesis is to determine how the students are informed about diseases transmitted by ticks, especially about Lyme disease and tick-borne encephalitis. This method is used questionnaire, which includes questions regarding this issue. Although the results of the research show a certain degree of knowledge of students at upper primary school, especially in some classes is unsatisfactory. Based on research, there is provided a recommendation for pedagogical practices. KEYWORDS: tick, tick-borne encephalitis, Lyme disease, knowledge, disease, upper primary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020012530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV