dc.contributor.advisor | Hanušová, Jaroslava | |
dc.creator | Michálková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T17:22:24Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T17:22:24Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71822 | |
dc.description.abstract | Hlavní výzkumný problém práce se týká charakteristiky onemocnění přenášených klíšťaty a zjištění kvantity a kvality informací, které žáci získají v hodině výchovy ke zdraví či biologie o těchto onemocněních. Teoretická část se zabývá historií, etiologií, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí klíšťové encefalitidy a lymeské boreliózy. Dále se věnuje obecné problematice klíštěte a dalším onemocněním, která klíšťata přenášejí a způsobují. Uvedeno je také zařazení problematiky onemocnění přenášených klíšťaty do Rámcového vzdělávacího programu. Část praktická se věnuje informovanosti žáků na základní škole a změnám v jejich znalostech o dané problematice v průběhu jejich základního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou žáci informováni o onemocněních přenášených klíšťaty, zejména potom o lymeské borrelióze a klíšťové encefalitidě. K tomu je využita metoda dotazníků, které obsahují otázky týkající se této problematiky. Ačkoli výsledky výzkumu ukazují určitou míru znalostí žáků na druhém stupni ZŠ, zvláště v některých ročnících je nevyhovující. Na základě výzkumu je tedy vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: klíště, klíšťová encefalitida, lymeská borrelióza, znalosti, onemocnění, základní škola | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main research problem concerns the characteristics of tick-borne disease and determine the quantity and quality of information that students get in health education and biology of these diseases. The theoretical part deals with the history, etiology, clinical features, diagnosis, treatment and prevention of tick-borne encephalitis and Lyme disease. It also discusses the general problems of tick and other diseases that ticks carry and cause. Also is mentioned the inclusion of tick-borne diseases in the educational program. The practical part is devoted to the awareness of upper primary school students and changes in their knowledge about the issue during their elementary education. The aim of this thesis is to determine how the students are informed about diseases transmitted by ticks, especially about Lyme disease and tick-borne encephalitis. This method is used questionnaire, which includes questions regarding this issue. Although the results of the research show a certain degree of knowledge of students at upper primary school, especially in some classes is unsatisfactory. Based on research, there is provided a recommendation for pedagogical practices. KEYWORDS: tick, tick-borne encephalitis, Lyme disease, knowledge, disease, upper primary school | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | klíště | cs_CZ |
dc.subject | klíšťová encefalitida | cs_CZ |
dc.subject | lymeská borrelióza | cs_CZ |
dc.subject | znalosti | cs_CZ |
dc.subject | onemocnění | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | tick | en_US |
dc.subject | tick-borne encephalitis | en_US |
dc.subject | Lyme disease | en_US |
dc.subject | knowledge | en_US |
dc.subject | disease | en_US |
dc.subject | upper primary school | en_US |
dc.title | Znalosti žáků vybrané základní školy o nemocech přenášených klíšťaty | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-05-20 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 146310 | |
dc.title.translated | Students' knowledge of upper primary school about diseases transmitted by ticks | en_US |
dc.contributor.referee | Thorovská, Alena | |
dc.identifier.aleph | 002001253 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavní výzkumný problém práce se týká charakteristiky onemocnění přenášených klíšťaty a zjištění kvantity a kvality informací, které žáci získají v hodině výchovy ke zdraví či biologie o těchto onemocněních. Teoretická část se zabývá historií, etiologií, klinickým obrazem, diagnostikou, léčbou a prevencí klíšťové encefalitidy a lymeské boreliózy. Dále se věnuje obecné problematice klíštěte a dalším onemocněním, která klíšťata přenášejí a způsobují. Uvedeno je také zařazení problematiky onemocnění přenášených klíšťaty do Rámcového vzdělávacího programu. Část praktická se věnuje informovanosti žáků na základní škole a změnám v jejich znalostech o dané problematice v průběhu jejich základního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou žáci informováni o onemocněních přenášených klíšťaty, zejména potom o lymeské borrelióze a klíšťové encefalitidě. K tomu je využita metoda dotazníků, které obsahují otázky týkající se této problematiky. Ačkoli výsledky výzkumu ukazují určitou míru znalostí žáků na druhém stupni ZŠ, zvláště v některých ročnících je nevyhovující. Na základě výzkumu je tedy vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: klíště, klíšťová encefalitida, lymeská borrelióza, znalosti, onemocnění, základní škola | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main research problem concerns the characteristics of tick-borne disease and determine the quantity and quality of information that students get in health education and biology of these diseases. The theoretical part deals with the history, etiology, clinical features, diagnosis, treatment and prevention of tick-borne encephalitis and Lyme disease. It also discusses the general problems of tick and other diseases that ticks carry and cause. Also is mentioned the inclusion of tick-borne diseases in the educational program. The practical part is devoted to the awareness of upper primary school students and changes in their knowledge about the issue during their elementary education. The aim of this thesis is to determine how the students are informed about diseases transmitted by ticks, especially about Lyme disease and tick-borne encephalitis. This method is used questionnaire, which includes questions regarding this issue. Although the results of the research show a certain degree of knowledge of students at upper primary school, especially in some classes is unsatisfactory. Based on research, there is provided a recommendation for pedagogical practices. KEYWORDS: tick, tick-borne encephalitis, Lyme disease, knowledge, disease, upper primary school | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020012530106986 | |