Show simple item record

Changes of Corporate Social Responsibility
dc.contributor.advisorKabele, Jiří
dc.creatorKnížová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-17T14:47:35Z
dc.date.available2020-08-17T14:47:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71768
dc.description.abstractV roce 1953 dal Howard R. Bowen vzniknout debatě o společenské odpovědnosti firem, která se mezitím do současnosti velmi rozšířila. Koncept Corporate Social Responsibility získal během druhé poloviny dvacátého století mnoho podob a z akademické půdy se dostal do praxe a též do České republiky. V pozadí změn teoretického přístupu k CSR lze sledovat mj. změnu podnikatelského prostředí. Zejména ve změně v pojímání podniku - od shareholderského ke stakeholderskému. Stakeholderská teorie značně ovlivnila uchopení konceptu CSR. Rozdělila tak společnost na jednotlivé fragmenty. Na základě tématické analýzy a rozhovorů s aktéry jsem identifikovala 2 hlavní praktikované přístupy k CSR. Někteří aktéři chápou společenskou odpovědnost firem na pozadí morálních hodnot, někteří aktéři naopak chápou tento pojem na pozadí ekonomických zájmů firmy. Firmy mohou být odpovědné z obou důvodů na základě vnějších tlaků. Některé firmy si ovšem hrají na společenskou odpovědnost, což společnost pochopitelně nevnímá pozitivně a může tuto negativní zkušenost dále přenášet na další firmy s "nálepkou CSR". Nicméně, řada výzkumů opakovaně ukázala, že občané očekávají od firem angažovanost ve společenských problémech a za jejich aktivitu je odmění nákupem. Firmy tak mohou skrze CSR aktivity získávat moc ve společnosti, kde...cs_CZ
dc.description.abstractIn 1953, Howard R. Bowen gave rise to the debate on social responsibility, and since then it has become very widespread. The concept of Corporate Social Responsibility gained a lot of forms during the second half of the twentieth century and from the university campuses got into practice and also into the Czech Republic. On the background of changing theoretical approaches toward CSR we can see changes of business environment - especially in the change of the conceptualization of the enterprise - from shareholder perspective to stakeholder perspective. Stakeholder theory extensively influenced the approach to CSR. Based on the thematic analysis and interviews with the actors, I identified two main practiced approaches towards CSR. Some actors understand the corporate social responsibility on the background of moral values, on the contrary, other understand this concept on the background of economic interests of the company. Firms can be responsible from both reasons on the basis of external pressures. But, some companies "play a game on social responsibility" and society does not perceive it positively. This negative experience can be transferred to other companies with "CSR label". However, many researches have repeatedly shown that citizens expect from the companies involvement in social issues...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcorporate social responsibilityen_US
dc.subjectstakeholderen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.subjectcorporationsen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectspolečenská odpovědnost firemcs_CZ
dc.subjectstakeholdercs_CZ
dc.subjecttrvale udržitelný rozvojcs_CZ
dc.subjectfirmycs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.titleProměny Corporate Social Responsibilitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-16
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId133870
dc.title.translatedChanges of Corporate Social Responsibilityen_US
dc.contributor.refereeKuchař, Pavel
dc.identifier.aleph001853684
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV roce 1953 dal Howard R. Bowen vzniknout debatě o společenské odpovědnosti firem, která se mezitím do současnosti velmi rozšířila. Koncept Corporate Social Responsibility získal během druhé poloviny dvacátého století mnoho podob a z akademické půdy se dostal do praxe a též do České republiky. V pozadí změn teoretického přístupu k CSR lze sledovat mj. změnu podnikatelského prostředí. Zejména ve změně v pojímání podniku - od shareholderského ke stakeholderskému. Stakeholderská teorie značně ovlivnila uchopení konceptu CSR. Rozdělila tak společnost na jednotlivé fragmenty. Na základě tématické analýzy a rozhovorů s aktéry jsem identifikovala 2 hlavní praktikované přístupy k CSR. Někteří aktéři chápou společenskou odpovědnost firem na pozadí morálních hodnot, někteří aktéři naopak chápou tento pojem na pozadí ekonomických zájmů firmy. Firmy mohou být odpovědné z obou důvodů na základě vnějších tlaků. Některé firmy si ovšem hrají na společenskou odpovědnost, což společnost pochopitelně nevnímá pozitivně a může tuto negativní zkušenost dále přenášet na další firmy s "nálepkou CSR". Nicméně, řada výzkumů opakovaně ukázala, že občané očekávají od firem angažovanost ve společenských problémech a za jejich aktivitu je odmění nákupem. Firmy tak mohou skrze CSR aktivity získávat moc ve společnosti, kde...cs_CZ
uk.abstract.enIn 1953, Howard R. Bowen gave rise to the debate on social responsibility, and since then it has become very widespread. The concept of Corporate Social Responsibility gained a lot of forms during the second half of the twentieth century and from the university campuses got into practice and also into the Czech Republic. On the background of changing theoretical approaches toward CSR we can see changes of business environment - especially in the change of the conceptualization of the enterprise - from shareholder perspective to stakeholder perspective. Stakeholder theory extensively influenced the approach to CSR. Based on the thematic analysis and interviews with the actors, I identified two main practiced approaches towards CSR. Some actors understand the corporate social responsibility on the background of moral values, on the contrary, other understand this concept on the background of economic interests of the company. Firms can be responsible from both reasons on the basis of external pressures. But, some companies "play a game on social responsibility" and society does not perceive it positively. This negative experience can be transferred to other companies with "CSR label". However, many researches have repeatedly shown that citizens expect from the companies involvement in social issues...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018536840106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV