Místo waldorfské pedagogiky v současném českém školství
Position Waldorf pedagogy in the current Czech education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71726Identifikátory
SIS: 96562
Katalog UK: 990018546520106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23980]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
antroposofie, české školství, Rudolf Steiner, učitel waldorfské školy, waldorfská pedagogika, waldorfská výukaKlíčová slova (anglicky)
anthroposophy, Czech education, Rudolf Steiner, Waldorf school teacher, Waldorf pedagogy, Waldorf teachingDiplomová práce se zabývá problematikou waldorfské pedagogiky. Je členěna do pěti kapitol. První dvě mapují okolnosti vzniku waldorfského školství a životního formování myšlenkových konstruktů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Zbylé tři kapitoly odpovídají na otázky, týkající se: waldorfských výukových specifik, profilu osobnosti waldorfského učitele a zasazení české waldorfské pedagogiky do současného českého školského proudu. Klíčová slova antroposofie, české školství, Rudolf Steiner, učitel waldorfské školy, waldorfská pedagogika, waldorfská výuka
This diploma thesis deals with Waldorf pedagogy. It is divided into five chapters. The first two map the circumstances of Waldorf education and life-shaping the mind constructs its founder Rudolf Steiner. The remaining three chapters answer questions regarding: Waldorf teaching specifics, personality profile Waldorf teachers and planting Czech Waldorf pedagogy in contemporary Czech education stream. Key words anthroposophy, Czech education, Rudolf Steiner, Waldorf school teacher, Waldorf pedagogy, Waldorf teaching